Evropská komise navrhuje vyloučit infrastrukturu na zemní plyn z unijního financování
Infrastrukturní projekty spojené s využíváním zemního plynu by podle aktuálních návrhů Evropské komise již neměly mít nárok na finanční podporu z unijních prostředků. V rámci návrhu reformy regulace rozvoje evropských energetických sítí (TEN-E) Komise naopak navrhuje zaměřit se na vodík.
V rámci regulace TEN-E (Trans-European Networks – Energy) jsou identifikovány důležité infrastrukturní projekty pro rozvoj evropské energetické infrastruktury známé jako projekty společného zájmu (PCI). Tyto projekty mohou v rámci nástroje Connecting Europe Facility, který běží do konce letošního roku, čerpat podporu v podobě financování z unijních fondů o celkové výši 5,35 miliard eur.
Podle serveru S&P Global poslední verze seznamu schválených PCI projektů z letošního roku zahrnuje pět LNG terminálů, pět zásobníků a dále významné plynovodní projekty jako například přeshraniční plynovody IGB (Interconnector Greece-Bulgaria), TAP (Trans Adriatic Pipeline) nebo EastMed, který má propojit Izrael, Kypr a Řecko.
Cíl kritiky environmentálních organizací
Podpora projektů spojených s využíváním zemního plynu je však dlouhodobě cílem kritiky environmentálních organizací, jelikož se neslučuje s cílem EU snižovat emise oxidu uhličitého.
Evropská komise tak nyní navrhuje infrastrukturní projekty pro zemní plyn vyřadit. Podle Komise však jedním z hlavních důvodů, proč byly tyto projekty vůbec podporovány, bylo zajištění bezpečnosti dodávek plynu do Evropy, která se díky jejich realizaci v posledních letech výrazně zlepšila, a další podpora tak není nutná.
Ne všechny infrastrukturní projekty by však musely o podporu přijít. Jelikož má být podpora dostupná pro projekty spojené s dodávkou a přepravou vodíku, žádat by o ni mohly i projekty spojené s konverzí současné infrastruktury na vodík. Konkrétně by se mohlo jednat o plynovody, zásobníky či terminály na dovoz plynu.
Autor úvodní fotografie: Jay Phagan @flickr.com
Mohlo by vás zajímat:
Tak plynovody se dostavují a další už nebudou potřeba a vodík-tunel je samozřejmě více in!
Připadá Vám snad něco divného na faktu, že když něco nepotřebuji, tak to nefinancuji?
To chcete aby se nadále dotovalo pořizování ruchadel bratří Veverků?
No jasně, ten kdo je proti dotacím na vodík, musí být ve vaší hlavě pro dotace na uhlí a zemní plyn. I když by bylo logicky pravděpodobnější, že bude proti podobným deformujícím dotacím všeobecně.
Když o důležitých věcech energetiky rozhodují neumětelové, není se čemu divit.
Vodík je neskutečná dotační zhovadilost.
Místo toho mají dotovat přečerpávací elektrárny, jádro. Možná elektromobily ale jen ty, které budou sloužit jako V2G.
Razhodně z mého elektromobilu nedostane distributor ani Joule. Do mé smrti si u mne reputaci nezmění.
Jde vidět, že V2G vůbec nerozumíte, ale co chtít jednoduchých lidí, co jen sosají dotace.
U jaderných a běžných uhelných elektráren je to jednoduché, tam stačí, aby se elektromobili nabíjeli za levný noční tarif. U větrných by to bylo daleko složitější, tam aby člověk myslel celý týden, kdy nabil, kolik mu zbývá a vychytávání dne, kdy fouká hodně. V2G u aut je nesmysl, baterie jsou konstruovány tak na 1000 nabití, a poměrně signifikantně s množstvím cyklů ztrácí kapacitu a dojezd.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se