Domů
Elektromobilita
Prodej elektromobilů v USA zaznamenal meziroční nárůst o téměř 12 %

Prodej elektromobilů v USA zaznamenal meziroční nárůst o téměř 12 %

V USA se v první polovině letošního roku prodalo celkem 148 704 tisíc elektromobilů, což je zvýšení oproti první polovině roku 2018 o 11,7 %. Nejvíce se prodává Tesla model 3, která dominuje trhu s téměř 49 %.

Zpravodajský portál Platts informoval o datech internetového média InsideEV. InsideEV každý měsíc vydává publikaci ohledně prodejů elektromobilů v USA. Dle dat společnosti se američtí prodejci v červenu zvlášť činili, prodalo se 37 800 elektromobilů. I díky tomuto rekordnímu měsíci se celkový prodej elektromobilů za první polovinu letošního roku vyšplhal na 361 307 kusů. Rok 2018 byl historicky nejlepším rokem pro prodej elektromobilů a od letošního roku se očekává, že ho předčí.

Dle předpokladů je nejprodávanější značkou Tesla. Zvlášť její elektromobil Tesla model 3 suverénně dominuje trhu, kdy se ho prodalo téměř 67 tisíc kusů, což představuje 48,4% celkového trhu za dané období. I druhé místo patří Tesle a to elektromobilu Tesla model X, kterého se prodalo 9 tisíc kusů. Spolu s modelem S pak Tesle patřilo 56,6 % trhu co do počtu prodaných elektromobilů.

Třetí a čtvrté místo patřilo vozidlům Toyota Prius Prime a Chevrolet Bolt EV, kterých se prodalo o něco méně než Tesly model X.

Velice úspěšný červen

Červen se svými téměř 38 tisíci prodanými kusy se zařadil na čtvrté místo v nejúspěšnějších měsících, co se týká prodaných kusů. Na prvních třech místech jsou měsíce z konce minulého roku, který byl celkově historicky nejlepším rokem v prodejích.

„V prvním kvartálu 2019 se Tesla zaměřila na prodej ve světě. Z druhého kvartálu je však jasné, že se pozornost Tesly opět vrátila na podporu domácího prodeje a výroby. Všeho všudy Tesla vyrobila a prodala víc elektromobilů v druhém kvartálu 2019 než kdykoli jindy v historii,“ uvedl šéfredaktor Eric Loveday z InsideEV.

Červen byl zvlášť ve znamení Tesly, která se podílela na prodeji elektromobilů se svými třemi modely z 68 %.

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Elektrická alternativa Octavie Combi z Německa. Opel Astra poprvé jako elektromobil
30. listopad 2022, 14:48
Vysíláme živě od 14.00: Dekarbonizace české dopravy: Elektromobilita není vše
30. listopad 2022, 12:00
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Loudil
14. červenec 2019, 12:54

Článek má chybu v číslech, uvádí dva údaje pro prodej v prvním pololetí , jednak 149 000 ks, ale také 361 000 Ks. Druhý údaj je mylný a patří k prodeji za celý minulý rok 2018. V Číně se v prvním pololetí prodalo 577 000 Ks, tedy skoro 4 krát více jak v USA. Vážím si ale výsledků, které na poli elektromobility dosahuje vizionář Elon Musk. Dá se tvrdit, že to byl právě on spolu s Čínou, kdo uvedli - "stroj elektromobility" - konečně do pohybu. Čínské výsledky v elektromobilitě jsou úctyhodné. V prvním pololetí 2019 byl v Číně u osobních aut podíl prodaných elektromobilů - 5,7 % , v USA - 1,8 %, v Německu - 1,68 %. Norsko , naftové šejky severu, nepočítám. Mají 4 miliony obyvatel, Čínská Šanghaj 24 milionů, Norsko je tak jedním menším předměstím Šanghaje. Přesto tuším Norové v červnu poprvé prodali více elektroaut než benzínových a naftových a elektroauta měla na prodejích více jak 50%. Pan Musk velmi dobře spolupracuje s Čínou /na rozdíl od Trumpa/ a 7. ledna 2019 tak poklepal na základní kámen gigantické továrny Gigafactory-3 na pozemku 860 hektarů u Šanghaje. Hrubou stavbu Číňané postavili za 6 měsíců a nyní se už montují výrobní linky uvnitř. Konečná kapacita továrny bude 500 000 Tesel -3 za rok. Ve fabrice se budou rovnou vyrábět i baterky pro tato auta. Nástupní plat dělníka na linku je 1300 Dolarů, asi 30 000 Kč. Hrubý odhad hovoří, že první Tesla -3 sjede z výrobní linky kolem 1. října či 1.listopadu letos. Ohromné typické čínské tempo ! Továrna pro výrobu 500 000 aut ročně bude zprovozněna za 10 nebo 11 měsíců od prvního kopnutí do země !!! Na stavbě fabriky se jelo "systémem" - 24/7 , tedy nepřetržitý provoz na stavbě 7 dní v týdnu.

Petr
14. červenec 2019, 20:58

Máme jediné štěstí, že u nás liberalismem a židozednářským vymýváním mozků manipulovaní neomarxisté z řad právnické, učitelské, novinářské a aktivistické "inteligence" po vzoru Západu zkriplili "jen" výstavbu silnic, železnic a bytových domů, kde 10 let papírování a odvolávání není žádná vyjímka. Ale továrny se u nás stále dají postavit za 2-3 roky, a elektrickou síť máme ještě od minulého u nás velmi nacionalistického a docela konzervativního komunismu z nejlepších na světě. A taky naštěstí hlavní peníze do modernizace teď náš průmysl dává na robotizaci, což se dá v mnoha případech i postupně a v původních továrnách.

Jinak by teď naše ekonomika fungovala jako provoz na D1, místo robustního vnitřního růstu a snižování zadlužení států vůči hrubému národnímu produktu, takže se dnes dokonce evropským banksterům vyplácí víc půjčovat českým miliardářům na skupování i západoevropských firem jako třeba Metro či elektráren v Německu, Británii a Francii než naopak.

Loudil
14. červenec 2019, 22:52

Ano, naše současné "české tempo" je často úžasné ! Nyní se v Plzni začíná stavět první část - "Severojižního průtahu města". Délka této trasy necelé 2 kilometry, doba stavby necelé 2 roky. Ovšem pozor !! výkup pozemků městem trval bratru 20let !! 20 let se řešil výkup pozemků a papíry, 2 roky bude trvat samotná stavba. Z toho Číňané musí padnout na zadek ! Tak se staví v demokratických zemích, nejpokrokovějších zemích světa. Zahradní hlemýžď je třikrát rychlejší !

Andrea Borotea
15. červenec 2019, 09:31

Tesla má především vertikálně orientovanou výrobu jeden vlastník a sám si vyrábí všechny komponenty od plechu elektromotoru po baterií umožní to především nejnižší výrobní náklady.

V EU je automotive organizován naprosto odlišně součásti mají různé výrobce různých vlastníků od Turecka po Portugalsko a Čínu a pořád se něco někam převáží.

Loudil
15. červenec 2019, 11:31

Ano, také si myslím, že Musk dobře obešel všechna cla a na jednom místě bude vyrábět všechno pro místní trh. Letos se má v Číně prodat 1 600 000 elektromobilů ,příští rok už 2 miliony , takže podmínky k prodeji tam asi bude mít dobré. Počet veřejných i soukromých nabíječek v Číně překročil k 30.6.19 už 1 milion, takže o dobíjení je tam také dobře postaráno. Na jednu nabíječku tam připadá jen 1,6 auta.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se