24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Volvo volá po standardizaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Volvo věří, že globální automobilový průmysl se dostal do situace, kdy je třeba začít vážně uvažovat o standardizovaném nabíjení elektromobilů. Podle Petera Mertense, viceprezidenta společnosti pro R&D, je to nezbytný krok pro vytvoření globální nabíjecí infrastruktury.
Podpora této myšlenky povede až k vytvoření celosvětového unifikovaného dobíjecího standardu. Volvo se rozhodlo zhostit se této myšlenky v rámci Iniciativy nabíjecího rozhraní (Charging Interface Initiative – CII). Toto sdružení bylo založeno za účelem vytvoření standardů pro nabíjení elektromobilů (Combined Charging System – CCS).
Automobilka Volvo je jedním z předních výrobců plug-in hybridů a v následujících letech plánuje pro každý svůj model nabízet právě i hybridní verzi. Plně elektrifikovaný automobil plánuje uvést v roce 2019.
Vytvoření sítě dobíjecích stanic bude mít klíčovou úlohu pro získání důvěry zákazníka
Peter Mertens si myslí, že pro upevnění rostoucí popularity elektromobilů a s tím souvisejícím přesvědčením zákazníků o plném pokrytí danou technologií a získání jejich důvěry, je právě zavedení globální nabíjecí infrastruktury nutným krokem.
Je patrné, že posun k plně elektrickým automobilům je již v plném proudu. Se zlepšováním technologie produkce baterií cena automobilů klesá a na řadu tedy přichází právě infrastruktura dobíjecích stanic. Ta zde totiž na rozdíl od samotné perspektivně se rozvíjející technologie elektromobility má značné nedostatky. K vyřešení tohoto problému je nezbytná právě standardizace dobíjecích systémů.
Peter Mertens
CCS by měl nabídnout jak klasické, tak rychlé dobíjení. Právě toto je milník, který učiní vlastnictví elektromobilu praktickým a vhodným, zejména pak v urbanizovaných oblastech, kam v současnosti nabídka primárně cílí. Iniciativa CII je ve fázi vytváření budoucích požadavků, dále také standardů a certifikátů pro výrobce automobilů.
Zdroj úvodní fotografie: volvocars.com
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (5)
To by bylo logické a výhodné pro elektroautomobilisty ale nejsem si jist, zda na toto přistoupí všechny automobilky.
Leda by to bylo v Evropě nařízeno jako u nabíječek do mobilů!
Dobíjecí stanice jsou již standardizovány - podporují všechny 3 standardy!
Nejsem si jist, jak je to mysleno, ale:
- dobijeci stanice jsou casto 1f a 3f zasuvka, ovsem ne kazde auto ma takovou palubni nabijecku, co snese 3f, zakladni miva max 3.7 kW, coz je presne na 16 A - 230 V, tyto stanice jako verejne bych oznacil za smysluplne tak u hotelu, jinde jsou znouzectnost
- DC stanice jsou ale ruzne, a to tim asi Volvo mysli, ze Tesla si (vcelku samozrejme) jede Superchargery, zatimco evropsti vyrobci zminovany CCS, zatimco japonsti ChaDeMo, a napriklad na stojanech CEZu sice mate oba konektory, ale bezet muze jen jeden...
Jenže do té doby, než si v EV zaostávající německé automobilky prosadily právě ten CCS, tu jednotný celosvětový standard BYL! - CHAdeMO!!
Bohuzel to tak je a evropsti vyrobci si chteji jet dale svuj CCS z pro mne znacne nepochopitelnych duvodu.
Ono je to ale jedno, kdyz nejvetsi stavitele "nabijecich stanic" delaji vetsinou jen 1f a 3f zasuvky v zelenych krabicich, abybse u toho hezky fotilo... :)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.