Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
95,74EUR/MWh
+1,21%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,93EUR/MWh
+0,85%
Ropa - Brent (Nov25)
67,54USD/Barel
-0,6%
Ropa - WTI (Oct25)
63,57USD/Barel
-0,75%
Emisní povolenky (Dec25)
77,48EUR/t
+0,65%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,84EUR/MWh
+1,34%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104USD/t
+1,17%
Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
95,74EUR/MWh
+1,21%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,93EUR/MWh
+0,85%
Ropa - Brent (Nov25)
67,54USD/Barel
-0,6%
Ropa - WTI (Oct25)
63,57USD/Barel
-0,75%
Emisní povolenky (Dec25)
77,48EUR/t
+0,65%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,84EUR/MWh
+1,34%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104USD/t
+1,17%

Avie rozjíždí výrobu v Přelouči, plánuje i elektrická vozidla

Zuzana Vrbová
5. prosinec 2017, 06:40
Bez komentáře
avie-rozjizdi-vyrobu-prelouci-planuje-i-elektricka-vozidla

Po Tesle, která v listopadu představila svůj první elektrokamion Semi, nyní vývoj tahače oznámila i firma Avia. Tradiční český výrobce nákladních vozů se v roce 2016 vrátil do rukou české společnosti, kdy jej v dubnu koupila firma Czechoslovak Group zbrojaře Jaroslava Strnada, která vlastní i kopřivnickou Tatru. V minulosti prošla společnost Avia Motors správou korejské Daewoo a poté indické automobilky Ashok Leyland.

Historie české firmy přitom sahá až do roku 1919, kdy ji založili Miroslav Hajn a Pavel Beneš. Jméno odvodili od Klubu aviatiků, kde oba působili. Firma původně vyráběla letadla, později nákladní automobily a jejich díly. Výroba byla v roce 2013 z Čech přesunuta, nyní se ovšem opět rozjíždí v Přelouči v Pardubickém kraji.

Součástí ambiciózních plánů obnovené Avie je i uvedení kamionu na elektrický pohon. Firma v minulosti spolupracovala s americkou společností Smith na vývoji elektromobilu Smith Newton. Předlohou byl Avii model řady D, pohon byl ovšem elektrický. Elektrododávka s dojezdem 160 km a v případě výkonnějšího motoru 250 km byla k dostání na americkém a britském trhu a podobnost s klasickou Avií nebyla náhodná.

Detaily ohledně nového vozu na elektrický, či hybridní pohony zatím Avia nezveřejnila. Inspirovat se ale může nejen u kolegů z Tesly, ale i společností Volvo, Scania nebo Daimler, které se taktéž nyní věnují vývoji elektrických nákladních vozů. Lze očekávat, že Avia spojí síly, know-how a zkušenosti se sesterskou Tatrou. Do jaké míry bude spolupráce fungovat není prozatím jasné. Zatímco Avia se bude soustředit na dodávky, Tatra má plánuje kamiony.

Komentáře (0)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se