BNEF: Čína jasně dominuje rozvoji veřejné dobíjecí infrastruktury pro elektromobily
Ke konci roku 2020 bylo v Číně instalováno více než 800 tisíc veřejných dobíjecích bodů, což jsou téměř dvě třetiny všech veřejných dobíjecích bodů na světě. Podle zástupců automobilky Volkswagen je nicméně většina z dobíjecích bodů v některých částech Číny nevyužitelná kvůli vadným nabíječkám či blokaci místa pro elektromobily automobilem se spalovacím motorem. Informaci přinesl zahraniční server BloombergNEF (BNEF).
BNEF uvedl, že pouze v prosinci bylo v Číně zprovozněno 112 tisíc veřejných dobíjecích bodů - to je více bodů, než kolika disponuje celá veřejná dobíjecí síť ve Spojených státech amerických.
Prudký rozvoj dobíjecí infrastruktury v Číně je mimo jiné zapříčiněn skutečností, že Čína potřebuje pro očekávaný rozvoj elektromobility vybudovat robustnější veřejnou dobíjecí síť než některé země Evropy či Spojené státy americké.
"Spojené státy mají spoustu odloučených domů s příjezdovou cestou či garáží, které poskytují jednoduchou možnost domácího nabíjení, a snižují tak množství veřejných dobíječek, které budou zapotřebí, aby se řidiči cítili komfortně při přechodu na elektromobily," uvedl BNEF.
Vývoj počtu veřejných dobíjecích bodů. Zdroj: BNEF
BNEF dále upozornil, že Čína masivně rozvíjí svou veřejnou dobíjecí síť ještě předtím, než dojde k očekávanému růstu počtu provozovaných elektromobilů. O tom vypovídá poměr mezi počtem aktuálně provozovaných elektromobilů a veřejných dobíjecích míst. Zatímco v USA připadá na jeden veřejný dobíjecí bod aktuálně zhruba 20 elektromobilů, v Číně je to 5 elektromobilů.
I přes na první pohled příznivé statistiky v oblasti veřejné dobíjecí infrastruktury v Číně upozornil BNEF na skutečnost, že podle zástupců německé automobilky Volkswagen je v některých částech Číny problém s funkčností či dostupností veřejných nabíječek.
"Německý výrobce automobilů uvedl, že v některých částech Číny je funkčních pouze 30 % veřejných nabíječek, a to buď kvůli vadným nabíječkám či blokování míst pro elektromobily automobily se spalovacím motorem," dodal BNEF.
I kvůli výše uvedenému se Volkswagen rozhodl investovat téměř 500 milionů dolarů do výstavby rychlodobíjecích stanic pro elektromobily v Evropě a Číně, aby společnost podpořila své plány pro rozvoj prodeje elektromobilů.
Mohlo by vás zajímat:
Číně nezbývá nic jiného, než elektromobilita. Při jejím počtu obyvatel by potřebovali tolik ropy za rok, že se jí na celém světě ani tolik nevytěží. Právě nyní překračuje celkový počet aut v Číně sumu 300 milionů, což je více než v USA , ovšem dalších asi 500 milionů bude nutno ještě zprovoznit , aby měla každá rodina v Číně své auto. Je nemožné, aby 800 milionů aut v Číně jezdilo na naftu a benzín. Proto ono obří úsilí v oblasti elektromobility.
https://fred.stlouisfed.org/series/IPG211111CNQ
Od roku 2009 do 2019 se produkce ropy víc než zdvojnásobila.
Celosvětově se počet vozidel v roce 2010 odhadoval přes bilion, tudíž by nárůst o 500 mil. neznamenal "ani" 50 %. Produkce aut v Číně v roce 2016 byla 24 milionů vozů, pokud budeme uvažovat všechny pro domácí trh a žádný export (1/3) celosvětové produkce - tak se nárůst rozloží do 20 let, tedy 2,5 % ročně. Zdroj:
https://www.worldometers.info/cars/
Obrovské úsilí bych viděl spíš v tom, že výroba solárních panelů, baterií a na konci procesu elektromobilů má vysokou přidanou hodnotu a Čína úspěšně předehnala
zbytek světa.
Nejde jen o čínu . Indonesie přes miliardu obyvatel , Indie také . Ti všichni budou ekonomicky rust a hladovět po energii. Bude to obrovsky náročné na suroviny a jejich cenový rust.
To je trojuhelník kde se čeká na světě největší ekonomický rust.
mezi lety 2009-19 rostla produkce ropy jen o 19%., Spotřeba ropy v Číně ve stejném období vzrostla o 70%. Pro srovnání v roce 2009 měla EU o polovinu větší spotřebu ropy než Čína v roce 2020 už má Čína o polovinu větší spotřebu ropy než EU (cca) , a její poptávka dále roste. Elektromobilita zatím růst poptávky po ropě v Číně nezastaví. Jak už bylo řečeno příliš mnoho Číňanů nemá žádné auto, takže i když se prodávají i EV tak celkový počet aut v Číně prostě dál roste, protože je lepší mít staré auto než žádné.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se