11. leden 2017
Mobileye veze izraelskou invazi na čínský trh s autonomním řízením

Původem izraelská společnost Mobileye, v automobilovém průmyslu známá vývojem technologií pro autonomní řízení, obohacuje své obchodní zájmy o expanzi na čínský trh. Mohla by dokonce ukázat cestičku i menším izraelským společnostem, které tak rovněž mohou ze současného ekonomického napětí mezi Spojenými státy a Čínou těžit.
Společnost Mobileye, koupená v roce 2017 společností Intel, provádí invazi na čínský trh, který je v současnosti největším světovým trhem v oblasti autonomního řízení.
Obecně se dá očekávat, že vzhledem k současné politické situaci budou čínské investice namísto do technologického Silicon Valley alespoň z části přesměrovány do technologického centra v okolí Tel Avivu.
Podpis několika strategických dohod s Čínou
Mobileye podepsala se společností Great Wall Motors memorandum o porozumění ohledně integrace asistenčních systémů. Těmto činnostem by se společnost měla věnovat v následujících třech až pěti letech. Krom integrace by měla být pozornost věnována i dalšímu vývoji systémů. Další spolupráce bude vzkvétat se společnostmi pekingské veřejné dopravy, které usilují o automatizaci hromadné dopravy.
Čínské investice do izraelských společností jsou již několik let na vzestupu. Jenom startupy přinesly během prvních tří kvartálů navýšení investic oproti minulému roku.
Spojení společností Intel a Mobileye přitahuje pozornost na izraelský sektor autonomního řízení, který s více než 500 startupy významně pomáhá izraelské armádě se řízením tanků, naváděním a likvidací raket a rovněž v oblasti počítačové bezpečnosti.
Mohlo by vás zajímat
25. říjen 2017
1. listopad 2017
9. listopad 2017
13. prosinec 2017
28. únor 2018
24. říjen 2018
15. říjen 2025
Komentáře (1)
Autonomní řízení pro dnešní hromadnou dopravu /tramvaje, autobusy, trolejbusy, metro, taxíky/ celkem vítám. Ovšem auta bez řidiče celkově, dle mého skrývají mnohá nebezpečí. Už jen to, že počet aut na cestách nebude omezen počtem řidičů jako dnes /USA mají 330 mil. obyvatel a 270 mil. aut = rozdíl jsou patrně děti bez řidičáku/ v ČR je na 10 mil. obyvatel asi 6 mil. aut může být nebezpečné. Autonomní auta by se mohla nekontrolovatelně "namnožit" a dál ucpat města. Příklad : Prodejce pizzy má dnes službu dovozu domů, koupil na to Fabii III za 280 000 Kč a celkové měsíční mzdové náklady na šoféra cca. 30 000 Kč . Už za 10 měsíců je tak pro něj dražší onen šofér jak rozvozové auto. U aut bez šoféra by tak výrazně klesly náklady a svá rozvozová auta ba si tak mohly lehce pořídit třeba : " restaurace, prodejci zmrzliny, papírnictví, drogerie,....atd.atd. = obrovské množství aut bez šoféra v ulicích , kde by třeba v Praze takové auto vezlo 8 kopečků zmrzliny za 80 Kč na dálku 18 kilometrů na druhý konec města. Auta to budou nejspíše elektrická , takže náklady na jízdu dále výrazně klesnou . Jezdit po Praze je už dnes přímo zoufalství a počet autonomních aut není omezen počtem řidičů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.