Reuters: EU se ještě chystá snížit dodatečná cla na elektromobily z Číny
Evropská unie plánuje snížit konečná dodatečná cla na elektromobily z Číny, po zohlednění připomínek jednotlivých společností by maximální sazba měla činit 35,3 procenta. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Reuters. Začátkem července EU zavedla na dovoz elektromobilů z Číny prozatímní dodatečná cla až 37,6 procenta platná po dobu maximálně čtyř měsíců.
V srpnu Evropská komise (EK) předložila návrh, podle kterého by u konečných cel maximální sazba měla činit 36,3 procenta. Součástí návrhu je i snížení dodatečného cla na dovoz elektromobilů americké společnosti Tesla vyrobených v Číně na 9,6 procenta z dříve ohlášených 20,8 procenta. Podle nového návrhu, upraveného po konzultacích se společnostmi, by navrhovaná sazba pro Teslu měla činit 7,8 procenta.
Z dalších čínských automobilek by clo pro firmu BYD mělo zůstat na 17 procentech. Pro firmu Geely se sníží na 18,8 procenta z dříve navržených 19,3 procenta. Nejvyšší sazba se vztahuje na automobilky, které s Evropskou komisí nespolupracovaly na vyšetřování dopadu subvencí poskytovaných čínským výrobcům vládou v Pekingu. To se týká například automobilky SAIC.
Komise se rozhodla uvalit dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny, protože Peking výrobce těchto aut podle názoru Bruselu nedovoleně subvencuje. V červenci EK stanovila předběžná cla pro automobilky spolupracující při vyšetřování subvencí na 20,8 procenta a pro nespolupracující automobilky na 37,6 procenta. Dodatečná cla jsou nad rámec standardního dovozního cla na automobily, které v EU činí deset procent.
Evropská komise se ke zprávě odmítla vyjádřit. V srpnu předložila návrh konečných cel a Čína spolu s dotčenými společnostmi dostaly deset dní na předložení svých připomínek. Ty pak EK zohlednila při stanovení revidovaných celních sazeb, píše Reuters.
Návrh konečných cel bude muset schválit 27 států EU. Budou zavedena v případě, že kvalifikovaná většina 15 členů EU s podílem na počtu obyvatel 65 procent nebude proti.
Mohlo by vás zajímat:
Každé druhé nově prodané auto v Číně je do zásuvky. Za dva roky nasytí svůj domácí trh a skokově vzroste export. Automotive čekají obrovské změny a nebude to vůbec příjemné. Naštěstí čeští Pepici vědí za EV je slepá ulička, takže nám problémy nehrozí.
EV je v tento moment skutečně jen předražená hračka, která v česku bude jezdit na hnědé uhlí s výfukem někde ve Chvaleticích nebo Mělníku... nebo tak nějak :)
Nějvětší problém není v dojezdu, nebo tak... Ale v ceně.
Vozidlo, které vydrží přinejlepším 10 let, je několikanásobně dražší, než vozidla, která běžně jezdí i po 20letech.
Tak stačí si udělat kalkulaci na TCO a rok. Proto to Čeští pepíci nechtějí.
To , že sem tam nějaké blafne, vlastně průměrného čecha příliš nezajímá :)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se