GasNet zprovoznil v Mladé Boleslavi druhou čerpací stanici na LNG
Skupina GasNet, tuzemská jednička v distribuci zemního plynu, úspěšně zprovoznila v České republice už svou druhou mobilní veřejnou plnicí stanici na zkapalněný zemní plyn (LNG). Samoobslužná čerpací stanice se nachází v Kosmonosech u Mladé Boleslavi, v bezprostřední blízkosti dálnice D10 a hlavního závodu Škoda Auto. Řidičům nákladních vozů na LNG je tato moderní a ekologická technologie k dispozici non-stop. Bezproblémově zde natankují všechny značky nákladních aut s pohonem na LNG.
Po Klecanech u Prahy teď mohou řidiči nákladních vozů na LNG pohodlně a komfortně tankovat také u Mladé Boleslavi v blízkosti dálnice D10. Veřejná čerpací stanice se nachází v Průmyslové ulici, je samoobslužná a otevřená 7 dní v týdnu 24 hodin denně. Samotné tankování není nijak složité – řidiči procházejí vstupním školením, kde se hlavní důraz klade na bezpečnost. Rovněž platba prostřednictvím tankovací karty, kterou GasNet distribuuje svým zákazníkům, je velmi jednoduchá.
Čerpací stanice LNG v Mladé Boleslavi. Zdroj: GasNet
„Už téměř rok úspěšně provozujeme naši první LNG stanici v Klecanech a vývoj v posledních měsících nás naplňuje optimismem. Počet nákladních aut na zkapalněný zemní plyn v České republice roste. V LNG vidíme velký potenciál a jsme přesvědčeni, že bude hrát klíčovou roli při dosažení emisních cílů České republiky v nákladní dopravě“, říká Thomas Merker, Chief Financial Officer skupiny GasNet, a dodává: „Podporujeme rychlé vybudování trhu s LNG v nákladní dopravě a v těchto aktivitách budeme rozhodně pokračovat i nadále. Zprovoznění naší druhé mobilní stanice v Mladé Boleslavi je v tomto směru dalším důležitým krokem.“Umístění stanice do Mladé Boleslavi má strategický význam
Skutečnost, že svou druhou LNG stanici GasNet otevřel právě v Mladé Boleslavi, v bezprostřední blízkosti areálu Škoda Auto, má klíčový význam. Loni v listopadu totiž podepsal Český plynárenský svaz (ČPS), jehož je GasNet významným členem, memorandum se společností Škoda Auto. Kromě dalších aktivit v oblasti ozeleňování dopravy se největší tuzemská automobilka zavázala, že bude motivovat svoje subdodavatele k využívání LNG.
„Když dá společnost jako Škoda Auto tímto způsobem najevo, že chce jít cestou udržitelné silniční nákladní přepravy a bude proto podporovat své dodavatele využívající LNG, je to důležitý signál pro celý trh. Přechod na zkapalněný zemní plyn se tak pro dopravce stává jasnou konkurenční výhodou,“ vysvětluje T. Merker.
Detail tankování LNG. Zdroj: GasNet
Pro přechod na LNG nabízí GasNet komplexní podporu a pomoc
GasNet se dlouhodobě zasazuje o rozvoj LNG v nákladní silniční dopravě. Zájemcům o přechod na LNG je společnost připravena vyjít maximálně vstříc. „Máme strategické know-how. Podíleli jsme se na testování vozů na LNG, spolupracujeme s výrobci a samozřejmě také s dopravci. Cenné zkušenosti jsme nasbírali na naší první stanici v Klecanech, kde dnes obsluhujeme desítky českých i zahraničních zákazníků. Zájemcům o přechod na LNG jsme proto schopni poskytnout komplexní poradenství na klíč a zdarma,“ říká Filip Dostál, Head of Business Development, GasNet, a dodává: „Firmám pomůžeme s vyhodnocením celkové implementace LNG a vytipujeme vhodné trasy s ohledem na infrastrukturu v tuzemsku i v zahraničí. Umíme zprostředkovat možnost testování LNG vozidel přímo u výrobců a pravidelně řidiče školíme. Zákazníkům pomůžeme také zjistit úsporu v nákladech na palivo dle individuálních parametrů a uspět tak ve stále náročnějším konkurenčním boji v tendrech a zakázkách na udržitelnou dopravu.“
Všechny potřebné informace jsou na webu www.lng.cz, lze využít i přímý kontakt info@lng.cz nebo telefon 738 010 203.Technologie LNG je ekologická, bezpečná a spolehlivá
Emise vozidel na LNG jsou oproti klasickým palivům nižší o desítky procent. Ve srovnání s naftovými motory mají vozy na LNG při srovnatelném dojezdu výrazně nižší emise, nižší hlučnost a nižší provozní náklady. Podle Národního akčního plánu čisté mobility by mělo do roku 2030 jezdit v České republice 6 900 nákladních vozidel na LNG. Provoz vozidel na LNG je naprosto bezpečný, a právě bezpečnost a spolehlivost provozu je pro GasNet absolutní prioritou. V Mladé Boleslavi je instalována jedna z nejmodernějších dostupných technologií, která umožňuje bezproblémové natankování všech značek nákladních aut na LNG. Jedná se o vozy značky Volvo, Scania a Iveco.
Mohlo by vás zajímat:
Zajímavé, jen dotaz kolik toho LNG s ČR prodává a kolik stojí?
CNG je na tom asi výrazně lépe, ale z pohledu ostatních paliv - benzin a nafta asi stejně nic-moc...
Roky jsem jezdil na CNG a moje firma na toto médium téměř zcela přešla, nepřipadá mi ovšem, že je po tom tzv. hlad....
Mohl byste prosím upřesnit, co myslíte tím, že CNG je nic moc ve srovnání s benzinem nebo naftou? Já jsem na CNG přešel s benzinu a zatím si jej můžu jedině chválit.
Jezdím ekologičtěji a ročně ušetřím desetitisíce korun za palivo a další výhody (levnější dálnice, nulová silniční daň, emisní třída EURO 6...).
Z mého pohledu:
V podzemních garáží jsem byl tak 2x v životě, takže to mě netrápí, navíc do velkého množství z nich, na rozdíl od LPG, tento pohon může, CNG stanic v okruhu 10 km od bydliště mám 5 a tankovat dvojnásobně často oproti benzinu je sice otravné (u mě 4x vs. 2x týdně), ale za ty ušetřené peníze to rozhodně stojí. A v servisních nákladech není téměř žádný rozdíl, když to srovnáte s ušetřenými penězi za palivo.
Děkuji.
Hlavní nevýhoda IMHO je málo stanic CNG. U nás v Prostějově je slovy jedná.
Například na LPG je infrastruktura mnohonásobně lepší a cenově to vychází zhruba stejně.
Ti co mají zemní plyn doma a koupí si kompresor na zemní plyn tak mohou tankovat i doma, nebo ve firmě.
Dobrý den Filipe,
asi jsem se nevyjádřil správně. To co píšete je pravda, máme asi 35 aut na CNG a úspora je jak píšete, tedy cca za polovic oproti benzinu, tedy statisíce ročně pro mne.
Nic moc jsem myslel, že to i přes výhody se moc nerozšířilo.
Stál jsem kdysi u počátků CNG a za těch 25 tedy pokrok dost slabý.
Nevím důvody proč tomu tak je, snad jediný, že se vyšetřený CNG nedá dolít do svého soukromého auta, což s benzinem i naftou jde...
Dobrý den, když benzín stával 30 Kč a CNG 24 Kč tak se to tento pohon docela začal šířit. Jenže pokles ceny benzínu na 24,50 a nárůst daně, který zapříčinil nárůst ceny CNG na 28 Kaček, to dost znevýhodnil. Prostě pitomá politika státu nic víc, nic míň. Spotřeba benzinových aut 6 litrů to je taky věc, která zahrála svou roli. Nebojte ropní producenti také nebudou trvale na nízkých maržích. Pokud znovu nezvýší daň, tak bud renesance CNG. Státní kasa na tom není nejlíp, a může znovu nastat zvýšení daní a bude to tam , kde to je.
Dokud nebude jedna univerzální daň, vztažená k energii na hřídeli, nelze ta paliva korektně porovnávat.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se