Domů
Komoditní trhy
Rok 2020 by mohl být kritický pro připravované americké LNG projekty
Finsko LNG

Rok 2020 by mohl být kritický pro připravované americké LNG projekty

Developeři amerických LNG projektů čelí s blížícím se rokem 2020 řadě výzev, které mohou zabránit realizaci připravovaných projektů. Mezi tyto výzvy patří zejména aktuálně nízké ceny zemního plynu, obavy o budoucí převis nabídky na trhu a pokračující obchodní válka mezi Spojenými státy a Čínou.

Zahraniční server Platts informoval, že i přes velká očekávání v oblasti rozvoje nových exportních LNG terminálů v USA v letošním roce, byla letos zahájena výstavba pouze dvou nových terminálů a jednoho nového zařízení pro zkapalňování zemního plynu (tzv. LNG train) v rámci existujícího terminálu. Rok 2020 by přitom mohl být kritický pro řadu připravovaných projektů vzhledem k rostoucí shodě mezi analytiky, že se „okno“ pro nezávislé projekty rychle uzavírá.

Mezi hlavní výzvy, kterým developeři nových LNG terminálů v USA čelí, patří aktuálně nízké ceny zemního plynu, obavy o budoucí převis nabídky na trhu a pokračující obchodní válka mezi Spojenými státy a Čínou. Nedávné oznámení o předběžné dohodě mezi oběma zeměmi o neuvalení dalších cel a zmírnění některých stávajících cel nepřinesla na trh se zkapalněným zemním plynem výraznější oživení.

Jak uvedl zahraniční server Platts, 25% clo na dovoz amerického LNG do Číny zůstává v platnosti. V důsledku zavedení tohoto cla nebylo od března do Číny doručeno žádné americké LNG a byla prakticky zablokována jednání o dlouhodobých kontraktech na nákup zemního plynu mezi americkými developery LNG terminálů a potenciálními čínskými protistranami.

Řada amerických developerů byla kvůli nepříznivému vývoji na trhu s LNG donucena odložit své cílové termíny pro schválení připravovaných projektů na roky 2020 či 2021.

„Developeři amerických LNG projektů nabízejí řadu výhod, od nízkých cen po inovativní modely oceňování a investiční partnerství, ve snaze uplatnit se na přeplněném hřišti. Komplikace způsobené problémy se zajištěním krátkodobých kontraktů v důsledku nejistoty na trhu však mohou odradit kupující od uzavření smluv s americkými projekty, kdy tito kupující raději upřednostní projekty podporované velkými hráči,“ uvedl Platts.

Právě díky podpoře od velkých hráčů na trhu se zemním plynem dostaly v posledních letech zelenou vybrané kanadské či ruské projekty, které neměly předem zajištěný odběr LNG. Jediným takovým americkým případem je projekt Golden Pass LNG v Texasu, který je podporován společnostmi ExxonMobil a Qatar Petroleum.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(12)
Dušan
30. prosinec 2019, 14:52

Dá sa to vyriešiť celkom jednoducho .... firma prenesie výrobu do USA a je pri zdroji plynu. Samozrejme to nepôjde z jedného dňa na druhý, ale z Európy si určite mnohé firmy budú sťahovať energeticky náročnú výrobu do USA. Vzhľadom na to, že je tam rozhodujúca cena energií, tak sa to určite oplatí. Čakám to napr. pri našom US Steele. Pri vysokom raste energií i platov a príplatkov je to v podstate isté, že sa to skôr či neskôr stane. To isté zrejme čaká i našu hlinikáreň v Žiari nad Hronom ....

Druhou vecou je, kedy sa ceny "zlomia", lebo nemôžu byť stále nízke .... podobne ako pri rope možno čakať nejakú stabilizáciu.

Bohuslav.
31. prosinec 2019, 00:58

Hlupáku. Co jste to vypotil za hloupost. Čeští a slovenští podnikatelé nebudou přenášet výrobu do USA, kvůli tomu, že jsou zaměstnanci naších států přepláceni. To může napsat jedině hlupák. Proti americkým zaměstnancům jsme opravdu levní a proto se v USA skoro nic nevyrábí a jen se to dováží.

VÁCLAV HORÁLEK
31. prosinec 2019, 10:13

máte pravdu,není moc zemí na světě,vlastně žádná která by měla lacinější a ještě kvalifikovanou pracovní sílu ! Je to daň kapitalismu co nám tu zavedli rádoby reformátoři !!!

Dušan
31. prosinec 2019, 15:05

"inteligent" ... a kto píše o "českých a slovenských podnikateľoch" ?

A píšem o energeticky náročných kvalitných produktoch - napr. o vysokolegovaných oceliach, nie o cvičkách kde je väčšina nákladov v ľudskej práci.

energetik II
30. prosinec 2019, 15:54

Od března 2019 nezamířila z USA do Číny jediná tuna LNG, teď už je mi jasné, proč Trump tak zuřivě útočí na plynovod NS II. Nedaří se to nacpat Číně, tak to musíme nacpat alespoň Evropě. Čína je a nebo brzy bude největší konzument LNG na světě - USA tak rády nahradí Austrálie s Ruskem. Byznys je byznys.

To : Dušan - Pochybuji, že by USA chtěly mohutně tavit hliník, když ho přes 50 % světové výroby vyrábí velmi lacině Čína. A elektřina v Číně je lacinější jak v USA a také lidská práce. USA dnes vyrábí asi 3 miliony osobních aut, tedy už jen dvojnásobek výroby v ČR. Víc osobáků jak USA vyrábí nejen Němci a Japonci ale už i Indie a Korejci. Průmysl v USA už nechytí "druhý dech" nikdy.

Dušan
30. prosinec 2019, 17:48

Samozrejme sa nebavíme o lacnej produkcii, ale o vysokokvalitných oceliach či zliatinách .... bežný hutný materiál samozrejme každý zoberie z tej Číny.

Napríklad česká firma Sanborn vyrába do energetiky a hlavne do Nemecka (hlavne spojovací materiál). A od svojich zákazníkov má striktné pravidlá materiálov čo môže používať - Nemecko, USA, Japonsko ... skrátka s Čínou by sa s nimi nikto ani nebavil : )

Samozrejme, že cena je iná .... ale kto chce mať zaručenú kvalitu tak ho čínska "kvalita" jednoducho nezaujíma ... a to isté platí pre všetky firmy v oblasti energetiky čo produkujú pre náročné trhy s ktorými prichádzam do styku.

Tak isto ak my vo firme objednávame nejaké kvalitnejšie materiály či polotovary, tak Čína je okamžite vylúčená ....

Preto mnohé firmy síce "Čínu" používajú, ale ak sa tým nechvália, tak to priamo zatĺkajú.

V USA by boli padnutí na hlavu, keby presadzovali priemysel ... služby majú omnoho vyššiu pridanú hodnotu .... ale tie čísla o výrobe aút sú určite zlé

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_motor_vehicle_production

Zrejme niekto spočítal "klasické" osobné autá bez SÚV a pick-up-ov ....

Dušan
30. prosinec 2019, 18:05

K tým autám ...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_motor_vehicle_production

USA sú druhé .... možno sú tie malé čísla o "klasických" autách, lebo v USA letia hlavne "veľké kravy" a nie naše bežné modely.

Čo sa týka materiálov .. samozrejme bežné lacné materiály berie každý z Číny .... ak chce niekto vysokokvalitné materiály či produkty s vysokou pridanou hodnotou tak sa s Čínou ani nebaví ... u nás v práci to tiež tak robíme. Mnohé firmy čo produkujú hlavne pre nemecké firmy to majú ako striktnú podmienku. Platí to pre všetky české i slovenské firmy čo som v posledných rokoch pochodil a ktoré dodávajú pre energetiku. A tí čo berú z číny nejaké bežné armatúry síce používajú Čínu, ale nechcú to priznať .... vždy sa vykrucujú pri otázkach na pôvod subdodávateľov.

A čo sa týka toho prenosu výroby. Pred nejakým časom sme brali Alloy 59 a bolo výberové konanie. Vyhrali to firmy z USA, ktoré boli podstatne lacnejšie - samozrejme mali dlhšie dodacie lehoty oproti Európe.

Bohuslav.
31. prosinec 2019, 01:08

Jen aby to firma z USA nekoupila v Číně a pak to nepřeprodávala hlupákům. Dneska už Čína dokáže vyrobit v podstatě všechno co ostatní a ve stejné kvalitě. To že se nám cpe šunt není zásluha Číny ale těch překupníků, kteří chcou jen levně koupit a pak draze prodat. Když budete jednat s Čínským dodavatelem, tak ten vám nezřídka udělá nabídku, nějakého výrobku. A má tři kvality. Ta nejhorší vydrží akorát záruku a stojí pár dolaru. Ta lepší vydrží podstatně déle, než do záruky, ale je taky o něco dražší a ta nejlepší kvalita vydrží opravdu dlouho, ale je nejdražší. A co myslíte, že udělá takovej překupník. Koupí tu nejhorší kvalitu a pak jí tady draze prodává. Vůbec bych se nedivil, kdyby ten váš nikl-chrom-molybden pocházel z Číny a amík dělal jen překupníka.

Pavel
2. leden 2020, 15:22

no...pokud si vyrobce hraje na automotive, hadam ze si pohlida pevnostni testy a laborku i na vstupu...kitajskou kvalitu by poznal...delame to takto pro veskerou elektroniku, veskere izolanty atd...nikdo si nelajzne dat ven "kabel, Cinsky, bily"

VÁCLAV HORÁLEK
31. prosinec 2019, 10:18

Čína předeběhla svět,je první liga a to se musí brát v úvahu.Zde se s tím musíme vyrovnat a připravit na to že budeme s nimi uzavírat potupné smlouvy jako s EU

Josef
30. prosinec 2019, 18:58

USA ročně vyrábí cca 17 mil automobilů.....

energetik II
30. prosinec 2019, 20:13

Je třeba číst pozorně příspěvky, já psal o osobních autech - "Passenger car production by country" a je to hned jasnější, možné si to ověřit. Takže Čína loni vyrobila 24 milionů osobních aut, USA - 3 miliony , USA jsou tak už jen "chudý příbuzný" v tomto velkém byznysu. V USA se loni 17 milionů aut prodalo, nikoli vyrobilo. Výroba včetně náklaďáků byla přes 11 milionů.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se