Švýcarsko plánuje od příštího roku provozovat autonomní elektrobusy
Švýcarské město Sion schválilo pilotní projekt plně elektrických a zcela autonomních autobusů, které by měly brázdit švýcarské silnice od jara 2016. Tento projekt se zřejmě stane prvním, v reálu fungujícím autonomním systémem veřejné dopravy.
Autobusy ARMA budou představeny francouzským výrobcem elektrobusů Navya ve spolupráci s městem Siona a dodavatelem samořídícího softwaru společností BestMile.
Software pro autonomní řízení automobilů obvykle zpracovává signály z více druhů snímačů. Zatím totiž neexistuje snímač, který by zvládl pokrýt dostatečně velký prostor v požadovaném detailu tak, aby na jeho základě bylo možno zrekonstruovat okolní scénu na úrovni, na jejímž podkladě bude možno správně rozhodovat o bezpečném provozu automobilu. Typicky se používají např. laser, kamera a utrazvuk.
Pokud jde o použité snímače, autonomní elektrobus využívá BestMile a Navya lidarových senzorů (LIDAR = Light Detection and Ranging; tato metoda využívá odrazu laserových paprsků od zachycených objektů. Jedná se o běžnou metodu, pomocí které je možné velmi efektivně modelovat scénu) a kamer. Uvnitř vozidla není k dispozici žádné manuální řízení, stejně tak vozidlo nemůže být řízeno ani vzdáleně – jedná se tedy o plně autonomní systém.
Elektrobus ARMA může být vybaven bateriemi o kapacitě v rozmezí 16 až 64 kWh, maximální rychlost by měla dosahovat hodnoty 45 km/h. Baterie by měla vystačit na celý den provozu.
Autobusy budou nejprve provozovány v privátně vlastněné části města, kde se stanou částečně i atrakcí pro turisty, až poté dojde k nasazení přímo pro potřeby veřejné dopravy. Po zhruba dvou letech zkušebního by se měl projekt rozšířit i do dalších regionů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se