Merkelová: Německo potřebuje do roku 2030 milion dobíjecích míst
Podle německé kancléřky Německo potřebuje až milion nových nabíjecích míst pro elektromobily, aby dosáhlo svých cílů do roku 2030. Podle energetických společností ale v počtu nabíječek nyní není problém, řada z nich je totiž nevyužitá kvůli malému počtu elektromobilů na německých silnicích.
Německá infrastruktura se podle kancléřky Angely Merkelové má v následujících deseti letech rozrůst až o jeden milion nových nabíjecích stanic, aby byly pokryty požadavky pro nabíjení elektromobilů.
Těch je ale na německých silnicích podstatně méně, než vláda plánuje. Původním plánem bylo mít do roku 2020 na německých silnicích jeden milion elektromobilů – podle posledních odhadů jich je zatím pouze něco přes sto tisíc.
I proto budí cíle Angely Merkelové smíšené reakce. Je sice pravdou, že pro dosažení cílů v oblasti dopravy bude potřeba, aby v Německu bylo přes 10 milionů elektromobilů. Otázkou je ale potřebný počet dobíjecích míst pro ně, jelikož se odhaduje, že zhruba 85 % veškerého dobíjení bude probíhat na soukromých dobíjecích místech (tedy doma nebo u zaměstnavatele).
Aktuálně je v Německu cca 20500 dobíjecích stanic, které převážně provozují velké energetické společnosti. Ty namítají, že nabíječky jsou využívány pouze omezeně. Důvodem je právě menší množství elektromobilů, které by je využívaly.
Nedostatek elektromobilů je tak momentálně hlavní háček, který brzdí proměnu dopravy v Německu. Poslední statistiky ovšem ukazují, že by jejich počet mohl razantně stoupat. Podle měsíčních statistik dochází oproti loňskému roku k nárůstu prodejů o cca 50 %.
Na nástup elektromobilů je přitom připravena i německá přenosová soustava, která má zvládnout až 13 milionů elektromobilů (cca 30 % všech vozů v Německu). Vliv na spotřebu elektřiny v zemi by přitom měl být významný – očekává se zvýšení spotřeby o 5 % (podle expertů lze odhadovat zvýšení spotřeby elektřiny v zemi o 2,5 TWh ročně za každý milion elektromobilů).
I v evropském měřítku dochází k nárůstu počtu prodaných elektromobilů – za první půlrok se jich prodalo o 40 % více než před rokem.
Mohlo by vás zajímat:
K rozvoji automobilismu došlo proto, že si každý mohl jet kdy a kam chtěl a moc ho to nestálo. Jedna optimistická kniha z 30. let se podle pumpařské praxe i jmenovala "Vzduch zdarma", znamenalo to "americká svoboda pro všechny". 13 milionů EV by, ceteris paribus, znamenalo "každý může jezdit a nabíjet pouze podle celostátně harmonizovaného grafikonu".
"2,5 TWh ročně za každý milion elektromobilů" znamená spotřebu 2500 kWh/ vozidlo. Při spotřebě 20 kWh/ 100 km (středně velký elektromobil, ani Tesla, ani Citigo) to je průměr 12 500 km/ rok. Kolika naftovým fandům je tenhle údaj 20 kWh/ 100 km i tak neuvěřitelný...
Němci si dávají hezké cíle - odstavit jádro , odstavit uhlí a zvýšit spotřebu o 25TWh. Kritizovat se to nesmí... Takže s tím svaz průmyslu souhlasí...
To mi nejak nejde dokopy odstavit jadro a navysit spotrebu o 25TWh, este to uhlie chapem ale to jadro je energeticka samovrazda a oni sa spoliehaju na to, ze slnko bude svietit aj v noci a veterniky sa budu tocit aj pri bezvetri?!
Asi sa spoliehaju na svoju ,,baterku,, Norsko a Svedsko ale ti budu mat sami malo o par rokov a tie podmorske predlzovacky sa im tiez moc nechce stavat. Niekde som cital, ze nemci chceli dalsiu 600MW snuru z Norska ale Nori im dali kosom?!
Oni spoléhají na plyn. Není to tak špatný kalkul, NS2 vede z Ruska přímo do Německa.
Německo bude potřebovat také spousty nových hasičů a speciálního vybavení pro hašení elektromobilů: https://echo24.cz/a/SnEQu/11-tisic-litru-vody-50-hasicu-nabouranou-teslu-hasili-tri-dny-a-stale-nevi-co-s-ni?fbclid=IwAR02BgNjMDOlsLUA6kpR1QsAfT-vf20rSsIlSZVdNljQcsLBVaKCUbX4S1k#eK09hcL433oY7Llq.01
ale zato Německo ušetří spoustu vojenských specialistů a extrémně drahé techniky nutné pro ochranu jaderných elektráren. ????
Takže jaderné elektrárny v Německu se budou odstavovat kvůli rozvoji elektromobility? A nebo jste zase úplně mimo téma a trolíte jen to fičí?
Už čakám, že Nemci dostanú rozkazom kúpiť elektromobil : )
Skrátka elektromobil je tak hračka pre pracháčov ..... ktorú chcú nanútiť i chudobným ....
Reálne je stále elektromobil ekonomickým i ekologickým nezmyslom a takmer nik ho preto za trhové ceny nechce ....
Dušane, samozřejmě byl a ještě je elektromobil (čím dražší tím lepší) hračka pro bohaté, v místě kde bydlím je jich relativně dost, hlavně Tesly a hybridy Lexus.
Ale v letech 1900-1930 to bylo totéž i s klasickými automobily. Když v roce 1935 dostal můj táta hadimršku jako svatební dar, tak taky moc aut nejezdilo.
A teď si starou šunku může koupit skoro každý.
Chce to jen čas, za 20 let budou elektromobily levnější než klasické automobily stejného výkonu a dojezdu.
A když si je budete nabíjet především doma či v práci pod fotovoltaickým přístřeškem a v zimě z větrných elektráren, tak je to ekologie, v městech budete konečně dýchat dobrý vzduch.
Jo v roce 1910 říkali povozníci to samé o autech jako Vy teď říkáte o elektromobilech. A kdepak jsou ....
Ano, patrně máte pravdu. Pokud se naplní plány VW a Tesly na masovost výroby , tak musí přijít to zlevnění. Hlavně popracovat na ceně baterie, jinak je elektromobil výrobně i na počet součástek daleko jednodušší mašina jak benzíňák nebo nafťák. Nevěřím, že se elektromobily nerozšíří také proto, že znám situaci v Číně na poli jednostopých vozidel - el. skůtry, motorky, kola. Denně tam v jejich velkoměstech vyráží na cesty 150 000 000 !! těchto elektrických vozítek a jde to. Vláda tomu ale musela - "trochu pomoct". Takže i na 100 kilovou elektromotorku usedáte bez řidičáku a bez helmy a můžete se po městě řítit kam chcete. Samozřejmě nabíjení motorky je jednodušší jak auta. Můj táta si roku 1973 pořídil nového Žigulíka - 1200 za 60 000 Kčs ,což byly tehdá obrovské prachy, měsíční průměrný plat byl asi 2000 Kčs ,takže 30 průměrných hrubých platů = dnešní 1 milion Kč. Já si loni koupil novou Fabii III Trumf za 280 000 Kč = jen 9 průměrných platů a po technické stránce proti Žigulu zcela nesrovnatelná úroveň. Cena nového auta tak v ČR spadla za 40 let na 25 %. Prodejům elektroaut by také velmi pomohlo, kdyby se u nás vytvořil park ojetin. Nové elektroauto za 800 000 by se pak mohlo prodávat jako - "roční předváděcí vůz" - s naběhanými 15 000 Km v rozmezí 400 000 až 500 000, což už by bylo milejší pro řadu lidí. Postupně se to jistě stane , všechny automobilky budou mít předváděcí vozy .
Pane Vaněčku, problém je, že Německo chce ty elektromobily masivně zavést hned, a ne za 20 let. Samozřejmě se ukazuje, že to je zatím luxusní zboží, na které ani v tom bohatém Německu moc lidí nemá. Takže aby to šlo, nalijou se do toho státní prachy, a hooodně. Dotace na jeden elektromobil má být až 6000 Euro. I tak to bude pořád pro bohaté. Takže ten základní efekt je, že chudí fakticky dotují bohaté. A teď mi řekněte, čím se to vlastně liší od solárního tunelu v ČR, který tady tak často a rád kritizujete?
V minulosti sa "dokazovalo", že budúcnosť má jadro v doprave ...v rátane atómových automobilov .... a kdepak jsou ... : )
Ja som už očakával "zázrak" zvaný jadrová fúzia, ktorá mala zabezpečiť nekonečne lacnú elektrickú energiu ... a stále nič ....
Treba si uvedomiť, ešte jednu vec. Naftové a benzínov vozidlá sú zaťažené u nás doslova astronomickými spotrebnými daňami ... a ani to nestačí elektromobilom .....
Vozdilo samotné je jednoduché..... ale už cena hovorí o tom, že energeticky ja jeho výroba značne náročná - hlavne batérie.
Videl som rôzne výpočty ... všetky však končili tým, že elektromobil je x-násobne energeticky náročnejší ako "normálne" auto - čo sa samozrejme premieta do ceny .... hlavne pri fakte, že výrobcovia sú pri ich predaji i tak stratoví !!! Otázkou vôbec je či sa tá efektívnejšia prevádzka vôbec v celom životnom cykle oplatí. A keby aj .. xy-aút sa zničí pri nehodách ..... a pod. kde ostane len spotreba, ale úspora sa nezrealizuje, resp. len v malom objeme.
Dobrý den,
když už jste začal s tou analogií koně/automobily z přelomu 19/20 století, tak budu pokračovat. Tehdá se se ale situace vyvíjela přirozeně. Koně se stále normálně chovali a byly v provozu a jejich náhrada probíhala čistě tržně. Ruku v ruce s ní šel pomalu a přirozeně rozvoj infrastruktury a změn v urbanistice a společnosti.
Zatímco dnes jsme v situaci, kdy se befelem omezilo prdění a dýchání koní. Nasadily se kvóty tak nízko, že stávající koně sice mohou ještě dýchat a jezdit, ale nově narozené koně už dýchat téměř nesmí. V důsledku toho se ani nesmí narodit. A automobily co je mají befelem nahradit jsou astronomicky drahé, není na ně připravená infrastruktura a lidská sídla - zdaleka ne každý a ne všude má vytápěnou garáž se zásuvkou použitelnou pro noční nabíjení.
Jestli do 10 let nedojde k nějaké revoluci ve vedení EU, tak se (jakákoli) mobilita stane luxusem nedosažitelným pro 3/4 populace. Spolu s kolapsem elektrické sítě, kdy elektřina bude fungovat jen někdy a jen někde.
Pane Prokši, nestrašte. Přece Němci nejsou blbí a chtějí prodávat auta. Musí prodávat. A jak mi mí němečtí doktorandi říkali, pro ně auto znamená víc než pro nás.
Pamatujete si jak všichni zde nadávali jak je nesmyslné "šrotovné" které vypsali po krizi 2008. A nebylo ....
Šrotovné je principiálny nezmysel .... samozrejme vyhovuje predajcom a niektorým zákazníkom ... ostatní to zaplatia ... tí všetci na to strácajú ...
Čo je rozumné na šrotovaní použiteľných vozidiel ?
A my tem bohatym nemcum ve vysledku prispejeme po zdrazeni elektriny.Dalsi solarni tunel ,tentokrak pro sousedy.Tentokrat to bude platit na vzdy....
My už Němcům přispíváme ve stovkách miliard ročně, viz odliv dividend a práce za třetinový plat. Na druhou stranu malá Škodovka bez VW by asi zkrachovala.
Asi z malých okolních států jen Rakušané, Švýcaři a Dánové dokázali odolat konkurenčnímu tlaku Německa. Tam by jsme se měli učit jak to dokázali.
Dobrý den,
Ještě jeden komentář k p. Vaněčkovi, přesněji k větě (citace) A když si je budete nabíjet především doma či v práci pod fotovoltaickým přístřeškem a v zimě z větrných elektráren, tak je to ekologie, v městech budete konečně dýchat dobrý vzduch. (konec citace)
Pohledem na Vámi často zmiňovaný Agorameter na posledních 7 dní vidím, že slunce dává v celém Německu prd a i to prd jen pár hodin denně (překvapivé v zimě) a vítr také nic moc. Nejlepšího výkonu to dodávalo dohromady 2.11. kolem poledne, kdy OZE (včetně vody a bioplynu) pokrývalo velmi krátkodobě cca 50% spotřeby a zbytek byla klasika. A pak to k poledni 4.11. šlo do háje a OZE pokrývá max. 30% odhadem a i to jen krátkodobě. A v ČR vím že to nefouká a pohledem na Windguru (web primárně pro padáčkáře a windserfaře) vidím že to tak je na celém území a ještě chvíli to potrvá.
Takže já bych tento týden do práce možná přijel elektromobilem kdybych nějak nabíjel v noci (teda nepřijel, nemám kde nabíjet na sídlišti před panelákem), ale v práci bych neměl čím nabít když OZE dlouhodobě dává jen zlomeček potřebného výkonu. Takže bych z práce neodjel a "řešil" bych cimrmanovský problém hromadění horníků v dole - tedy automobilů na parkovišti v práci.
Takže by nezbylo než za auto zapřáhnout přívěs s centrálou. Ať žije eko.
Vlastně bych toho ani v práci moc neudělal, jako konstruktér odkázaný na elektřinu - PC, CAD, ERP, ... bych nic nezmohl když by ve fabrice nešla šťáva. Teda já bych se třeba k tužce a pouzáku vrátit ještě dokázal, ale rychloobráběcí CNC centra, svářečky a ostatní stroje teda šlapáním na kole neukrmí ani armáda nabušených cyklistů.
V práci už Vám snad topí, třeba plynem, co takhle kogenerace výroba elektřiny a vytápění? To zvedne účinnost využití primární energie.
Je to pořád stejná argumentace. Představte si, že nékdo nakrmí bezplatně Vás a vašeho mazlíčka (elektromobil) ale třeba jen 250 dní v roce. To Vy určitě odmítnete, Vy chcete krmit zdarma každý den. Ale jsou lidé co jsou rádi že ušetří aspoň po většinu roku.
Ten primer ale nesedi. Spravnejsi je predstava, ze 250 dnu v roce budete mit velmi drahy suchy chleb a vodu (ktere pritom nechcete) a zbyvajici dny mate hladovku. Zadarmo to budou mit jen ti sikovnejsi z nas (presneji z nich).
Vhodnejsi by bylo elektrifikovat pouze hromadnou dopravu a individualni dopravu nasmerovat od ropy k zemnimu plynu, stejne se v Nemecku bude vetsina elektriny vyrabet ze zemniho plynu. Znecisteni z dopravy by slo dolu za mensich ekonomickych nakladu pro vsechny.
Systém nejrůznějších : dotací, kvót, povolenek, výjimek, ...atd. přináší absurdní situace. Odbočím k provozu velkých tepláren v ČR. Cena emisní povolenky, které musí platit stoupala takto : 201 7= 144 Kč., 2018 = 399 Kč a 2019 = 765 Kč. Dříve ziskové teplárny se propadají do ztráty a hrozí tak rozpad celého systému, když výrazně zdraží své teplo, tak si celá sídliště a městské části budou zařizovat své menší kotelny, aby ušetřily. Ovšem tak začnou do ovzduší vypouštět více nebezpečných látek. Takže povolenkami sice bojujeme proti vypouštění CO2 ,ovšem dopracujeme se jenom k tomu, že dříve ziskové provozovny zdevastujeme a městské ovzduší se jen zhorší. Rozhodně je pro krajské město lepší jedna velká přísně kontrolovaná výtopna se 100 metrů vysokým komínem, než 40 sídlištních lokálních.
Jestli se nepletu, je treba na ty lokalni kotelny dat povoleni. A to osobne bych vydaval jen na kotelny osazene tepelnymi cerpadly. Existuji s chladivem na CO2, ktere i na principu vzduch voda dokazi udelat 90°C za venkovniho mrazu.
Snad normalni lidi (na uradech) napadne, ze velka teplarna na uhli nebude nahrazena jinymi fosilnimi lokalnimi teplarnickami.
TO : Pavel K
Pokud by ale byla ta výtopna na tepelná čerpadla velmi drahá, tak se vlastně obyčejný občan proti své vůli stane zajatcem celého toho systému povolenek, dotací a bůhví čeho ještě. Dosavadní teplárna mu třeba kvůli povolenkám postupně teplo zdraží o 100 % ,on udělá sdružení s dalšími lidmi na výstavbu nové lokální teplárny ,ovšem bude mu povolena ouřady jen taková, kterou se mu nevyplatí realizovat díky ceně. Takže nakonec díky emisním povolenkám bude platit stále dražší a dražší teplo a nebo se musí odstěhovat na venkov, kde si pořídí vlastní topení třeba na dřevo. Ovšem takové topení pak asi nebude v porovnání s velkou teplárnou efektivní ani čisté.
Kdyby se rozběhl masivní útěk k blokovým kotelnám, asi by poslanci daňovou úlevu zrušili, teď je to trošku obdoba rozdílu mezi naftou a LTO z 90. let. Na druhou stranu, legitimním cílem např. D. Křetínského aj. je podnikatelský zisk, tak se v Plzni aj. nemohou divit, kam se tamním zajatým zákazníkům (captive customers) ceny tepla vydají.
Povolenky asi už levnější nebo částečně přidělované zadarmo nebudou, jakkoli je samostatná EU-regulace CO2 jen stachanovské divadlo. Mít zařízení, které je schopné vyrábět s nízkou účinností elektřinu i bez zákaznického odběru tepla, bylo dáno historicky, teď vytváří v účetnictví neklid, věřím, že přechodný.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se