3. září 2015
Aktuální výroba v ČR
Teslu opouští Kurt Kelty stojící za pokrokem automobilky v oblasti baterií

Automobilku Tesla opouští dlouholetý ředitel technologie baterií, Kurt Kelty. Agentuře Bloomberg tuto informaci potvrdila sama automobilka. Kelty je jednou z hlavních postav stojící za pokroky automobilky v oblasti baterií, i díky němu Tesla získala ocenění bateriového inovátora roku.
Kelty byl jedním z nejlepších vědců společnosti Tesla. V devadesátých letech byl zakladatelem a ředitelem americké laboratoře společnosti Panasonic pro výzkum a vývoj baterií, která byla rozšířením japonské laboratoře. V Panasonic pracoval do roku 2006, kdy vstoupil do společnosti Tesla, aby vedl technologické úsilí v oblasti baterií.
Kelty stál za dohodami Tesly s Panasonicem o dodávkách bateriových článků ve výši několika miliard dolarů. Nejnovější smlouva o dodávkách celkem 1,8 miliardy lithium-iontových článků pro Model S a Model X je plánována až do konce roku 2017.
V posledních letech byl Kelty v automobilce Tesla zodpovědný za získávání materiálů pro Gigafactory a rovněž samotnou výrobu baterií v této továrně ve spolupráci s dodavateli včetně jeho bývalého zaměstnavatele – Panasonic.
Začátkem letošního roku Kelty přednesl prezentaci o své práci v Gigafactory během mezinárodního semináře o bateriích, na kterém přijal ocenění „Battery Innovator of the Year“.
Poté, co položil základy pro výrobu baterií v Gigafactory, opouští automobilku právě ve chvíli, kdy se závod chystá zrychlit výrobu, aby dostál svým produkčním plánům Modelu 3.
Bude zajímavé sledovat, kam Kelty zamíří. Jeho znalosti a zkušenosti by jistě ocenily další automobilky snažící se uspět na poli elektromobilty.
Úvodní fotografie: Podvozková platforma Modelu S v Tesla Store Göteborg, foto: Tomáš Jirka
Mohlo by vás zajímat
13. prosinec 2019
13. prosinec 2019
14. leden 2020
25. květen 2020
5. červen 2020
30. červenec 2020
20. září 2021
Komentáře (3)
Co jsem tam vyčetl je v akubloku automobilu Tesla cca 5000-7000 Li-on článků. Těch 19 tis. kusů je jenom tak na dva - tři automobily. Nejde o hotové akubloky ?
Vobec neviem na aky udaj sa odvolavaju, original sprava na ktoru clanok odkazuje znie:
Tesla and Kelty’s previous employer Panasonic have had a close partnership, with the two in a supply agreement for 1.8 billion battery cells through 2017 for the Model S and Model X.
Tak to se přiznám, že nevím jak se mohlo stát. To by jeden článek Teslu vyšel řádově na miliony dolarů :) Díky za reakce, v článku bylo opraveno.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.