Domů
Elektromobilita
Po problémech s brzdami Modelu 3 šly akcie Tesly opět dolů, řešením bude aktualizace softwaru
Představení Tesla Model 3 v Los Angeles, zdroj: teknikensvarld.se

Po problémech s brzdami Modelu 3 šly akcie Tesly opět dolů, řešením bude aktualizace softwaru

Po nedávno reportovaných problémech s brzdovým systémem sedanu Tesla Model 3 v magazínu Consumer Reports Elon Musk slíbil, že dojde k nápravě a brzdy budou softwarově na dálku opraveny. Jedná se o další z přešlapů ostře sledované společnosti. Tento problém způsobil další pokles akcií Tesla Motors.

Recenze prestižního magazínu Consumer Reports odhalila krom mnoha pozitiv i několik zásadních nedostatků. Jedním z nejkritičtějších je nedostatečná síla brzd. Brzdový účinek nedosahuje ani úrovně velkého pick-upu. Tento ortel je další nepříjemností pro Elona Muska, který již teď čelí mnoha problémům, ať už se jedná o tlaky veřejnosti kvůli mnoha nehodám, či problémy s výrobou a financemi společnosti.

Pokud ovšem bude u všech vozidel na dálku proveden softwarový update brzd, magazín provede rád test automobilu opakovaně.

Údajně se jedná o problém u prvních verzí auta

Musk se nechal rovněž slyšet, že testu byla podrobena předchozí verze vozu a že u novějších modelů byly tyto problémy již opraveny. U modelů, které tento neduh trápí, by mělo být řešení vypuštěno během několika málo dní. Po tomto zásahu by měl vůz brzdit ještě lépe, než se uvádí ve specifikaci.

Společnost obecně řeší updaty veškerého software bezdrátově. Takzvaný over-the-air (OTA) systém posílá update ke všem vozům naráz bez nutnosti fyzické návštěvy autoservisu.

Kvůli této záležitosti došlo v úterý k poklesu cen akcií Tesly o 3,3 %.

Produkce Modelu 3 začala již v červenci minulého roku, nicméně je brzděna úzkými hrdly ve výrobě, které se v současnosti snaží Tesla odstranit. Do konce června společnost plánuje vyrábět pět tisíc vozů týdně.

Komentáře

(4)

Petr

23. květen 2018, 11:41

Jo, jenže pak se prohloubí další známý problém 3, že se brzdové destičky ještě rychleji odporoučí docela.

Petr

23. květen 2018, 11:50

Když si nadšený kupec zajde na okruh vyzkoušet inzerované parametry T3, tak brzdy dodře klidně i za pouhou půl hodinu.

Je to konstruované spíš jak pro důchodce, kteří u elektroaut nemusí používat brzdy skoro vůbec, tak se pak hlavně klade při konstrukci kotoučových brzd důraz na to, aby nerezivěly a nezatuhly.

Lubos

23. květen 2018, 14:49

Uz ste niekedy soferoval Elektromobil? O akych dostickach sa tu bavite, Elektromobily opotrebuju brzdy daleko menej nez spalovaky. V clanku sa hovori o SW update a vy tu fabulujete o HW probleme. Ja sliapem na brzdu len pri dobrzdovani na 0 alebo pri nepredpokladanej udalosti, inak je rekuperacia dost silna na bezne jazdenie bez brzd. Skor clovek musi obcas naschval sliapnut na brzdy aby trosku zbrusil hrdzu na diskoch, tak z estetickeho ako aj bezpecnostneho hladiska.

Vinkler

24. květen 2018, 05:59

Jistě, ono správně nastavit účinnost rekuperace a ztráty třením při brzdění destičkami není jednoduché. Brzdit destičkami jako u standardních vozů, kde se nehledí na účinnost je spolehlivější, ale......

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.