Ačkoliv se elektromobily v současné době podílí na prodejích nových vozidel ve většině zemí maximálně v řádech jednotek procent, každým rokem tento podíl strmě roste. Podle předpovědí Bloomberg New Energy Finance (BNEF) by vozidla poháněná elektrickou energií mohla do roku 2040 tvořit až třetinu prodejů, což nevyhnutelně povede k nárůstu spotřeby elektrické energie.
Podobně jako se v posledních letech mění odvětví energetiky, dochází ke změnám i v sektoru dopravy. Zejména rostoucí odvětví vývoje a výroby bateriových systémů povede k poklesu ceny elektrických vozidel. Vyšší počet elektřinou poháněných vozidel může do roku 2040 způsobit nárůst globální spotřeby elektřiny až o 2 701 TWh, tedy o 8 % vůči současným hodnotám.
V průběhu následujících dvou desetiletí by měly podle BNEF prodeje elektrických vozidel výrazně růst, kdy by jejich podíl na nově prodaných vozidlech měl do roku 2040 dosáhnout 35 %, přičemž za určitých podmínek (výrazný růst cen pohonných hmot či vyšší využívání sdílených vozidel) až téměř poloviny.
„Vyjeté“ baterie se uplatní jinde
Přestože elektrická vozidla nabízí vůči konvenčním pohonům řadu výhod, například v podobě nižších palivových nákladů či méně náročné údržbě vzhledem k menšímu počtu pohyblivých částí, limitujícím faktorem je pro řadu potenciálních zájemců cena baterií a jejich životnost.
Baterie, jejichž životnost klesne pod únosnou mez pro další využití v elektromobilu, by se nicméně mohly dále uplatnit ve stacionárních systémech akumulace elektrické energie, jejichž význam s vyšším podílem intermitentních obnovitelných zdrojů v síti roste.
Podle BNEF by tyto použité baterie mohly do roku 2018 nabídnout výrazně nižší cenu (pouhých 49 dolarů) za využitelnou kilowatthodinu vůči novým systémům, jejichž cena za kWh nyní dosahuje až 300 dolarů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.