Shell investuje 12 miliard dolarů do nové LNG technologie v Kanadě
Britsko-nizozemská společnost Shell schválila investici do nového exportního LNG terminálu v Kanadě. Celková investice činí 12 miliard dolarů. Cílem je výroba extrémně ochlazeného zkapalněného zemního plynu a jeho následná efektivnější přeprava z Kanady do Číny a dalších asijských zemí.
Nová LNG (Liquefied Natural Gas – Zkapalněný zemní plyn) terminál (LNG Canada) bude největším kanadským energetickým projektem, zprovozněn by měl být do pěti let. Shell se rozhodl do tohoto projektu investovat celkem 12 miliard dolarů (268 miliard korun), čímž v projektu získá 40% podíl. Investice byla učiněna v době, kdy světová poptávka po LNG roste, a celý projekt se tak stává rentabilním.
Nová LNG technologie je založena na extrémním zchlazení zemního plynu na teplotu -162 °C (111 K). Tím se sníží přepravovaný objem a umožní přeprava většího množství zemního plynu pomocí standardních tankerů. Součástí nového terminálu bude i nový plynovod o délce 670 km, který bude přepravovat zemní plyn z těžebních polí ze severu Britské Kolumbie na pobřeží. Zde bude následně zemní plyn zpracován a skladován.
Celková hodnota terminálu dosáhne 31 miliard dolarů (693 miliard korun). V projektu se dále finančně angažuje malajsijská petrochemická společnost Petronas (25 %), čínská ropná společnost PetroChina (15 %), japonská společnost Mitsubishi Corporation (15 %) a jihokorejská plynárenská společnost Korea Gas Corporation (5 %).
Předpokládá se, že Čína masivně zvýší svou spotřebu LNG. Čína v dovozu LNG vidí způsob, jak vyřešit problém znečišťování ovzduší způsobených uhelnými elektrárnami.
„Věříme, že LNG Canada je ten správný projekt na správném místě v tu pravou chvíli“, řekl Ben van Beurden, generální ředitel společnosti Shell.
Shell prohlásil, že projekt terminálu LNG Canada bude konkurenceschopnější než konkurenční projekty v USA. Terminál bude schopen dodat LNG do asijských zemí za 10 dní. To je o 14 dní rychlejší než LNG přepravované z Perského zálivu, který musí cestovat přes Panamský průplav.
Zdroj úvodní fotografie: The Guardian
Mohlo by vás zajímat:
Zkapalněný plyn je dražší o to náročné zkapalnění, a neměl by se plýtvavě používat jen tak jako obyčejný plyn, přednostní použití by mělo být v lodích a nákladní či autobusové dopravě kolem velkých přístavních měst.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se