Domů
Elektromobilita
Tesla otevřela v Texasu druhou továrnu na území Spojených států

Tesla otevřela v Texasu druhou továrnu na území Spojených států

Výrobce elektrovozů Tesla otevřel v noci na dnešek v Texasu druhou továrnu na území Spojených států za 1,1 miliardy dolarů (bezmála 25 miliard Kč). Středisko v Austinu má vyrábět zpočátku především sportovně-užitkový Model Y, který produkuje už továrna v německém Grünheide. Příští rok bude ze zdejších výrobních pásů sjíždět i pick-up Cybertruck. Při slavnostním otevření to uvedl šéf Tesly Elon Musk. Továrna bude kromě automobilů vyrábět i baterie.

Tesla v Severní Americe nutně potřebovala nové výrobní linky, protože hlavní závod v Kalifornii dosáhl hranice kapacity. Zejména Cybertruck je považován za důležitý model pro americký trh, kde jsou pick-upy nejoblíbenějšími vozidly. Do segmentu s elektrickými modely se tlačí i špičkoví výrobci jako Ford a General Motors, ale také start-upy jako Rivian, připomněla agentura DPA.

Musk na akci také řekl, že Tesla bude vyvíjet futuristicky vyhlížející robotaxi. Neupřesnil ale kdy, ani neuvedl další podrobnosti.

V posledních letech šéf Tesly spíše navrhoval, že by majitelé mohli svá auta, která aktuálně nepoužívají, zpřístupnit ostatním jako autonomní taxíky. Termíny vzniku takové sítě, které uváděl, však pokaždé uplynuly bez její realizace. Asistenční software pro jízdu ve městě od Tesly se navíc stále potýká s problémy.

vjn lcm

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(30)
maly jarda
8. duben 2022, 13:11

Tesly jsou jen drahé hračky pro bohaté pozéry , Tesly jezdí v horším případě na uhlí , v tom lepším na jadernou energii.

Skvělé na tom je že Elon takto dojí západní bohaté pozéry kteří jsou pro cenzuru a politickou koreknost, a pak si za ty miliardy koupí největší podíl v Twitteru a jako předseda dozorčí rady zruší cenzuru.

hlpb
8. duben 2022, 13:43

Maly Jardo, děkujeme za tvůj ekonomický a technologický rozbor Tesel a energetického mixu jednotlivých států, tebe je tady fakt škoda,..

Ale je fajn zjištění, že na světě je tolik bohatých pozérů, jen letos si Teslu koupí cca 1.250.000 z nich.

Jinak Jarošku, pro tvoji informaci třeba v Německu se podílí fosilní zdroje na výrobě EE ze 42%

Rejpal
10. duben 2022, 00:53

to hlpb: drtivá většina lidí co si kupuje EV to nedělá z ekonomických důvodů, ale pro efekt.

Ekonomicky to nedává smysl.

Maly Jarda
8. duben 2022, 15:21

Německo vyrábí nejšpinavější elektřinu v Evropě po Polsku .. to je realita německé "zelené" politiky , elektřina z německé zásuvky je na KW výkonu mnohonásobně špinavější než nafta i benzín (norma EURO 5 pro naftu je 50 g CO2/100km versus produkce cca 5000 g CO2/100km elektřiny pro elektromobily) .. to je 100x více produkce CO2 než u normálních aut (.. a to se nezapočítávají ztráty při přenosu , nabíjení akuulátorů atd u elektroaut)

Můj příspěvek nebyl o tom tom jak špinavá jsou elektroauta pro přírodu .. ale když jste tohle téma chtěl otevřít

Jan Veselý
8. duben 2022, 15:32

Tak, co jsme díky tomu textu o Jaroušovi zjistili:

- Nezná rozdíl mezi oxidem uhelnatý a oxidem uhličitým (EURO5 CO2 neřeší).

- Nezná rozdíl mezi energií a výkonem.

- Neumí zapsat správně kilowatt (kW).

- Kecá nesmysly o "špinavosti" elektřiny.

Suma sumárum, jsou to stejné kraviny jako jeho politické vývody a netřeba ho brát vážně.

Jan Veselý
10. duben 2022, 16:27

ad Jarda) Mám to chápat tak, že jsi Jarouši takový ynteligent, že bereš data od těch samých lidí, kterým zároveň spíláš do hlupáků a zaprodanců? Nebo, že bys lhal? Víš co? Pošli odkaz odkud jsi čerpal.

Jan Veselý
8. duben 2022, 15:37

P.S.: Pokud by se "špinavost" elektřiny měla hodnotit podle měrné emise CO2, jsou v Evropě horší než Německo tyto země:

- Polsko, Nizozemí, Česko, Srbsko, Bělorusko, Estonsko, Moldávie, Malta, Kypr, Turecko a Bulharsko.

Můj zdroj

Maly Jarda
8. duben 2022, 16:37

bohužel jsem udělal tu chybu že jsem čerpal informace u zelených aktivistů , nikoli u zdroje, tudíž došlo k chybě , i tak jsou elektromobily v Německu přinejlepším na stejné úrovni jako auta na benzín co se týče produkce emisí (vyjma Francie kde zelení aktivisté neuspěli s likvidací JE a proto produkuje z 90 procent čistou bez-emisní elektřinu a kde elektromobily skutečně šetří životní prostředí)

hellokitty
8. duben 2022, 16:13

no neviem, otvoril som si electricitymap a aktualne je aj CR spinavsie nez to Nemecko co sa tyka uhlikovej gramaze na kWh vyrobenej elektriny

Jan Veselý
10. duben 2022, 16:24

ad Jarda) A když fouká/svítí jsou někde na úrovni Francie. Proto byly už dávno vymyšleny průměry. A plácáním dalším nesmyslů z těch první menší blbosti neudělá.

Maly Jarda
9. duben 2022, 15:27

kdybych to měl shrnout a reagovat na tento celý thread ,tak jakmile nefouká tak se Německo okamžitě propadne někam blízko Polska co se týče produkce CO2, tou Evropou jsem spíše myslel EU(nepřesně napsáno, moje chyba) a vývozci plynu (usa ,rusko ,blízkovýchodní despocie , norsko, atd) podporují neefektivní OZE (větrníky a slunečníky, narozdíl od vodních el.) v EU protože na ně musí vždy být záloha , a nejlepší zálohou jsou plynové el.

Rejpal
9. duben 2022, 01:34

Podle mého názoru jste vy odstrašujícím příkladem investic do EV. Vy jste si koupil Nissana a BMV za cca 2 miliony korun. Těm autům je průměrně 7 let a za tu dobu ztratilily 1,5 milionů korun. Za 1,5 mil korun se dá vychovat 1 dítě. Vy jste to dal do EV z kterých za 3 roky bude neprodejný šrot.

Jan Veselý
10. duben 2022, 16:20

EV je investice jedině pokud jste taxikář nebo pokud máte jinou profesi, kde je auto výrobním prostředkem. Pokud vím, taxikáři si v západní Evropě EV dost oblíbili.

Jinak jsou ovšem jakákoliv auta čistá spotřeba a lidi se při jejich koupi rozhodně neřídí jen ekonomikou provozu. Jinak by nikdy nemohly existovat sporťáky, SUV a vozy třídy C, D, E a G.

miro novak
8. duben 2022, 14:25

hlpb a jeho uchvatne pocty. Co tak lepsie porozumiet textu a pridat k tym percentam aj spominane jadro. Aha. To uz to percento tak populisticky nevyzera.

Jan Veselý
8. duben 2022, 15:40

Proč ne? To jako, že někoho těch 6,4% podílu jaderné energie má někoho oslnit?

https://energy-charts.info/charts/energy_pie/chart.htm?l=en&c=DE&year=2022

hlpb
8. duben 2022, 16:01

mirečku, jak si přeješ: podíl vyrobené elektřiny v Německu v roce 2022 k 8.4.2022 dle zdrojů:

1. vítr = 34%

2. uhlí = 31%

3. plyn = 10%

4. biomasa = 9%

5. Slunce = 7%

6. JE = 6%

7. voda = 3%

Tak pápá

Rejpal
10. duben 2022, 00:33

Podíl , který má dnes vítr mělo v Německu dříve jádro je toto úspěch ?

Jan Veselý
10. duben 2022, 16:13

Celkem jo, když se vezme v potaz, že se staví další dvě "čisté" technologie, a současný podíl VtE není rozhodně konečný.

David
8. duben 2022, 21:54

a co pak třeba podíl vyrobené elektřiny v Německu v roce 2022 k 15.3.2022 dle zdrojů:

1. uhlí = 46%

2. plyn = 19%

3. JE = 8%

4. biomasa = 8%

5. vítr = 7%

6. Slunce = 5%

7. voda = 2%

Taky pápá

hlpb
9. duben 2022, 07:19

Davide, trochu jsi se v tom zamotal, že. Já jsem uvedl výrobu za období 98 dní, ty jsi vybral účelově jeden den. Tak jestli si chceš hrát, tak já si taky vyberu jeden den. Podíl vyrobené elektřiny v Německu dne 17.2.2022:

1. vítr = 62%

2. uhlí = 10%

3. biomasa = 7%

4. JE = 6%

5. Slunce = 5%

6. plyn = 4%

7. voda = 3%

OZE = 76%

Tak pá, pá, musíš se víc snažit . )

Rejpal
10. duben 2022, 00:41

Co se týče úložišť pak za pár let budou úložiště nabíječky aut, ale já nevidím problém Německa ,že by nedokázalo nahradit veškerou výrobu el. energie za ohroných nákladů pomocí OZE to oni dokáží problém bude s tím že ceny el. energie v NSR jsou tak vysoké , že elektřina má malý podíl na spotřebě. A nahradit tuto spotřebu celoročně pomocí OZE není v Německu možné jinak než přes umělá paliva, tedy za ohromných nákladů , protože v Německu není možné postavit dost větrných elektráren , které vyrábí i v zimě.

Emil
9. duben 2022, 07:44

Jenomže vám stále nedochází, Bláho, že elektřina je potřeba každý den, a ne jen když zrovna zafouká, takže nestačí když to vychází v nějakém ročním nebo čtvrtletním průměru, musí to vycházet každý den a každou hodinu. Proto je potřeba se zabývat hlavně těmi nejhoršími dny a ne těmi nejlepšími nebo průměrnými dny.

hlpb
9. duben 2022, 08:12

Emilku, všichni samozřejmě vědí, že základní vlastností VTE a FVE je jejich nerovnoměrná výroba, už se s touto realitou prostě smiř. Pro dny kdy málo fouká nebo nesvítí (pro tvojí informaci, děje se to každou noc), jsou připravené zaskočit plynové a uhelné elektrárny, ale každý další rok je tato potřeba nižší. A hlavně každý rok porostou obří přebytky, které se budou ukládat do úložišť (H2, baterie, gravitační, přečerpávací atd, atd.). Po roce 2030 bude ve větrných dnech Německo vyprodukovat přebytek 2 TWh/den = 1é denní spotřeba celé ČR. Ale myslím, že ty to nikdy nepochopíš. Tak raději ti zaktualizuji

ATOMEMIL ODPOČET = 5996x se vyspíš a oslavíš spuštění nového bloku v Dukovanech

Emil
9. duben 2022, 15:29

Bláho, já jsem s touto realitou smířený už dávno, to vy ji stále ignorujete a zaklínáte se tu roční statistikou, která nic moc nevypovídá. A tvrzení že "každý další rok je tato potřeba nižší" vyvrací hned ten minulý rok, kdy byla ta potřeba naopak vyšší. A snad si nemyslíte, že ty vaše věštby bere někdo vážně, když se většinou stane pravý opak toho co vy věštíte.

Pavel
8. duben 2022, 21:30

Kdyz je nekdo financni i mentalni socka jako velmi pravdepodobne je tady nas maly kasparek Jarousek, tak si proste nedovede predstavit, ze auto za miliooon pro obyvatele bohateho zapadniho sveta neni nic nedostupneho a rad si jej koupi. Tesla Model 3 je navic nakladove konkurenceschopna ve srovnani se spalovacimi auty. Vsak proto take prodeje raketove rostou, kazdy rok se zvysuji o desitky az stovky procent, tento a pristi rok nebude vyjimkou.

Emil
8. duben 2022, 21:49

Za milion leda z bazaru...

Milan Vaněček
9. duben 2022, 08:56

Místo desinformací a keců tady máte nové informace, Tesla není jediný výrobce EV, stejně jako Mercedes není jediný výrobce benzinových aut.

pv-magazine.com/2022/04/08/the-mobility-revolution-nissan-moves-forward-with-in-house-all-solid-state-battery-production/

cituji: "When it comes to affordability of EVs, Japanese carmaker Honda and U.S. corporation General Motors have come together to “put people all over the world into EVs faster than either company could achieve on its own.” The two car manufacturers will codevelop a series of affordable EVs based on a new architecture using GM’s Ultium battery technology. The tie-up is expected to produce millions of EVs priced below $30,000, including popular compact crossover vehicles, beginning in 2027. GM is already working to accelerate new technologies like lithium-metal, silicon, and solid-state batteries, along with production methods that can be used to improve and update battery cell manufacturing processes. Meanwhile, Honda has established a demonstration line in Japan for all-solid-state batteries, which it sees as the core element ..."

Zkrátka levná, lepší elektroauta v této dekádě budou, ale musíte si ještě počkat, řešení již existují a jsou ověřená ale zahájení nové masové produkce v milionech aut za rok nějakou "chvíli" potrvá... Rozhodně mnohem kratší čas než cokoliv nového v jaderném (mírovém) průmyslu.

Emil
9. duben 2022, 15:33

Klasické vaněčkovské vyvracení "desinformací a keců", které nikdo nenapsal...

miro novak
9. duben 2022, 15:59

podla Vaneckovych slov niekolko rokov dozadu sa uz mala fotovoltika dnes rozdavat zadarmo, lebo cena prace a materialu klesali k nule. Hi, hi, hi.

Milan Vaněček
9. duben 2022, 21:02

Miro, elektřina zadarmo se dnes v Německu rozdávala od poledne do 4 hodin odpoledne (spot price). Podívejte se na dnešní data.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se