Ke konci roku 2020 bylo v Číně instalováno více než 800 tisíc veřejných dobíjecích bodů, což jsou téměř dvě třetiny všech veřejných dobíjecích bodů na světě. Podle zástupců automobilky Volkswagen je nicméně většina z dobíjecích bodů v některých částech Číny nevyužitelná kvůli vadným nabíječkám či blokaci místa pro elektromobily automobilem se spalovacím motorem. Informaci přinesl zahraniční server BloombergNEF (BNEF).
BNEF uvedl, že pouze v prosinci bylo v Číně zprovozněno 112 tisíc veřejných dobíjecích bodů - to je více bodů, než kolika disponuje celá veřejná dobíjecí síť ve Spojených státech amerických.
Prudký rozvoj dobíjecí infrastruktury v Číně je mimo jiné zapříčiněn skutečností, že Čína potřebuje pro očekávaný rozvoj elektromobility vybudovat robustnější veřejnou dobíjecí síť než některé země Evropy či Spojené státy americké.
"Spojené státy mají spoustu odloučených domů s příjezdovou cestou či garáží, které poskytují jednoduchou možnost domácího nabíjení, a snižují tak množství veřejných dobíječek, které budou zapotřebí, aby se řidiči cítili komfortně při přechodu na elektromobily," uvedl BNEF.
Vývoj počtu veřejných dobíjecích bodů. Zdroj: BNEF
BNEF dále upozornil, že Čína masivně rozvíjí svou veřejnou dobíjecí síť ještě předtím, než dojde k očekávanému růstu počtu provozovaných elektromobilů. O tom vypovídá poměr mezi počtem aktuálně provozovaných elektromobilů a veřejných dobíjecích míst. Zatímco v USA připadá na jeden veřejný dobíjecí bod aktuálně zhruba 20 elektromobilů, v Číně je to 5 elektromobilů.
I přes na první pohled příznivé statistiky v oblasti veřejné dobíjecí infrastruktury v Číně upozornil BNEF na skutečnost, že podle zástupců německé automobilky Volkswagen je v některých částech Číny problém s funkčností či dostupností veřejných nabíječek.
"Německý výrobce automobilů uvedl, že v některých částech Číny je funkčních pouze 30 % veřejných nabíječek, a to buď kvůli vadným nabíječkám či blokování míst pro elektromobily automobily se spalovacím motorem," dodal BNEF.
I kvůli výše uvedenému se Volkswagen rozhodl investovat téměř 500 milionů dolarů do výstavby rychlodobíjecích stanic pro elektromobily v Evropě a Číně, aby společnost podpořila své plány pro rozvoj prodeje elektromobilů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.