Domů
Elektřina
Bloomberg: Rozvoj elektromobility povede rovněž k růstu spotřeby elektřiny

Bloomberg: Rozvoj elektromobility povede rovněž k růstu spotřeby elektřiny

Ačkoliv se elektromobily v současné době podílí na prodejích nových vozidel ve většině zemí maximálně v řádech jednotek procent, každým rokem tento podíl strmě roste. Podle předpovědí Bloomberg New Energy Finance (BNEF) by vozidla poháněná elektrickou energií mohla do roku 2040 tvořit až třetinu prodejů, což nevyhnutelně povede k nárůstu spotřeby elektrické energie.

Podobně jako se v posledních letech mění odvětví energetiky, dochází ke změnám i v sektoru dopravy. Zejména rostoucí odvětví vývoje a výroby bateriových systémů povede k poklesu ceny elektrických vozidel. Vyšší počet elektřinou poháněných vozidel může do roku 2040 způsobit nárůst globální spotřeby elektřiny až o 2 701 TWh, tedy o 8 % vůči současným hodnotám.

V průběhu následujících dvou desetiletí by měly podle BNEF prodeje elektrických vozidel výrazně růst, kdy by jejich podíl na nově prodaných vozidlech měl do roku 2040 dosáhnout 35 %, přičemž za určitých podmínek (výrazný růst cen pohonných hmot či vyšší využívání sdílených vozidel) až téměř poloviny.

„Vyjeté“ baterie se uplatní jinde

Přestože elektrická vozidla nabízí vůči konvenčním pohonům řadu výhod, například v podobě nižších palivových nákladů či méně náročné údržbě vzhledem k menšímu počtu pohyblivých částí, limitujícím faktorem je pro řadu potenciálních zájemců cena baterií a jejich životnost.

Baterie, jejichž životnost klesne pod únosnou mez pro další využití v elektromobilu, by se nicméně mohly dále uplatnit ve stacionárních systémech akumulace elektrické energie, jejichž význam s vyšším podílem intermitentních obnovitelných zdrojů v síti roste.

Podle BNEF by tyto použité baterie mohly do roku 2018 nabídnout výrazně nižší cenu (pouhých 49 dolarů) za využitelnou kilowatthodinu vůči novým systémům, jejichž cena za kWh nyní dosahuje až 300 dolarů.

Komentáře

(2)

Jaromír Vegr

19. září 2016, 19:40

Plná elektrifikace vozového parku by způsobila zvýšení spotřeby u nás v ČR asi o 10-15% současné výroby. Je to méně, než kolik elektřiny dnes vyvážíme. Nebude potřeba stavět další zdroje kvůli elektromobilitě.

Zkuste si spočítat kolik nebudeme muset dovézt ropy a uvědomte si, že nebudeme muset uzavírat mnohdy nevýhodné smlouvy, abychom ji vůbec k nám dostali.

Martin Hájek

19. září 2016, 23:41

Máte patrně na mysli pouze osobní vozy. Jinak ovšem je potřeba také uvážit, jaký výpadek daní stát utrpí a bude je muset vybrat jinde a není to úplně malá částka.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.