Volvo přesouvá výrobu elektromobilů do Belgie, aby se vyhnulo clům
Automobilka Volvo Cars začala přesouvat výrobu elektromobilů z Číny do Belgie v očekávání, že Evropská unie bude pokračovat v represích proti dovozu z Číny kvůli podezření, že Čína poskytuje svým výrobcům nelegální dotace. Informoval o tom list The Times s odvoláním na informované zdroje.
Automobilka Volvo je ze západních automobilek považována za nejvíce ohroženou plány na zavedení cel. Většinovým vlastníkem Volva je čínská firma Geely. Volvo zvažuje, že zastaví prodej elektromobilů vyrobených v Číně v EU, pokud budou cla zavedena. Do Belgie by se také mohla přesunout výroba některých modelů určených pro Británii.
Evropská komise (EK), která dohlíží na obchodní politiku bloku, zahájila loni vyšetřování, zda plně elektrické vozy vyrobené v Číně nedostávají státní dotace, které narušují hospodářskou soutěž, a zda by na ně neměla být uvalena dodatečná cla. Šetření bylo oficiálně zahájeno 4. října a může trvat 13 měsíců. Za devět měsíců od zahájení šetření může ale EK uložit prozatímní antisubvenční cla.
V EU se v současnosti uplatňuje na elektromobily vyrobené v Číně clo deset procent. Podle odborníků by se mohlo zvýšit na 25 až 30 procent. Spojené státy nedávno oznámily, že plánují zvýšit clo na dovoz elektromobilů z Číny na 100 procent ze současných 25.
Zavedení cel na čínské vozy znepokojuje i západní výrobce automobilů, kteří patří mezi přední dovozce z Číny kvůli velkým továrnám v této zemi. Největším dovozcem elektromobilů z Číny do EU je americká Tesla. Ve střednědobém horizontu je podle odborníků unijními cly nejvíce ohrožena společnost Volvo.
Vztahy mezi Čínou a EU jsou napjaté kvůli řadě faktorů, mezi které patří i sblížení Pekingu s Moskvou po zahájení ruské invaze na Ukrajinu. EU se snaží snížit svoji závislost na druhé největší ekonomice světa, zejména u materiálů a výrobků potřebných pro zelenou transformaci.
irl ank
Mohlo by vás zajímat:
Volvo bylo vždy symbolem bezpečnosti jistoty a hlavně pohodové jízdy. To ovšem platilo do jejich prodeje soudruhům z ČLR. Jezdil jsem Volvem XC 70,90,60 a dnes mám už BMW. Je to velká škoda, vzpomínám na autonehodu, kde všichni až na moji rodinu, byli na šrot a nám se skoro nic nestalo...
Prostě Volvo, to byl bezpečný tank co vydržel strašné věci...
Dobrý den
Podle toho co se objevuje na China Observer nejde ani tak o podporu EV, jako spíše o Tofu-Dreg cars hlavně v oblasti bezpečnosti a spolehlivosti. Naprosto odrbou cokoli jakkoli bez ohledu na cokoli, hlavně když zkasírují peníze. Netuším co dodávají do Evropy a do světa, ale to co předvádí na tamním trhu je asi běs.
Takže jsem zvědavý co se bude objevovat na trhu v Evropě, co budou reportovat majitelé. Přeci jen u nás není tak masivní cenzura negativních zpráv o tématech Veřejného Zájmu dle Velké Strany. Tedy je, ale ne tak masivní a dokonalá.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se