Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,41USD/Barel
-0,79%
Ropa - WTI (Oct25)
63,5USD/Barel
-0,86%
Emisní povolenky (Dec25)
77,94EUR/t
+1,25%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,64EUR/MWh
+0,72%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104,5USD/t
+1,61%
Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,41USD/Barel
-0,79%
Ropa - WTI (Oct25)
63,5USD/Barel
-0,86%
Emisní povolenky (Dec25)
77,94EUR/t
+1,25%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,64EUR/MWh
+0,72%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104,5USD/t
+1,61%

Ryanair je mezi deseti největšími znečišťovateli ovzduší v Evropě

ČTK
2. duben 2019, 12:10
3 komentáře
ryanair-je-mezi-deseti-nejvetsimi-znecistovateli-ovzdusi-v-evrope

Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair se loni dostaly mezi deset největších znečišťovatelů skleníkovými plyny v Evropě jako první firma, která neprovozuje uhelnou elektrárnu. Vyplývá to z analýzy výzkumné společnosti Transport & Environment, o které informovala agentura Bloomberg. Ryanairu loni stouply emise oxidu uhličitého o 6,9 procenta.

Zpráva potvrzuje, že roste podíl leteckého průmyslu na emisích tzv. skleníkových plynů, kterým je připisováno poškozování atmosféry.

Znečištění od leteckých společností se od roku 2005 zvýšilo o zhruba dvě třetiny a i nadále by mělo růst, protože se lety stávají cenově dostupnější. Letecký průmysl by se tak v příštích třech desetiletích mohl stát největším producentem skleníkových plynů.

Ryanair se na seznamu deseti největších znečišťovatelů ovzduší v Evropě ocitl na devátém místě. Na zbývajících příčkách se umístily energetické firmy, které vyrábějí elektřinu z uhlí, nejvíce znečišťujícího fosilního paliva.

Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) se nedávno rozhodla začít řešit emise leteckého průmyslu přijetím vlastních směrnic. V nich ICAO vyzvala, aby se aerolinky snažily vykompenzovat zvýšení emisí výsadbou stromů nebo investicemi do čistších technologií. Kritici však uvádějí, že kompenzace již byly odzkoušené a ukázalo se, že nefungují, částečně i kvůli tomu, že je těžké kontrolovat jejich dodržování.

Podle předběžných údajů emise spadající pod evropský systém obchodování s emisními povolenkami (ETS) loni obnovily pokles, když v roce 2017 se mírně zvýšily.

Komentáře (3)

Petr2. duben 2019, 14:08

Bylo by konečně potřeba letecký kerosin začít v EU normálně danit, ideálně až na úroveň topné nafty.

Jenže do teď šlo naopak jasně v tomto případě o daňovou podporu globalizace, což spolu s minimálním zdaněním miliardářů patří pod největší nespravedlnosti světa. Naproti tomu naopak poctivá práce zaměstnanců v EU plus jejich nákupy životních potřeb jsou daněny celkově na jasně trestně genocidní úrovni 60-70%.

frank2. duben 2019, 16:13

Pro zajímavost v top evropských 10 je 7 německých, jedna polská a jedna bulharská elektrárna , slušný úspěch Německa...

Ryanair has become Europe's 10th largest carbon emitter behind nine power plants

List :

Bełchatów, Poland

Neurath, Germany

Niederaussem, Germany

Jänschwalde, Germany

Weisweiler Germany

Schwarze Pumpe, Germany

Lippendorf, Germany

Maritsa Iztok Complex, Bulgaria

Boxberg Werk IV, Germany

Ryanair*, Ireland

frank2. duben 2019, 16:13

Pro zajímavost v top evropských 10 je 7 německých, jedna polská a jedna bulharská elektrárna , slušný úspěch Německa...

Ryanair has become Europe's 10th largest carbon emitter behind nine power plants

List :

Bełchatów, Poland

Neurath, Germany

Niederaussem, Germany

Jänschwalde, Germany

Weisweiler Germany

Schwarze Pumpe, Germany

Lippendorf, Germany

Maritsa Iztok Complex, Bulgaria

Boxberg Werk IV, Germany

Ryanair*, Ireland

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se