
BMW a singapurská universita investují miliony do společného vývoje elektromobilů
Podle nejnovějších informací z tisku se skupina BMW a Nanyangská technická universita (NTU Singapore) pustily do společného výzkumného programu v oblasti elektromobility. Výzkum zahrnuje plně elektrifikované BMW i3 a sportovní plug-in i8.
Obě strany do výzkumu celkově přispějí 1,3 milionu USD navrch k již investovaným 5,5 milionům do výzkumných laboratoří a již proběhlého výzkumu započatého v roce 2013.
Nový program se bude zaměřovat na dvě nové oblasti, a to elektromobilita v Asii a inteligentní materiály, které doplňují tři zkoumaná témata: pokročilé baterie, vylepšení řízení a inteligentní řízení.
Vědci budou na výše zmíněných dvou modelech BMW vést výzkum reálného chování řidičů a na jejich základě sbírat data potřebná pro chování řídícího systému. Dále bude přímo na cestách zkoušena funkčnost nových technologií, jakou je například aplikace pro přesnou predikci provozu a s ní související odhad času dosažení cíle.
Elektromobilita v Asii
Hlavním cílem spuštění projektu elektromobility v Asii je zjištění, jak řidiči s vozy BMW ovlivňují provoz v reálném životě, aby vědci mohli lépe porozumět chování uživatelů a vylepšili tak užité technologie pro budoucí použití.
Vedením výzkumu v Singapuru, v husté zalidněném urbanizovaném městském státě, bude vědcům umožněn hlubší vhled do problematiky řízení a optimalizace řídících algoritmů pro využití v hustém provozu podobných souměstí. Další studie se budou zabývat tím, jak nově vznikající technologie zahrnující rychlé a bezdrátové nabíjení a nové asistenční systémy řízení automobilu ovlivní chování zákazníků.
Inteligentní materiály
S dnes již masovým využíváním dotykových obrazovek v automobilech je třeba se rovněž zabývat samotným kontaktním povrchem, který musí být svému specifickému účelu z hlediska kontaktu co nejlépe uzpůsoben.
V této oblasti budou vědci zkoumat hlavně materiály s tvarovou pamětí a dielektrické polymery. Díky těmto technologiím by se potřebné ovládací prvky mohly vyobrazovat nejen graficky, ale i tvarově, což by jistě přispělo přehlednosti, uživatelské přivětivosti a v neposlední řadě i samotné bezpečnosti.
Zdroj úvodního obrázku: bmw.cz.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se