24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Počet elektromobilů v Česku loni stoupl o 5075 na 14 316 vozů

Počet elektromobilů na českých silnicích se loni zvýšil o 5075 na 14 316 vozů. Ještě před pěti lety to byla zhruba desetina a před deseti lety v tuzemsku elektromobily prakticky nejezdily. Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu (CDV).
Nejrozšířenějšími značkami jsou v současnosti Škoda s 3070 vozy, Tesla, která má 1969 registrací a Volkswagen s 1726 vozy. Právě Tesla oslaví v pátek výročí 15 let od zahájení sériové výroby svého prvního modelu Roadster. Tesla je zároveň jednou z mála značek, která se od začátku zaměřuje na elektromobily a nevyrábí vozy se spalovacím motorem.
Vedle prodeje nových bateriových vozů rostl loni i dovoz ojetých elektromobilů. Tvořily okolo 25 procent celkových registrací. Z celkem 14 316 registrovaných elektromobilů v kategorii osobních vozů jich je 77 procent registrováno na firmy, ostatní na fyzické osoby. Firemní zákazníci nejčastěji registrovali vozidla Škoda, Tesla a Volkswagen, soukromé osoby pak Teslu, Škodu a BMW,“ uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.
Téměř 40 procent osobních elektromobilů je registrováno v Praze (5618 vozidel), následuje Středočeský kraj (2882) a Jihomoravský kraj (1355). Na dalších místech jsou Moravskoslezský a Ústecký kraj.
Na konci minulého roku bylo v Česku 1364 veřejných dobíjecích stanic celkem s 2643 dobíjecími přípojkami. Je to meziroční nárůst o 41 procent. Před pěti lety bylo v Česku 284 dobíjecích bodů.
Celkem bylo na konci roku v Centrálním registru vozidel evidováno 23 790 elektrických vozidel všech kategorií. Vedle osobních elektromobilů je nejrozšířenější kategorie elektrických skútrů a motocyklů, kterých v Česku jezdí 8340, nejvíce od tuzemského výrobce Hecht.
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.