Saúdská Arábie a Rusko prodlouží dobrovolné škrty v těžbě ropy až do konce roku
Saúdská Arábie a Rusko, což jsou největší exportéři ropy na světě, prodlouží dobrovolné škrty v těžbě suroviny o tři měsíce, to znamená až do konce letošního roku. V případě Saúdské Arábie jde o milion barelů denně, v případě Ruska o 300.000 barelů denně. Informují o tom dnes tiskové agentury. Ceny ropy na oznámení zareagovaly silným růstem, severomořský Brent překročil hranici 90 dolarů za barel.
Rijád svůj krok už dříve vysvětlil tím, že chce poskytnout trhu podporu. Moskva dnes zopakovala, že chce na trzích s ropou udržet stabilitu a rovnováhu.
Saúdská Arábie své rozhodnutí každý měsíc podrobí přezkumu a na základě podmínek na trhu zváží, zda není nutné snížení prohloubit, anebo produkci naopak zvýšit, uvedla saúdská státní tisková agentura SPA s odvoláním na tamní ministerstvo energetiky.
Dobrovolné snížení těžby doplňuje širší dohodu Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a jejích spojenců včetně Ruska o omezení těžby do roku 2024, které má podpořit ceny ropy. Tato skupina, známá jako OPEC+, se na celosvětové těžbě ropy podílí zhruba 40 procenty.
Také Rusko bude dobrovolné škrty každý měsíc přezkoumávat, uvedl místopředseda ruské vlády Alexandr Novak. „Cílem dodatečného dobrovolného snížení dodávek ropy na vývoz je posílit preventivní opatření přijatá zeměmi skupiny OPEC+ s cílem udržet stabilitu a rovnováhu na trzích s ropou,“ řekl.
Mohlo by vás zajímat:
Prodeje elektromobilů go brrrr
Elektromobil je jediná cesta ven z Rusko-arabského ropného područí. Rostoucí ropná závislost je naopak cestou do pekla. Zajímavé, jak málo lidí si je ochotno tuto nepříjemnou pravdu připustit.
Elektromobil je zatím vhodný jako druhé auto do rodiny v satelitu pro dojíždění do práce a na nákupy. Na dlouhé cesty nebo pro někoho kdo nemůže dobíjet doma je nevhodný. Do budoucna se to samozřejmě změní až se zvýší kapacity baterek. Současné elektormobily mají sice oficiální dojezd 500 km, ale při delší cestě po dálnici je to poskakování po 200-250 km mezi nabíječkami, kdy se půl hodiny nabíjí.
Vývoj jde dopředu a když na to budou vlády dále tlačit, tak polovina aut na silnici bude už v roce 2040 a to už bude jak technologie, tak obslužnost úplně jinde.
Volný trh bez regulací v EU neexistuje, takže ta výhodnost EV aut bude brzy ekonomickou volbou pro stále více nových zákazníků.
mate pravdu v tom, ze volny trh EU postupne zabija. Ved s tym mame skusenost za sociku ako to dopre fungovalo, tak preco to neoprasit, ze ano.
A co sa tyka tej technologie, bolo by podla mna daleko rozumnejsie na to tlacit, az ked ta technologia bude zrela.
Jak druhé auto do rodiny? První auto, tím se jezdí všude, kde se dá, a ten provozně dráhy spalovák většinu času stojí.
A zajímal by mě původ vašich představ o dlouhých cestách v EV. Teď byla srovnávačka na Primě v tom jejich pořadu o autech. Časový rozdíl v dojezdu mezi EV, benzínovým naftovým vozem byl při cestě 1000 km do Chorvatska do 10 minut. I ve spalováku je třeba si dávat pauzy.
Nedávno jsem jel do Chorvatska 860 km, udělal jsem pouze 2 pauzy na 10 minut. Na 8 a půl hodiny jízdy to stačilo. S elektromobilem by to byly minimálně 3 zastávky na 30 minut na dobíjení. Samozřejmě u elektromobilu je možné jet například jen 100 kmh na dálnici místo 130 kmh, pak by se cesta dala dát na pouze 2 zastávky. Navíc u elektromobilu jdou řidiči často na riziko a dobíjí při dojezdu pouhých pár desítek km, v případě nějakých neočekávaných problémů na dálnici může nastat problém s úplným vybitím baterie a následným odtahem.
Pokud někdo se spalovákem dělá dlouhé přestávky, tak samozřejmě nemusí být rozdíl při cestě do Chorvatska tak velký.
Chováte se nebezpečně, pro profesionály :
K zaměstnanci, který řídí dopravní prostředek a který neprovozuje dopravu jako předmět své podnikatelské činnosti (viz zákon č. 111/1994 Sb.), má zaměstnavatel podle nařízení vlády několik povinností:
zaměstnanec nesmí překročit maximální dobu řízení, která činí 4,5 hodiny (za dobu řízení se považuje i přerušení řízení na dobu kratší než 15 minut).
po uplynutí maximální doby řízení musí být řízení přerušeno bezpečnostní přestávkou v trvání nejméně 30 minut, nenásleduje li nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami nebo nepřetržitý odpočinek v týdnu.
A pro běžné řidiče se doporučuje přestávky i každé 2 hodiny, ale Vy nejíte, nevyměšujete, ale jedete Chorvatskou za 8,5 hod. Navíc 1 x za rok jedete na dovolenou , kdežto běžné auto najede kolem 100 km max
Vždyť píšu 2 přestávky po 10 minutách. Píšete nejíte a nevyměšujete. Zastavil jsem vždy po 3 hodinách jízdy, kratší čas nebyl potřeba a svačinu jsem také stihl sníst. Vyjel jsem ráno a dorazil odpoledne, unavený jsem nebyl.
Tak schválně jsem dal Praha-Stinica (880 km) s TM3 LR 2022 a jedna zastávka 10 min., druhá zastávka 30 minut, to je vše.
S nejnovější TM3 by to bylo zvládnutelné přesně na ty vaše dvě zastávky po 10 minutách.
ten mytus o tom ako je BEV lacny, uz bol tiez vyvrateny
@Vesely:
cena vozidla nie len cena paliva.
Sklada sa z viacerych poloziek:
- nakupna cena - jednoznacne drahsi BEV
- palivo - BEV lacnejsi iba ak tankujete u seba doma, ci v garazi
- servis - to je na diskusiu, ale videl som napr. servisny plan Kie na BEV a na diesel, a diesel bol lacnejsi
- poistky - havarijne so jednoznacne drahsie u BEV
- odkupna cena pri predaji auta - BEV straca hodnotu rapidne rychlejsie ako spalovak
Ono to nakoniec tvrdi napriklad aj Holandske ministerstvo. Neni drahsi pohon ako BEV
20 kWh/100km je PROVOZNĚ levné i s dnešními cenami elektřiny.
@Jan Veselý
jen do doby než státy zjistí, že jim utíká obrovské množství daní z neprodaného benzínu nebo nafty.
@xoor: A neutíká z ekonomiky obrovský ranec peněz za ropu. A (nejen) pro Česko by to navíc znamenalo obrovský zisk v tom, že by o financování svých aktivit přišli dva naše největší bezpečnostní problémy. A místo čisté spotřeby ve formě zbraní by šlo o to více investovat do něčeho produktivního.
@Jan Veselý
to nic nemění na tom, že cca polovinu ceny benzínu nebo nafty tvoří daně. Až bude podíl BEV nezanedbatelný, státy budou hledat cestu, jak u nich vybrat vyšší daně.
Jedna z možnotí je sbírat najeté km od výrobců aut.
Rozhodně doporučuju pořídit jako druhé auto do rodiny EV. Raději vezměte větší, protože až se stane vaším prvním autem do rodiny, bude se vám to hodit:-) A vsaďte se, že to přijde - kdo to vyzkouší, už se ke spalováku nechce vracet. Vážně: pokud máte EV s reálným dojezdem 400km, tak budete řešit nabíjení mimo domov jednou za kvartál, doslova...
Odkaz se otvírá špatně, vložím ho znovu aby se uživatelé k obsahu dostali moje.auto.cz/Zetti/bezetko.html
Nejnovější Tesla Model 3 highland má ve verzi long range dojezd 629 km WLTP, což odpovídá 500 km dálniční rychlostí v tomto počasí, resp. 450 km v zimě.
Myslím, že na 800kilometrové trase si udělat jednu půlhodinovou přestávku je opravdu to nejmenší, co můžete pro životní prostředí i pro sebe udělat a za 15 let už to bude zvládnutelné i bez přestávky.
no neviem. ked vidim nemcov, tak ti zvysuju zavislost na uhli a plyne. a v pripade bateriek este aj na cine. Ze by to bola vyhra to moc zatial nevypada
Tohle je ten nejlepší argument pro EV, který snad existuje.
to, ale plati len pre krajiny ktore su energeticky sebestacne. napr. Norsko.
Pre tie ktore nie su to az taka vyhra nebude. Ked sa namiesto ropy doveze napr. LNG
Kdepak, pro uhlí, plyn, palivové tyče, ... funguje normální trh neřízený kartelem. A to nemluvím o zdrojích, které palivo vůbec nepotřebují.
videl som to pri LNG. Nemecki ministri behali do Kataru a klanali sa tam az po kobercek, aby im nejaky tankerik vobec poslali.
Takze ta vasa predstava dostava jemne trhlinky
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se