Vestas a Tesla chtějí zkombinovat větrné elektrárny s bateriemi
Tesla se spojila s Vestas, dánským výrobcem větrných turbín, ve snaze zkombinovat větrné turbíny s bateriemi. Toto partnerství je součástí globálního programu Vestas, jež je zaměřen právě na testování využívání baterií pro větrné elektrárny. Baterie by se nabíjely během přebytku energie v soustavě a naopak by elektřinu dodávaly při jejím nedostatku.
Partnerství Vestas, jež se v roce 2016 stal společností s největším počtem vybudovaných větrných elektráren za rok, s Teslou je součástí širšího globálního programu Vestas. Ten je zaměřen na hledání vhodných bateriových systémů pro větrné farmy Vestas. V rámci celosvětového programu Vestas spolupracuje i s dalšími výrobci baterií na zhruba dalších 10 projektech. Celý program byl zahájen v roce 2012 projektem v Lem-Kaer v Dánsku. Vestas řekl, že chce v těchto projektech pokračovat i v budoucnu a po celém světě.
Vestas oznámil své nové zaměření na akumulaci energie na své poslední valné hromadě v dubnu. Informace o partnerství s Teslou poté jako první přinesly dánské noviny Borsen.
„Napříč několika projekty, Vestas pracuje s různými bateriovými systémy a se specializovanými společnostmi včetně Tesly. Cílem je prozkoumat a otestovat jak mohou větrné turbíny a bateriové systémy společně vytvářet udržitelná energetická řešení, která snižují náklady.“ mluvčí Vestas
Tesla baterie i mimo elektromobilitu a domácnosti
Tesla nedávno začala hledat nové možné využití pro své baterie i mimo oblast elektromobility a bateriové systémy Powerwall pro domácnosti. Kromě výše zmíněného, CEO Tesly Elon Musk v červenci podepsal dohodu s vládou Jižní Austrálie o instalaci největšího bateriového systému na světě. Baterie Powerpack se budou nabíjet energií z větrné farmy Hornsdale a projekt by měl být dokončen v prosinci 2017.
Mohlo by vás zajímat:
Chtěl bych trochu upřesnit ten text převzatý od Bloombergů. Vestas zavádí baterie jako součást konstrukce větrných elektráren, kde jsou baterie zdrojem energie pro podpůrné systémy uvnitř větrných turbín, vycházejí už dnes levněji než dříve používané transformátory a/nebo motorgenerátory. Je to tedy způsob jak dělat VtE levnější a lepší a kapacita zmíněných baterií není třeba nijak vysoká.
Není dobré to kombinovat z druhým způsobem kombinace baterií s VtE, to jsou velkokapacitní úložiště jako součást větrných farem. Ty mají úplně jiné využití a netýkají se ani tak moc výrobců větrných turbín. To je problém stavitelů větrných farem a jejich investorů. Cílem je získání maximální hodnoty z investice, baterie otevírají VtE další zdroje zisku, protože pak vydělávají i na regulaci sítě a jako pružná výroba.
To znamená že fungují jako zajištění vlastní spotřeby?
Jo. Všechny ty věci okolo provozu měření a komunikace, natočení turbíny, nasměrování lopatek, nahození elektromagnetů v indukčním generátoru, roztočení vrtule z klidu, ...
já tomu rozumím tak, že ve věži bude baterie pro obojí, i vlastní spotřeba i úložiště pro externí energie (ono je nakonec možno rozhodnout, kam tu energii pustí)
Pokud jste to tak pochopil z výše zmíněného článku, je to chyba autora z agentury Bloomberg, který to blbě napsal.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se