Domů
Elektromobilita
Tesla plánuje šestidenní odstávku výrobní linky kvůli úpravám
Tesla Model S P90D 2015 v Göteborgu, foto: Tomáš Jirka
Tesla Model S P90D 2015 v Göteborgu, foto: Tomáš Jirka

Tesla plánuje šestidenní odstávku výrobní linky kvůli úpravám

Americká automobilka Tesla zastaví produkci vozidel ve své kalifornské továrně na dobu 6 dní. Tato odstávka je plánována na konec května a jejím účelem je úprava výrobní linky pro verzi sedan Modelu 3. Po zavedení nepřetržitého provozu se jedná o další krok k plnění závazků vůči zákazníkům.

Tesla již v nedávné době informovala o 10denní dočasné odstávce výrobních linek v Kalifornii. Důvodem této odstávky mělo být právě řešení problémů na lince, které zpožďovaly produkci sedanu Modelu 3, což je pro Teslu z hlediska dlouhodobé profitability klíčový model.

Dva zdroje potvrzují, že k této odstávce na lince v kalifornském Fremontu má dojít mezí 26. a 31. květnem.

Tesla poslední dobou bojovala s hledáním úzkých hrdel na výrobní lince při montáži Modelu 3. Rychlost výroby měla totiž negativní vliv na plnění výrobního plánu. Sám Elon Musk se nechal slyšet, že hlavním a pro něj nečekaným problémem byla přílišná důvěra v automatizaci a využívání výrobních robotů. Ti, jak se ukázalo, nejsou schopni plně nahradit lidi na lince.

Elon Musk v tomto týdnu svým zaměstnancům vzkázal, že počet vyrobených Modelů 3 v tomto týdnu pravděpodobně dosáhne 500 kusů denně, tedy až 3500 vozů za týden. Zaměstnanci byli rovněž vyzvání k tomu, aby jej kontaktovali v případě, že by sami našli nějaké úzké hrdlo.

Zdaleka se nejedná o první odstávku

Společnost pozastavila výrobu ve Fremontu již v minulém měsíci. Jedna z odstávek připadla rovněž na únor. Dubnová a květnová odstávka budou v součtu představovat 10 dní, po které bude výroba stát.

Elon Musk řekl, že odstávky jsou záměrné a jejich účelem je právě implementace různých vylepšení, která mají pomoci k dosažení vytyčeného cíle výroby 6000 kusů týdně. Na konci minulého měsíce Tesla produkovala pouhou třetinu vozů.

Prvním krokem k dosažení cílů bylo zavedení třísměnného provozu pro maximalizaci výrobní kapacity. Týmy pracující na montáži karoserií pracují na dvě 12hodinové směny denně.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Peppa
16. květen 2018, 12:07

Co je to verze sedal ?

A existuje snad nějaká jiná varianta Modelu 3 než je sedan?

Petr
16. květen 2018, 13:05

Tak se Tesla pěkně zasekla na tom, že roboti ještě nejsou dokonalí, a předražení američtí dělníci nejsou dost schopní už dávno.

USA dojeli na dlouhodobé školní preferování humanitních vysokoškoláků, a nahrazení migrace evropských řemeslníků neuměteli z Afriky a Mexika.

frank
16. květen 2018, 15:41

USA nedojely , tady se píše o Tesle a její sázce na roboty, jiné tamní automobilky momentálně takové problémy rozhodně nemají :) V této konkrétní kalifornské Tesle je teď průměrná mzda 18 dolarů na hodinu :), pouhé 3 dolary nad tamní zákonnou minimální mzdou , jinými slovy jedná se o masu pomocných dělníků, kteří měli přicmrndávat robotům a nejde o žádné předražené dělníky. Odborníci prostě jdou pracovat jinam :)

frank
16. květen 2018, 16:27

ještě pro sichr, v eur je to 15,25 eur bráno současným kurzem což je méně než polovina hodinové mzdy německého VW dělníka, která má navíc asi o 25 dnů dní dovolené než jeho "předražený kolega v tesle" a odpracuje tak řádově mnohem méně hodin...

Petr
16. květen 2018, 16:59

Čili spíš srovnáváte minimální mzdu nejníže postaveného často mexického pomocného dělníka v Tesle s průměrnou mzdou veškerých německých zaměstnanců (možná kromě manažerů) ve VW.

Taky se pro automobilku prodávající celosvětově musí zohlednit jaké procento lidí zaměstnává ve svém nejdražším centru, a kolik lidí také často odborných má jinde třeba v Česku či Číně za čtvrtinové mzdy.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se