Domů
Elektromobilita
Tesla kupuje výrobce baterií Maxwell, potřebuje levnější baterie pro své vozy
Tesla Model 3. Ilustrační foto.

Tesla kupuje výrobce baterií Maxwell, potřebuje levnější baterie pro své vozy

Společnost Tesla uzavřela dohodu o koupi společnosti Maxwell Technologies. Tento akt by mohl pomoci výrobci elektromobilů produkci baterií, které mají vyšší hustotu uložené energie a mají delší životnost. Vyvinuté baterie nemají součásti v kapalném skupenství, což zlevní výrobu a výsledný produkt bude bezpečnější. Dále se hovoří o využití superkondenzátorů.

Tesla významným způsobem navyšuje produkci svého klíčového Modelu 3. Z tohoto důvodu potřebuje snižovat cenu, aby mohla oslovit i jiné zákazníky, než jsou zájemci o luxusní vozy.

Baterie s pevným elektrolytem je zde, budou ale i superkondenzátory

Společnost Maxwell oznámila v lednu investorům, že vyvinula a patentovala baterii se suchou elektrodou. Tato technologie může značně zvýšit dojezdovou vzdálenost a rovněž snížit náklady na výrobu. Rovněž se zmínila o tom, že strategické spojenectví očekává během šesti měsíců.

Maxwell se rovněž zabývá produkcí superkondenzátorů, které jsou schopny rychlejšího vybíjení, než je tomu v případě baterií a jsou v dané oblasti konkurenceschopnou alternativou.

Superkondenzátory, v kombinaci s energií z baterií, mohou výrazně snížit prodlevu systému práce díky své rychlosti. Dále je systém plně funkční přes širší teplotní spektrum a může prodloužit životnost baterií až na dvojnásobek.

Vlastník společnosti Volvo, čínský Geely Holding Group, se nechal slyšet, že superkondenzátory chce používat jako pomocníka pro výkonové špičky ve svých hybridních vozech.

Tesla potřebuje primárně zmíněné baterie s pevným elektrolytem. Je to totiž životaschopná cesta vedoucí ke snížení nákladů na produkci baterií. Další výhodou této technologie bude vyšší bezpečnost.

Mezi další zákazníky Maxwelly patří například General Motors a Lamborghini.

Pro zajímavost, Elon Musk zdůrazňoval význam superkondenzátorů již v roce 2013, jejich studiu se chtěl věnovat během doktorského studia na Stanfordu, které však nedokončil.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(8)
Rudy Roedling
10. únor 2019, 06:24

Co to proboha vsichni melete o “Dotacich” na elektromobily? Jde o Danovou ulevu, napr v Norsku se z elektromobilu dan neplati. Dotace je, kdyz stat pod hrozbou nejhrubsiho nasili nekomu vezme penize ve forme dani a da je nekomu, kdo si je nevydelal. Ja NECHCI dotace, podilnictvi na sproste kradezi, ja chci jen platit z elektromobilu mensi dane, nejlepe zadne. Chapete ten rozdil?

Emil
10. únor 2019, 11:35

A například v Německu je to zase dotace. Jistě jste zaznamenal, že tuto dotaci ve výši 4 000 € museli někteří zákazníci vracet, protože Tesla obcházela její strop tak, že uměle snižovala cenu vozu pod hranici 60 000 €.

Milan Vaněček
6. únor 2019, 09:48

Obojí je velmi blízká budoucnost. Bezpečné a výkonnější baterie doplněné superkondensátory=levnější elektromobily=čistší vzduch ve městech. A ekonomická i ekologická výhoda pro lidi ze satelitů (fotovoltaika na střeše, baterie v autu, taková začne být příští dekáda 2021-30).

Emil
6. únor 2019, 10:43

Ještě jste zapomněl zmínit baterie pod střechou, protože bez nich je Vám fotovoltaika na střeše většinou málo platná.

Jan Veselý
6. únor 2019, 11:37

Sám jsem zvědavý na jak vysokou hodnotu Wh/kg se budou schopni dostat. Pokud jsou pravdivé ty zvěsti o životnosti, bezpečnosti a potenciálu energetické hustoty baterií s pevným elektrolytem, tak si výrobci otevřou další velice zajímavý trh - leteckou dopravu.

Loudil
6. únor 2019, 15:13

A zbývá ještě lodní doprava a nákladní = kamiony. Tedy je toho na řešení stále dost.

Jan Veselý
6. únor 2019, 17:40

V nákladní dopravě už to vypadá, že náklaďáky s nájezdem do nějakých 400-500 km denně už řešitelné jsou, výrobci jako Mercedes nebo Volvo už rozbíhají výrobu elektronáklaďáků s dojezdem >200 km. Zase se to o tolik neliší od autobusů. Takže ještě chybí pořešit dálkovou dopravu.

Petr
6. únor 2019, 20:20

Teď ještě jak vyřešit to, že v Evropě je v hodně zemích tak drahá elektřina, že je nesrovnatelně globálně výhodnější provozovat elektroauta v Číně a za pár let masově i v Indii.

Přičemž další dlouhodobé dotace akorát tak uvrhnou předluženou a předaněnou EU do ještě většího úpadku.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se