Domů
Plynárenství
Šéf Gazpromu: Velkou část poškozeného plynovodu Nord Stream bude nutné vyměnit
Trasa plynovodu Nord Stream

Šéf Gazpromu: Velkou část poškozeného plynovodu Nord Stream bude nutné vyměnit

Plynárenství
36 komentářů
14. říjen 2022, 10:40
ČTK

Velkou část poškozeného plynovodu Nord Stream bude nutné vyměnit, řekl šéf ruské plynárenské společnosti Gazprom Alexej Miller. O jeho čtvrtečním rozhovoru v televizi Channel One dnes informovala agentura TASS. Opravy potrubí podle Millera potrvají nejméně rok.

Značný úsek plynovodu je naplněn vodou, řekl Miller. Jde o stovky kilometrů potrubí, citovala Millera ruská agentura Prime.

Na třech ze čtyř potrubí, která tvoří podmořské plynovody Nord Stream 1 a 2 vedoucí z Ruska do Evropy, se koncem září našly trhliny. Příčina jejich vzniku se vyšetřuje. Například švédská tajná policie minulý týden uvedla, že prvotní vyšetřování škod v místech úniku plynu posílilo podezření ze sabotáže.

Rusko si tento týden předvolalo diplomaty z Německa, Dánska a Švédska, aby si u nich stěžovalo na to, že Moskva ani Gazprom nebyly přizvány k vyšetřování příčin poškození potrubí.

Švédská premiérka Magdalena Anderssonová řekla, že její země nebude sdílet výsledky vyšetřování výbuchů na plynovodech Nord Stream 1 a 2 s ruskými úřady ani s firmou Gazprom. Podle ní je vyšetřování tajné.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(36)
Maly Jarda
14. říjen 2022, 11:29

Brzo už budou lidé chodit do vězení za názory na to kdo to potrubí odpálil, Fialův/Redlův režim už potichu připravuje obuškové zákony.

Petr prochaska
14. říjen 2022, 11:36

Bohužel je to tak, řítíme se do nové totality. Za druhé světové války například Británie nezakazovala poslouchat cizí zprávy, podobně v západní Evropě nezakazovali poslouchat zprávy z východního bloku. Pokud je totiž na Vaši straně pravda, tak nemusíte informace blokovat, ale stačí zveřejnit pravdu.

PetrD
14. říjen 2022, 12:55

Za to na konci války ti, kdo kolaborovali s Hitlerem, si šli sednout.

Jiří Kelnar
14. říjen 2022, 13:58

Ne, do totality se rozhodně neřítíme. Nejsme jako v Rusku, kde ani nesmí člověk přijít na náměstí s bílou A3, aniž by ho policajti zabásli.

Reálně jsme tu roky nechali spoustu lidí vykřikovat lži ať už z vlastní hlouposti anebo dle notiček z Kremlu. Stále se argumentovalo tím, že máme svobodu slova, že si to lidé přeberou, že uvidí kde je ta pravda. Ale těmto lidem nejde o to, aby byla pravda. Oni si nemyslí, že to ty plynovody odbouchli v USA. Oni chtějí vypustit co nejvíc balónků tak, aby si člověk řekl, že nemůže věřit ničemu. A stejně se to dělo v mnoha případech v minulosti.

A až v posledních měsících si lidé uvědomili, jakou zbraň jsme to těm, kteří nám chtějí škodit, nechali. Až teď si začínáme uvědomovat, že máme svobodu slova, ale ne svobodu lži. A ano, omezení možnosti šíření lží je mocný nástroj a nemůže být bez kontroly a časově neomezený, protože se to může obrátit proti nám.

Každý může tvrdit, co si myslí, že je pravda. Máme tu a budeme tu mít i nadále demokracii, ale propána krále, nemůžeme nechat některé prokazatelně lhát. U NS1 a NS2 nevíme, kdo to udělal, ty informace nevíme.

Já si myslím, že ponechaná jedna funkční roura hraje do karet Rusku a jeho akcím v rámci teorie her. Ale je to jen má myšlenka a dokud nebudou důkazy, tak nikdo nemůže být za nic postižený.

Ivan
14. říjen 2022, 15:01

dle Vašeho příspěvku usuzuji, že jediný Kreml nám tady podsouvá dezinformace, kde berete záruky, že západ nedělá to samé?

Jiří Syn
15. říjen 2022, 12:43

A řešení je podle Vás jaké? Hlavně a především zajistit Putlerovi rovný přístup k vysílání?

intfor
14. říjen 2022, 15:02

Kdo ponese odpovědnost za to, že označí něco za lež a pak se ukáže, že to byla pravda?

Vzpomeňme si na situaci okolo Covidu, kdy stát x věcí označil za dezinformace, lež, něco vydával za pravdu, masivně chtěl cenzurovat a pak se ukazovalo, že to v některých případech bylo jinak.

Nebo na situaci ohledně "důkazů" o ZHN v Iráku předkládaných USA na půdě OSN a pak to bylo vlastně také jinak.

Ano, lhát se nemá, ale cenzura může být mnohem nebezpečnější než lži, protože nejenže sama může znamenat lež, ale navíc ještě umlčuje ostatní.

richie
14. říjen 2022, 14:23

Na druhej strane, je si potrebne uvedomit aj to, ze od druhej svetovej vojny sa dramaticky zmenila dostupnost, mnozstvo a "kvalita" (dez)informacii..

a co sa tyka samotnej sucasnej "zurnalistiky" - 90% sucasnych "novinarskych" clankov by, podla mna, nesplnila kriteria ani na skolsky clanok stredoskolaka - resp. ten by sa hanbil za taku kvalitu (ak porovnavame s obdobim WW2)

Rejpal
15. říjen 2022, 11:22

V totalitě už jsme , jen se to dál a dál zhoršuje a ti co se tomu smějí už se dlouho smát nebudou.

Jimi
14. říjen 2022, 14:08

Nechápu že tenhle komentář není smazán. Off-topic, šíření lží... obecně bych konto Maly Jarda jakožto fašistickýho ruskýho bota zakázal :)

Ivan Švančara
14. říjen 2022, 14:20

presne o takych, ako si ty, pisal. Slobodu slova uznavas iba pre seba. To este nerobi z teba slusneho cloveka.

PetrD
14. říjen 2022, 16:03

A co to koťátko, které každé pondělí topíte? To z vás ještě nedělá slušného člověka.

Ivan Švančara
14. říjen 2022, 17:52

ano, topime, aby mu nebola zima.

Ivan
14. říjen 2022, 12:24

vyšetřování je tajné, takže výsledku vyšetřování se nebude dát věřit, ať bude jakýkoliv.

intfor
14. říjen 2022, 12:42

Na jednu stranu se dá pochopit, že to vyšetřování není úplně veřejné. To platívá i o jiných vyšetřováních. A zde si navic představte situaci, že by vyšetřování ukazovalo na někoho jiného než na Rusko, třeba na Ukrajinu, Polsko, USA. Tuhle možnost politici nechtějí dopustit. Politici si chtějí udržet kontrolu nad výsledkem a nad reakcí na něj.

Ivan
14. říjen 2022, 15:06

tím, že je to tajné, tak je už předem jasné kdo je viník, ať budou důkazy jakékoliv, Rusko bude označeno za pachatele, protože je to v souladu s propagandou vyšetřovatelů. Myslím tím to, že když to vyšetřují lidi ze západu, nemůžou/nesmějí ukázat na pachatele na západě, ať u těch trubek najdou cokoliv....

Jiří Kelnar
14. říjen 2022, 13:59

Přesně jste popsal tu snahu některých o to, abychom nevěřili ničemu.

Jiří Kelnar
14. říjen 2022, 13:59

Přesně jste popsal tu snahu některých o to, abychom nevěřili ničemu.

Ivan Švančara
14. říjen 2022, 14:21

ty dokazes verit niecomu utajovanemu, major Terazky?

Pavel
14. říjen 2022, 13:34

NS je politicky mrtvy a plyn pres nej uz nikdy nepotece bez ohledu na to, zde bude funkcni nebo ne. Rusko jako spolehlivy partner je odepsane na desitky let. Vybrali si to sami.

intfor
14. říjen 2022, 15:08

Podívejte se na konec druhé světové války a postoj ostatních k Německu, také bylo "odepsané na desítky let", nakonec ale stačilo pár let a situace se podstatně změnila. Nebo se Sovětským svazem na věčné časy, které ale zase tak dlouho netrvaly. Takže opatrně s těmi výroky o desítkách let, nebo dokonce o věčnosti.

Dnes někdo říká, že se odpojíme od fosilních paliv, nebo budeme brát od Arabů, ale stačí jedna velká energetická krize, politická krize na Blízkém východě, rozpad EU, velká imigrační vlna, příchod studenějších zim... a vše bude zase jinak.

Xoor
14. říjen 2022, 15:59

Přesně, jakmile ten ruskej pekelník vodtáhnem, velmi rychle všichni (hlavně v DE) zapomenou co se stalo. Stejně tak to bylo po anexi krymu. Všichni naoko fujky fujky, ale na to co podléhalo sankcím, se vhodně vyrobily průtočné firmy v jiných stáchech a vesele se obchodovalo a dodávalo dále. Jen to bylo trochu komplikovanější... Minimálě bosh a jiné strojařské firmy takhle fungovaly.

hellokitty
16. říjen 2022, 12:04

no, pre takych politickych veznov bolo aj tych 40 rokov sovietskeho zvazu ako na vecne casy, ono ked ste v base pre prilis slobodne myslienky, tak kazdy den pripada ako rok

Přemek z Mělníka
14. říjen 2022, 18:13

Nikoli, to si nevybrali....Aktivně jsme napomohli, že z ruského spolehlivého dodavatele energií, kdy RF dodávala energie do Evropy přes 50 let a bez problémů i za Studené války, se stal dodavatel nespolehlivý....

Asi si spočítali, že do tří let Azie a Afrika bude odebírat stejné množství energií jako brala Evropa....

Držme si klobouky, jedeme z kopce, a zima je na dohled....

Jiří Syn
15. říjen 2022, 12:51

Dodavatel to byl celou dobu nespolehlivý, akorát holt plyn doposud jako zbraň nezkusil použít (ačkoliv už nejmíň 10 let tím vyhrožoval). Na jeho spolehlivost máme sami nedobré vzpomínky...

Jakákoliv dobrá (hm, "relativně dobrá") pověst se dá zničit velice rychle. Pro připomenutí, doprava plynu NS byla zastavena 1. září (ehm, pardon, turbíny se "porouchaly" 1. září) celé týdny před explozemi na NS... smlouvy nesmlouvy, samozřejmě.

Richard Vacek
14. říjen 2022, 15:30

Už to něco napovídá, že EU nemá zájem na tom, aby škody, které sabotéři způsobily, byly napraveny.

PetrD
14. říjen 2022, 16:07

Proč by je EU opravovala, když Rusko nedodávalo s falešných důvodů ani před výbuchy? A teď najednou jako na potvoru je zachovaná jedna roura z nespuštěného NS2.

Richard Vacek
14. říjen 2022, 17:29

Snad by to opravilo Rusko. Ale samozřejmě při zájmu plynovod využívat. Pokud EU slovy Němců řekne, že plynovod nepotřebuje, oprava nemá smysl.

Čestmír Berka
15. říjen 2022, 12:58

Je zachovaná jedna roura ze 4 . Výbuchy byly 26. září v 2:03 a další výbuch byl 19:03 . Jsou ale 4 roury a 4poškození - na jedné rouře 2x. Zdá se, že se někdo trefil omylem dvakrát do stejné roury. Tedy, že záměr byl, vyřadit všechny...

Emil
15. říjen 2022, 13:17

A nebo záměr byl, aby si někdo myslel, že záměr byl, vyřadit všechny...

Marek Kuchejda
14. říjen 2022, 21:44

Opravovat už nebude potřeba. Rusko už nikdy nebude dodávat takové množství plynu do Evropy aby byly nutné NS. Na ty snížené dodávky budou stačit stávající zemní plynovody. Navíc je jasný předpoklad odchodu od plynu v Evropě. Postupné zateplování budov a přechod na tepelné čerpadla bude rapidně snižovat potřebu plynu.

Jan Kopecký
15. říjen 2022, 10:37

A čím ta tepelná čerpadla budou poháněna, když nebude dost elektřiny (dost stabilně dodávajících elektráren pro zimní období)?

Ivan Švančara
15. říjen 2022, 11:08

preco miesas elektrinu a tepelne cerpadla dohromady? Aha, preto, lebo rozmyslas?

Jiří Syn
15. říjen 2022, 13:01

Ale prosím, to už jste se byl podívat do budoucnosti že víte že elektřina nebude?? Zemní plyn pro výrobu el. energie se rozšířil nejvíc v Německu jako institut "přechodného" média které umožní urychlený útěk od atomu (a uhlí) po dobu než pořeší OZE (přiznejme němcům ať jsou jak chtějí zeleně oslnění, OZE u nich už dosahují 50% podílu na výrobě). Teď pravda dostali ťafku, ale o to silněji se "vrhají" do dalších OZE. No a poté co dokonce sama EU uznala atomové elektrárny za nízkouhlíkové zdroje (a vzhledem k tomu že zemní plyn je pořád ještě fosilní palivo která jsme se zavázali omezit) tak se budoucnost nejeví tak černě jak naznačujete...

Jan Kopecký
15. říjen 2022, 18:59

Vidím bezhlavé odstavování stabilních zdrojů a jejich "nahrazování" občasnými zdroji - z toho mi vychází nutný budoucí nedostatek.

Jiří Syn
15. říjen 2022, 12:54

To napovídá především a hlavně to že se EU nechce znovu dostat do závislosti na maniakovi. Neexistuje žádný rozumný důvod v tuto chvíli cokoliv budovat/opravovat směrem na východ, když ani stále ještě existující cesty nejsou ani z poloviny využité (kapacita)...

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se