Mobileye veze izraelskou invazi na čínský trh s autonomním řízením
Původem izraelská společnost Mobileye, v automobilovém průmyslu známá vývojem technologií pro autonomní řízení, obohacuje své obchodní zájmy o expanzi na čínský trh. Mohla by dokonce ukázat cestičku i menším izraelským společnostem, které tak rovněž mohou ze současného ekonomického napětí mezi Spojenými státy a Čínou těžit.
Společnost Mobileye, koupená v roce 2017 společností Intel, provádí invazi na čínský trh, který je v současnosti největším světovým trhem v oblasti autonomního řízení.
Obecně se dá očekávat, že vzhledem k současné politické situaci budou čínské investice namísto do technologického Silicon Valley alespoň z části přesměrovány do technologického centra v okolí Tel Avivu.
Podpis několika strategických dohod s Čínou
Mobileye podepsala se společností Great Wall Motors memorandum o porozumění ohledně integrace asistenčních systémů. Těmto činnostem by se společnost měla věnovat v následujících třech až pěti letech. Krom integrace by měla být pozornost věnována i dalšímu vývoji systémů. Další spolupráce bude vzkvétat se společnostmi pekingské veřejné dopravy, které usilují o automatizaci hromadné dopravy.
Čínské investice do izraelských společností jsou již několik let na vzestupu. Jenom startupy přinesly během prvních tří kvartálů navýšení investic oproti minulému roku.
Spojení společností Intel a Mobileye přitahuje pozornost na izraelský sektor autonomního řízení, který s více než 500 startupy významně pomáhá izraelské armádě se řízením tanků, naváděním a likvidací raket a rovněž v oblasti počítačové bezpečnosti.
Mohlo by vás zajímat:
Autonomní řízení pro dnešní hromadnou dopravu /tramvaje, autobusy, trolejbusy, metro, taxíky/ celkem vítám. Ovšem auta bez řidiče celkově, dle mého skrývají mnohá nebezpečí. Už jen to, že počet aut na cestách nebude omezen počtem řidičů jako dnes /USA mají 330 mil. obyvatel a 270 mil. aut = rozdíl jsou patrně děti bez řidičáku/ v ČR je na 10 mil. obyvatel asi 6 mil. aut může být nebezpečné. Autonomní auta by se mohla nekontrolovatelně "namnožit" a dál ucpat města. Příklad : Prodejce pizzy má dnes službu dovozu domů, koupil na to Fabii III za 280 000 Kč a celkové měsíční mzdové náklady na šoféra cca. 30 000 Kč . Už za 10 měsíců je tak pro něj dražší onen šofér jak rozvozové auto. U aut bez šoféra by tak výrazně klesly náklady a svá rozvozová auta ba si tak mohly lehce pořídit třeba : " restaurace, prodejci zmrzliny, papírnictví, drogerie,....atd.atd. = obrovské množství aut bez šoféra v ulicích , kde by třeba v Praze takové auto vezlo 8 kopečků zmrzliny za 80 Kč na dálku 18 kilometrů na druhý konec města. Auta to budou nejspíše elektrická , takže náklady na jízdu dále výrazně klesnou . Jezdit po Praze je už dnes přímo zoufalství a počet autonomních aut není omezen počtem řidičů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se