Domů
Energetika v zahraničí
USA upevňují spolupráci s Vietnamem v oblasti energetiky, do země chtějí dodávat plyn
LNG tanker
Zdroj: Ken Hodge / Creative Commons / CC BY 2.0

USA upevňují spolupráci s Vietnamem v oblasti energetiky, do země chtějí dodávat plyn

Spojené státy americké v posledních letech intenzivně navyšují těžbu zemního plynu, se kterou roste i jeho vývoz na zahraniční trhy. U příležitosti Indo-pacifického obchodního fóra tak americké společnosti uzavřely s obchodními partnery z Vietnamu a dalších asijských zemí řadu dohod v oblasti rozvoje energetické infrastruktury, které mají USA rovněž otevřít cestu k dodávkám zemního plynu.

Většina z uzavřených dohod se podle serveru S&P Global Platts týká již stávajících projektů v různých fázích. Vietnam se v současné době potýká s klesající domácí těžbou plynu, která by mohla být překážkou pro tamní intenzivní hospodářský růst. Dohody podle serveru zahrnují zejména projekty v oblasti dodávek energetických zařízení či financování rozvoje energetické infrastruktury, což Spojeným státům rovněž pomůže s exportem zkapalněného zemního plynu (LNG) na Vietnamský trh.

Příkladem může být podpis memoranda o porozumění mezi dceřinou společností americké ExxonMobil, japonským výrobcem elektrické energie JERA a městem Hai Phong ležícím na vietnamském pobřeží o integrovaném LNG-to-power projektu. Společnosti se se zástupci města domluvily na rozšíření spolupráce v prozkoumání příležitostí rozvoje tamního trhu s plynem, včetně výstavby terminálů na dovoz LNG a plynových zdrojů.

Představitelé společnosti ExxonMobil vyjádřili zájem o vybudování těchto zařízení již v červnu při telefonickém hovoru s vietnamským premiérem. Terminál na dovoz plynu a elektrárny o instalovaném výkonu až 4 GW by mohly zahájit provoz mezi lety 2025 až 2030.

„Hai Phong se industrializuje rychlým tempem s ročním růstem přes 20 %. Proto roste naše roční spotřeba elektrické energie a očekává se, že se mezi lety 2020 a 2030 zdvojnásobí,“ uvedl Nguyen Van Tung, předseda lidového výboru Hai Phongu.

Další spolupráci navázaly i společnosti General Electric a vietnamská VinaCapital. V rámci memoranda o porozumění má GE poskytnout plynové turbíny a další zařízení pro výstavbu paroplynové elektrárny v jižní provincii Long An, která má rovněž odebírat plyn z LNG terminálu. Projekt o instalovaném výkonu 3 GW má nahradit původní projekt na vybudování uhelné elektrárny, který byl zrušen z obav na jeho dopad na životní prostředí.

Kromě uvedených memorand byla navázána spolupráce na dalších několika projektech LNG terminálů spojených s výrobou elektřiny z dováženého plynu.

K rozvoji vietnamské energetické infrastruktury přiloží ruku i americká vláda

Kromě soukromého sektoru přispějí k rozvoji energetické infrastruktury ve Vietnamu i americké vládní agentury. Během obchodního fóra oznámila Agentura Spojených států amerických pro mezinárodní rozvoj (USAID) spuštění nového pětiletého programu o hodnotě 36 milionů dolarů, který má ve Vietnamu urychlit rozvoj využívání nízkoemisních zdrojů.

Zdroj úvodní fotografie: Ken Hodge

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(39)
PetrV
1. listopad 2020, 03:17

Pavle, vzpomeňte na historii nedodavek pres UA.

Ua neuznavalo obchodní mereni na ruske straně.

Ti je obvinili z krádeže plynu z potrubí pro export na slovensko.

Rusové si koupili/udelali na slovensku měření v kapusanech. Od té doby je jasno, kolik dotece do EU. Tam UA lhát nemůže. Rusum doteď za tuto krádež UA nezaplatila. Není to seriózní země. Lidi utikaji so celé evropy a ruska. Korupce podvody atd. Vše se pytlikuje v dnes 4,5 mio kyjevě. Ostatní oblasti zkomiraji.

Je to vzdy o tuhé zimě na ukrajině. Pak ta spotreba vyjede prudce nahoru a UA cerpalo z tranzitu. Vnitrostátní potrubí nestihalo dodávat.

UA je energeticky chudá země. Horko těžko udržují jaderné elektrarny. Osobní zkusenost.

Nordstream 1 zásobuje ročně max 55 mld m3. V létě je to v pohodě, v zimě pomáhají zasobniky plynu. To by musela přijít do celé evropy vlna ledového vzduchu + vetrno a usadit se zde měsíce. Pak bude tranzit pres UA, ale ty poplatky jsou vysoké. Max jde u nás smerem nemecko-lanzhot.

Delal jsem v net4gas. Ale udaje jsou z entsog. O obchodním mereni toho cim opravdu hodně.

Americký plyn není oproti ruskemu výhodný pro spotrebitele. Na nekvalite u nás vydělá net4gas-majitelé. Dál se uz neměří vyhrevnost plynu. Skončí ta nižší vyhrevnost u spotrebitele.

Studujte.

Pavel
1. listopad 2020, 11:54

Měl by sis začít řídit vlastní radou, jinak budeš i nadále za bIbce.

Realitou je, že puťka chěl od Ukrajiny získat za pár šupů jejich plynovou infrastrukturu. Což samozřejmě Ukrajina odmítla. Výsledkem bylo, že rusáci začali navyšovat cenu plynu v rozporu s dlouhodobým kontraktem. K žádné krádeži nedošlo, Ukrajina jen odebírala na co měl dlo smlouvy nárok. Smlouvu porušili rusáci. https://www.euroskop.cz/38/4045/clanek/roman-kupchinsky-rusko-vydira-ukrajinu-eu-mlci/

Je zajímavé, že to se stalo v době kdy byl zvolen Juščenko, na další rusácké vydírání došlo, když padla rusácka loutka megazloděj janukovyč.

To samé se dělo s Běloruskem. https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/rusko-a-belorusko-se-nedohodly-na-dodavkach-ropy_153663.html

Vždy za to mohli ti ostatní, že. Jen ti chudáčci rusáčci nic.

Když už ses přestal ztrapňovat bláboly "vysokých nákladech" na zplynování LNG, tak si začneš tahat triko na téma kde jsi všude byl a co jsi dělal. Jako brouk pytlík. SOudě dle těch nesmyslů, které tady vypisuješ, jsi nikde neybl ani prstem po mapě.

Pavel
1. listopad 2020, 11:59

Měl by sis začít řídit vlastní radou, protože žvaníš z cesty.

Realitou je, že puťka chěl od Ukrajiny získat za pár šupů jejich plynovou infrastrukturu. Což samozřejmě Ukrajina odmítla. Výsledkem bylo, že rusáci začali navyšovat cenu plynu v rozporu s dlouhodobým kontraktem. K žádné krádeži nedošlo, Ukrajina jen odebírala na co měla dle smlouvy nárok. Smlouvu porušili rusáci. https://www.euroskop.cz/38/4045/clanek/roman-kupchinsky-rusko-vydira-ukrajinu-eu-mlci/

Je zajímavé, že to se stalo v době kdy byl zvolen Juščenko, na další rusácké vydírání došlo, když padla rusácka loutka megazloděj janukovyč.

To samé se dělo s Běloruskem. https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/rusko-a-belorusko-se-nedohodly-na-dodavkach-ropy_153663.html

Vždy za to mohli ti ostatní, že. Jen ti chudáčci rusáčci nic.

Když už ses přestal ztrapňovat bláboly "vysokých nákladech" na zplynování LNG, tak si začneš tahat triko na téma kde jsi všude byl a co jsi dělal. Jako brouk pytlík. SOudě dle těch nesmyslů, které tady vypisuješ, jsi nikde nebyl, a to ani prstem po mapě.

Pavel
1. listopad 2020, 11:48

Měl by sis začít řídit vlastní radou, jinak budeš i nadále za bIbce.

Realitou je, že puťka chěl od Ukrajiny získat za pár šupů jejich plynovou infrastrukturu. Což samozřejmě Ukrajina odmítla. Výsledkem bylo, že rusáci začali navyšovat cenu plynu v rozporu s dlouhodobým kontraktem. K žádné krádeži nedošlo, Ukrajina jen odebírala na co měl dlo smlouvy nárok. Smlouvu porušili rusáci. https://www.euroskop.cz/38/4045/clanek/roman-kupchinsky-rusko-vydira-ukrajinu-eu-mlci/

Je zajímavé, že to se stalo v době kdy byl zvolen Juščenko, na další rusácké vydírání došlo, když padla rusácka loutka megazloděj janukovyč.

To samé se dělo s Běloruskem. https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/rusko-a-belorusko-se-nedohodly-na-dodavkach-ropy_153663.html

Vždy za to mohli ti ostatní, že. Jen ti chudáčci rusáčci nic.

Když už ses přestal ztrapňovat bláboly "vysokých nákladech" na zplynování LNG, tak si začneš tahat triko na téma kde jsi všude byl a co jsi dělal. Jako brouk pytlík. SOudě dle těch nesmyslů, které tady vypisuješ, jsi nikde neybl ani prstem po mapě.

Pavel
1. listopad 2020, 12:00

Měl by sis začít řídit vlastní radou, jinak budeš i nadále za bIbce.

Realitou je, že puťka chěl od Ukrajiny získat za pár šupů jejich plynovou infrastrukturu. Což samozřejmě Ukrajina odmítla. Výsledkem bylo, že rusáci začali navyšovat cenu plynu v rozporu s dlouhodobým kontraktem. K žádné krádeži nedošlo, Ukrajina jen odebírala na co měl dlo smlouvy nárok. Smlouvu porušili rusáci. www*euroskop*cz/38/4045/clanek/roman-kupchinsky-rusko-vydira-ukrajinu-eu-mlci/

Je zajímavé, že to se stalo v době kdy byl zvolen Juščenko, na další rusácké vydírání došlo, když padla rusácka loutka megazloděj janukovyč.

To samé se dělo s Běloruskem. www*tyden*cz/rubriky/byznys/svet/rusko-a-belorusko-se-nedohodly-na-dodavkach-ropy_153663.html

Vždy za to mohli ti ostatní, že. Jen ti chudáčci rusáčci nic.

Když už ses přestal ztrapňovat bláboly "vysokých nákladech" na zplynování LNG, tak si začneš tahat triko na téma kde jsi všude byl a co jsi dělal. Jako brouk pytlík. SOudě dle těch nesmyslů, které tady vypisuješ, jsi nikde neybl ani prstem po mapě.

Láďa
1. listopad 2020, 13:11

Pavle, puťka, rusácko, rusáci, rusácká loutka nezpochybnitelně dokazují hodnověrnost vašich argumentů.

Pavel
1. listopad 2020, 20:52

Takže přeloukast ty odkazy, jsi ještě nezvládl?

markusaurelius
1. listopad 2020, 16:45

,,pavliku,, proč musíme 4-krát číst ty tvoje lži.. nestačí to jednou....

Pavel
1. listopad 2020, 20:50

Tobě to evidentně jednou nestačí.

PetrV
30. říjen 2020, 12:25

Dodají drahý zkapalněný polotovar. Je potřeba pak zemní plyn ohřát. Což jsou nemalé náklady.

PetrV
30. říjen 2020, 17:29

Tak mne napadlo, že by se ten plyn sal pouzivat pro chladirny, zimaky a všude, kde je potreba chlad. Plyn by byl ale k dispozici až po ohrati na teplotu 0 C. To by chvíli trvalo.

Josef
31. říjen 2020, 23:29

No to sice máte pravdu, že je třeba plyn ohřát jenže k tomu stačí energie okolního prostředí. Problém je v spíše v tom, že cena toho plynu je vysoká. Jinak Vietnam je nejrychleji rostoucí země na světě s ohromným potenciálem do budoucna. Za takových 20 let budou patřit mezi středně vyspělé země na úrovni Turecka s relativně slušnou životní úrovní.

markusaurelius
30. říjen 2020, 13:51

Nevím,nevím jestli je , zrovna to nejlepší brát plyn od brutálního rasistického amerického, režimu nekvalitní zkapalnění plyn...

Bizon
30. říjen 2020, 14:06

Je to tak. Já jsu realista a vím že žádná země není ideální, ale v USA dnes sami jejich politici, média i osobnosti často tvrdí že Amerika je systematicky rasistická a policejně brutální. A Americkým politikům a médiím přece věříme, ne? Kdo jsu já abych odporoval elitám nejmocnější země světa? :D

PetrV
30. říjen 2020, 17:22

Mě spíš překvapuje, že vietnamci zapomeli na hrůzy vietnamské války. A nasledky na vše živé od bojové chemické látky agent orange.

Carlos
30. říjen 2020, 17:40

Víte že jedna ze složek se vyráběla ve Spolaně, že?

PetrV
31. říjen 2020, 20:14

A lovochemie vyrábí hnojiva, některá pak srovnala se zemí bejrút. Osobo, to není omluva, pro použití chemické bojové látky vymastenymi lampasy.

Bez chemické vyroby bychom byli na stromech. Ten plyn by amíci měli dodávat zdarma, aby odcinili válečný zlocin srovnatelný s pouzitim cyklonu b helmuty.

Pavel
30. říjen 2020, 19:14

Ty miliony vietnamských uprchlíků v USA hlavně nezapomněli na brutalitu severovietnamského komunitického režimu, který se po válce nerozpakoval povraždit celý Vietkong, tedy svého spojence v boji proti Vietnamské republice.

Bizon
30. říjen 2020, 20:18

Vietnamci na válku zapomněli docela v pohodě, narozdíl od nás nemají potřebu vytahovat 100 let staré křivdy... S USA mají teď dost dobré vztahy, samozřejmě je to i tím že jsou částečně vojenská protiváha Číny v regionu, takže USA se opravdu snaží s nima vycházet dobře.

To Pavel: Většina omlouvačů US Vietnamské intervence tvrdí že celý Vitekong povraždili už při ofenzivě Tet, takže jak to je? To ten Vietkong povraždili dvakrát? Nezpochybňuji komunistická zvěrstva, ale USA tu válku začali oficiálně jako reakci na útok který se vůbec nestal (2. Tonkinský "incident"), a nakonec svého cíle stejně nedosáhli takže to bylo celé zbytečné. V každé válce probíhají neuvěřitelná zvěrstva, těžko ale obniňovat stranu která tu válku nezačala. Taky super říkat Vietnamská "republika" útvaru ve kterém neproběhly volby...

Pavel
1. listopad 2020, 11:12

Evidentně nepochopil, jen potřebuješ mít za každou cenu poslední slovo i kdyby ses měl ztrapnit sebevíc.

Bizon
1. listopad 2020, 15:49

Šéfe, diskuze s váma mi upřímně otevřela obzory. Fakticky nepopírám skoro nic co jste napsal, ale váš přístup a přesvědčení jsem snad ještě nezažil, díky. Jestli jste amík tak obdivuji vaše vlastenectví.

Mně ta válka zajímá z 99% vojensky (havně letecké operace), na politiku prakticky kašlu. Opravdu upřímně by mně zajímalo kdo si myslíte že tu válku vyhrál, jestli se vám nelíbí kdo ji vyhrál strategicky tak klidně napiště kdo myslíte že ji vyhrál takticky. Slibuji že to nebudu rozpitvávat ani nikomu omlacovat o hlavu.

Tak jak tak díky, mějte se.

Bizon
1. listopad 2020, 17:20

Nebo jestli je to citlivé téma tak už nasrat na Vietnam, nejvíc by mně zajímalo komu fandíte v nadcházejících US volbách? Já každopádně Trumpovi.

Pavel
1. listopad 2020, 20:49

Jestli tady vidíš nějakou ideologii, tak máš fakt óbr velký problém s chápaním psaného textu. Jediné o co mi tady jde, je historická přesnot. To by mělo být jasné každému gramotnému. Tudíž mi není jasné, proč bych se měl pouštět do nějakých připitomělých spekulací na téma strategické vítězství USA versus Vietnam (nebo dokonce výsledku voleb), zvlášť když to nijak nesouvisí ani s energetikou, ani se probíraným současným vztahem Vietnamců vůči USA.

Bizon
1. listopad 2020, 21:35

Tak díky za nic..

Ne, fakt děkuji, debata s lidma s podobným názorem je sice příjemněnší ale nerozšíříte si tolik obzory, vy jste mi obzor rozšířil opravdu hodně.

Pěkný věčer.

PS: Fakt nemůžete zaspekulovat komu fandíte v úterý? Upřímně mne zajímá váš názor, vždyť o nic nejde...

Pavel
31. říjen 2020, 11:01

Důležité je nezaměňovat to co sis vycucal z palce s tím co "tvrdí většina" nebo dokonce s tím co je historickým faktem. A historickým faktem je, že za prvé USA bojovaly s agresorem ze severu a teroristickou organizací se souhlasem Vietnamské republiky, za druhé Vietkong byl zlikvidován severovietnamskou armádou po té co se USA stáhly a za třetí, vzápětí po té miliony Vietnamců uprchli z Vietnamu (většina z nich dnes žije v USA) a za čtvrté Vietnamská republika je oficicální název státu, který vznikl na základě mírové dohody v Ženevě. Jak jinak bych ho asi tedy měl nazývat? Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDenevsk%C3%A1_konference_(1954)

Doporučuji ti se dovzdělat, než se příště zase ztrapníš.

Bizon
31. říjen 2020, 16:49

Mezinárodní společenství v Ženevě slíbilo volby. Severní agresor se plánoval těchto voleb účastnit, stejně jako vláda na Jihu která byla dočasně dosazena bez voleb. Když však mělo na volby opravdu přijít, tak NĚKDO rozhodl že vlastně žádné volby nejsou třeba, že vláda dosazená bez voleb je dostatečně demokratická.

Tímto krokem se všechny naše prohlášení stávají jen pokryteckými kecy! Ohánět se demokracií a přitom zrušit volby? Co jiného měli ti zasraní komouši dělat? Pro západ to byli teroristi, ale US agrese je zároveň legitimizovala jako partyzány, hrdinné bojovníky za svobodu a za vlast. Já nemám rád komouše ani propagandu, ale kdyby jste viděl co byli ochotní za té války přetrpět, neuvěřitelné, US neměly žádnou šanci už jen kvůli tomu prakticky fanatickému odhodlání..

Pavel
31. říjen 2020, 19:24

Tak byla Vietnamská republika oficiálně uznána mezinárodním společenstvím už v 50. letech nebo nebyla? Odpovím si sám. Byla. Jinými slovy žvaníž z cesty od začátku až do konce. Co se týče pokryteckých keců, tak ty zaznívají leda s tvé strany, protože neexistence voleb se týkala především komunistického Vietnamu. USA ve Vietnamské republice působily se souhlasem tamnější vlády, aby především bránili invazi komunistického agresora. COž se vzápětí po stažení USA stalo, a komouši ze severu zlikvidovali celý Vietkong. To je realita.

Mimochodem, co mají společného podmínky života Vietkongu s tím, že komouši ze severu zavraždili statisíce vlastních spoluobčanů a miliony jich vyhnali do exilu (tzv. boat people), včetně USA? Takže ty miliony nemají důvod nenávidět USA ale naopak mají důvod nenávidět komunistický Vietnam. Což je to, o čem tady celou dobu píšu.

Bizon
31. říjen 2020, 19:58

Už jen poslední otázku s dovolením, která strana podle vás tu válku strategicky vyhrála?

Pavel
31. říjen 2020, 23:41

Takže jsi vůbec nepochopil o čem je řeč.

Bizon
31. říjen 2020, 23:51

Možná pochopil, s tím vítězstvím to je doplňující otázka bokem. Když už jste odepsal tak jste prosím mohl napsat rovnou i odpověď...

Pavel
30. říjen 2020, 19:16

A proč bereš od brutálního rasistického okupantského rusáckého režimu nekvalitní vyděračský plyn?

Bizon
30. říjen 2020, 20:26

1)Je to levné 2)Ten plyn není nekvalitní 3)vydírání dodnes není jisté jestli bylo ze strany Ruska nebo Ukrajiny, každopádně zásobníky všech států to pokryly uplně bez problémů 4)náš vlastní spojenec Turecko taky už desetiletí okupuje Kypr, proč okupace najednou vadí?

Pavel
31. říjen 2020, 11:26

1) Pro Ukrajinu to levné není, když rusácko v rozporu s dlouhodobým kontraktem navyšovalo cenu. 3) Na rusácké vydírání doplatilo také Bělorusko. Jinými slovy, všichni ty ubožáky vydírají jen rusácko je v tom nevinně, že? Co mají společného zásobníky v Evropě s tím, že rusáci nejsou sto dodržet kontrakt? 2) Tak, tak, chloridy v ropě a pravidelné zavírání kohoutů jsou zárukou kvality. 4) Z turecka snad bereme plyn, turecko nám zavírá kohoutky?

Pavel
1. listopad 2020, 00:07

Proč bych měl za tebe počítat tvoje bláboly? Za prvé chlad je obchodní artikl stejně jako teplo, za druhé zemní plyn se používá i ve zkapalněné podobě a za třetí zkapalněný zemní plyn se do plynné fáze dostává samovolně jak do něj proniká teplo z okolí. Když je to třeba urychlit zkapalněný zemní plyn se prožene přes výměník. Na terminálech nebo i tankerech vozící LNG přes oceán takové výměníky jsou a teplo odebírají z mořské vody, takže žádný dodatečný náklad nevzniká.

PetrV
1. listopad 2020, 03:23

Pavle, protože nemate pravdu.

Studujte.

Kvalita plynu je u ruskeho.

EU země počítají.

Proto LNG využívají jako paku.

Jako za brežněva.

Pavel
1. listopad 2020, 11:14

Jinými slovy, argumenty ti scházejí, tak alespoň žvaníš z cesty proloženým textem.

Bizon
31. říjen 2020, 17:25

Politička, propagandička... Vy říkáte že za všechno může Rusko, duhá strana říká že za všechno můžou Amíci...

Všechny mocnosti jsou +- stejní bastardi, největší kámoši když se to hodí, když se to hodit přestane tak se na smlouvy vykašlou už protože můžou. Pravda je někde uprostřed, ale každá strana označí svoje zájmy za to "hodné" a cizí zájmy za to "zlé", klasická propagandička. Ten kdo si myslí že my žádnou propagandu nemáme nebo že on je vůči ni imunní, tak ten je už totálně indoktrinovaný.

Všechny státy mají prostě svoje zájmy, ty se někde střetávají, následuje obvinění, lhaní, politikaření, sankce, dezinformační kampaně... Tak se to prostě hraje. Jestli opravdu věříte všemu co říkají naše média, tak jste stejný tragéd jako nějaký nevzdělaný rusáček co věří všemu v jejich televizi.

Pavel
31. říjen 2020, 19:45

Jaká druhá strana? Zřejmě myslíš sebe se svými nepodloženými bláboly. Z těch mám leda srandu.

To, že ti fakta nejdou pod čumák, nic nemění na tom, že plynové a ropné vydírání je záležitost, kterou poznalo jak Bělorusko tak Ukrajina a obě země minimálně dvakrát. Což je snado dohledatelný a ověřitelný fakt. A tvrzení, že vždy za to mohli všichni ostatní jen rusáci jsou chudáčci, na které se to svede, je minimálně velmi srandovní.

"Všechny státy" .. LNG žádný "stát" neprodukuje. (Tedy když pomineme to, že rusáci teď do produkce LNG hystericky investují, protože vidí jak jim ujíždí vlak). LNG produkují v USA soukromé společenosti, jejichž zájmy nemusí být a nejsou čisté ale vždy jsou to zájmy čistě ekonomické. Za to jak Gazprom tak Rosněfť jsou státní společnosti, které realizují rusáckou geopolitiku.

PetrV
31. říjen 2020, 20:24

Amici zkapalnuji plyn hlavně proto, aby získali helium, kterého vlastní 80 procent produkce i zasob. Cena se za 10 let zvedla 5x.

Hlavně dodané LNG je polotovar,ktery musite ohřát. Coz stojí velkou energii. Klspoctete si to.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se