Domů
Elektromobilita
Prodej elektromobilů v USA zaznamenal meziroční nárůst o téměř 12 %

Prodej elektromobilů v USA zaznamenal meziroční nárůst o téměř 12 %

V USA se v první polovině letošního roku prodalo celkem 148 704 tisíc elektromobilů, což je zvýšení oproti první polovině roku 2018 o 11,7 %. Nejvíce se prodává Tesla model 3, která dominuje trhu s téměř 49 %.

Zpravodajský portál Platts informoval o datech internetového média InsideEV. InsideEV každý měsíc vydává publikaci ohledně prodejů elektromobilů v USA. Dle dat společnosti se američtí prodejci v červenu zvlášť činili, prodalo se 37 800 elektromobilů. I díky tomuto rekordnímu měsíci se celkový prodej elektromobilů za první polovinu letošního roku vyšplhal na 361 307 kusů. Rok 2018 byl historicky nejlepším rokem pro prodej elektromobilů a od letošního roku se očekává, že ho předčí.

Dle předpokladů je nejprodávanější značkou Tesla. Zvlášť její elektromobil Tesla model 3 suverénně dominuje trhu, kdy se ho prodalo téměř 67 tisíc kusů, což představuje 48,4% celkového trhu za dané období. I druhé místo patří Tesle a to elektromobilu Tesla model X, kterého se prodalo 9 tisíc kusů. Spolu s modelem S pak Tesle patřilo 56,6 % trhu co do počtu prodaných elektromobilů.

Třetí a čtvrté místo patřilo vozidlům Toyota Prius Prime a Chevrolet Bolt EV, kterých se prodalo o něco méně než Tesly model X.

Velice úspěšný červen

Červen se svými téměř 38 tisíci prodanými kusy se zařadil na čtvrté místo v nejúspěšnějších měsících, co se týká prodaných kusů. Na prvních třech místech jsou měsíce z konce minulého roku, který byl celkově historicky nejlepším rokem v prodejích.

„V prvním kvartálu 2019 se Tesla zaměřila na prodej ve světě. Z druhého kvartálu je však jasné, že se pozornost Tesly opět vrátila na podporu domácího prodeje a výroby. Všeho všudy Tesla vyrobila a prodala víc elektromobilů v druhém kvartálu 2019 než kdykoli jindy v historii,“ uvedl šéfredaktor Eric Loveday z InsideEV.

Červen byl zvlášť ve znamení Tesly, která se podílela na prodeji elektromobilů se svými třemi modely z 68 %.

Komentáře

(5)

Loudil

14. červenec 2019, 12:54

Článek má chybu v číslech, uvádí dva údaje pro prodej v prvním pololetí , jednak 149 000 ks, ale také 361 000 Ks. Druhý údaj je mylný a patří k prodeji za celý minulý rok 2018. V Číně se v prvním pololetí prodalo 577 000 Ks, tedy skoro 4 krát více jak v USA. Vážím si ale výsledků, které na poli elektromobility dosahuje vizionář Elon Musk. Dá se tvrdit, že to byl právě on spolu s Čínou, kdo uvedli - "stroj elektromobility" - konečně do pohybu. Čínské výsledky v elektromobilitě jsou úctyhodné. V prvním pololetí 2019 byl v Číně u osobních aut podíl prodaných elektromobilů - 5,7 % , v USA - 1,8 %, v Německu - 1,68 %. Norsko , naftové šejky severu, nepočítám. Mají 4 miliony obyvatel, Čínská Šanghaj 24 milionů, Norsko je tak jedním menším předměstím Šanghaje. Přesto tuším Norové v červnu poprvé prodali více elektroaut než benzínových a naftových a elektroauta měla na prodejích více jak 50%. Pan Musk velmi dobře spolupracuje s Čínou /na rozdíl od Trumpa/ a 7. ledna 2019 tak poklepal na základní kámen gigantické továrny Gigafactory-3 na pozemku 860 hektarů u Šanghaje. Hrubou stavbu Číňané postavili za 6 měsíců a nyní se už montují výrobní linky uvnitř. Konečná kapacita továrny bude 500 000 Tesel -3 za rok. Ve fabrice se budou rovnou vyrábět i baterky pro tato auta. Nástupní plat dělníka na linku je 1300 Dolarů, asi 30 000 Kč. Hrubý odhad hovoří, že první Tesla -3 sjede z výrobní linky kolem 1. října či 1.listopadu letos. Ohromné typické čínské tempo ! Továrna pro výrobu 500 000 aut ročně bude zprovozněna za 10 nebo 11 měsíců od prvního kopnutí do země !!! Na stavbě fabriky se jelo "systémem" - 24/7 , tedy nepřetržitý provoz na stavbě 7 dní v týdnu.

Petr

14. červenec 2019, 20:58

Máme jediné štěstí, že u nás liberalismem a židozednářským vymýváním mozků manipulovaní neomarxisté z řad právnické, učitelské, novinářské a aktivistické "inteligence" po vzoru Západu zkriplili "jen" výstavbu silnic, železnic a bytových domů, kde 10 let papírování a odvolávání není žádná vyjímka. Ale továrny se u nás stále dají postavit za 2-3 roky, a elektrickou síť máme ještě od minulého u nás velmi nacionalistického a docela konzervativního komunismu z nejlepších na světě. A taky naštěstí hlavní peníze do modernizace teď náš průmysl dává na robotizaci, což se dá v mnoha případech i postupně a v původních továrnách.

Jinak by teď naše ekonomika fungovala jako provoz na D1, místo robustního vnitřního růstu a snižování zadlužení států vůči hrubému národnímu produktu, takže se dnes dokonce evropským banksterům vyplácí víc půjčovat českým miliardářům na skupování i západoevropských firem jako třeba Metro či elektráren v Německu, Británii a Francii než naopak.

Loudil

14. červenec 2019, 22:52

Ano, naše současné "české tempo" je často úžasné ! Nyní se v Plzni začíná stavět první část - "Severojižního průtahu města". Délka této trasy necelé 2 kilometry, doba stavby necelé 2 roky. Ovšem pozor !! výkup pozemků městem trval bratru 20let !! 20 let se řešil výkup pozemků a papíry, 2 roky bude trvat samotná stavba. Z toho Číňané musí padnout na zadek ! Tak se staví v demokratických zemích, nejpokrokovějších zemích světa. Zahradní hlemýžď je třikrát rychlejší !

Andrea Borotea

15. červenec 2019, 09:31

Tesla má především vertikálně orientovanou výrobu jeden vlastník a sám si vyrábí všechny komponenty od plechu elektromotoru po baterií umožní to především nejnižší výrobní náklady.

V EU je automotive organizován naprosto odlišně součásti mají různé výrobce různých vlastníků od Turecka po Portugalsko a Čínu a pořád se něco někam převáží.

Loudil

15. červenec 2019, 11:31

Ano, také si myslím, že Musk dobře obešel všechna cla a na jednom místě bude vyrábět všechno pro místní trh. Letos se má v Číně prodat 1 600 000 elektromobilů ,příští rok už 2 miliony , takže podmínky k prodeji tam asi bude mít dobré. Počet veřejných i soukromých nabíječek v Číně překročil k 30.6.19 už 1 milion, takže o dobíjení je tam také dobře postaráno. Na jednu nabíječku tam připadá jen 1,6 auta.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.