Domů
Plynárenství
Spojené státy nedokáží zabránit dokončení plynovodu Nord Stream II

Spojené státy nedokáží zabránit dokončení plynovodu Nord Stream II

Spojené státy nedokáží vzhledem k malému vlivu v této specifické oblasti zabránit dokončení projektu Nord Stream II, uvedli dva úředníci státní zprávy. Sankce na společnosti podílející se na projektu, který dle prezidenta Trumpa bude znamenat, že se Německo prakticky stane zajatcem Ruska, přišly dle amerických představitelů příliš pozdě.

Sankce, které prošly v úterý Kongresem, přišly příliš pozdě na to, aby nabyly účinku. Vyjádřili se tak vedoucí představitelé administrativy USA, kteří ovšem nechtěli být jmenováni. USA se namísto toho zaměří na další ruské energetické projekty, na které se pokusí uvalit další „náklady“, jak uvedl jeden z úředníků.

„Byl to komerční projekt, ale s velkým geopolitickým rozměrem,“ komentuje situaci Peter Beyer, který spolupracuje s německou kancléřkou. „Očekávám, že sankce, pokud je Donald Trump podepíše, nebudou mít na projekt moc velký dopad,“ dodal Beyer.

Na výstavbě podmořské části plynovodu se podílí přibližně 350 společností, zejména ale švýcarská společnost Allseas Group SA, jejíž lodě pokládají poslední úsek potrubí v dánských vodách.

Dokončení projektu Nord Stream II znesnadní dovoz LNG z USA, které v listopadu představovalo 26 % dovozu. Flexibilní podmínky amerických producentů prakticky znamenají, že mohou prodávat své náklady tam, kde je to pro ně aktuálně ekonomicky nejvýhodnější. Může se tak stát, že více LNG nákladů bude v příštích měsících, ve světle nejnovějších zpráv o obchodní dohodě mezi USA a Čínou, směrovat do Asie.

Obchodníci se zemním plynem proto také sledují datum, kdy poprvé začne novým plynovodem proudit zemní plyn. Děje se tak i v důsledku nejasnosti okolo tranzitu plynu přes Ukrajinu a zvyšujícího se tlaku na řešení změny klimatu, který urychluje evropský přechod z uhlí na plyn a zvyšuje požadavky Evropy na transportní kapacity, respektive zabezpečenost dodávky. Představení evropského Green dealu, dávajícího si za cíl uhlíkovou neutralitu do roku 2050, navíc dále zvyšuje pomyslnou laťku.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(45)
PE
22. prosinec 2019, 12:52

Co delala zeme do ted,vybavena nemodernejsimi spionaznimi prostredky,az je to pred dokoncenim.Kapitalistum budou utikat miliony,ted se to snazi napravit na posledni chvili.Jenom potvrzuji svoje stanovisko ke klimaticke dohode....

Richard Vacek
22. prosinec 2019, 13:25

Copak amerika neumí rozbombardovat nějaké potrubí? Za záchranu Evropy před Ruskem to přece stojí.

Alexandr Volný
23. prosinec 2019, 08:32

Myslíte svůj komentář jako opravdu vážně.

astv
23. prosinec 2019, 11:13

Jemu to myslí, ale co Vy, myslíte svou otázku vážně?

To nepoznáte ani sarkasmus?

JMM
23. prosinec 2019, 09:24

"stupid" nebo šovinista

Pete
23. prosinec 2019, 10:07

Zatím Amící bombardovali pouze země, které mohli následně o ropu okrádat. Bombardovat země, které nechtějí kupovat americké je zboží je zcela jistě další velký krok pro lidstvo.

JAN
23. prosinec 2019, 22:46

I já bych to tak viděl.

individualista
23. prosinec 2019, 11:13

ano , v USA bomby jsou , ale pokud to bombardování až tak přeješ ,tak oni /USA/ u ti jednou bombu vrazí do tvého mozku ,májí totiž nacvičeno v Japonsku.

Jiří Kult
23. prosinec 2019, 14:54

Není těžké si představit, co máš v hlavě Ty!

Jiří Velešík
24. prosinec 2019, 07:20

Richard Vacek,vy jste někde upadnul na hlavu že?

markusaurelius
22. prosinec 2019, 14:33

Naštěstí nám mužou naši nepovedení bratří z usa maksimálně políbit p-del...

Dušan
22. prosinec 2019, 14:43

Nechcem kaziť ilúzie ... ale USA sú stále najväčšia veľmoc sveta a ak niečo rozhodnú, tak to zaujíma celý svet .... či už je to rozhodnutie dobré, alebo zlé.

Takže by som krotil vyjadrenia z našich dvoch "dôležitých" krajín : )

/

Josef
22. prosinec 2019, 15:36

Je jich jen 300 milionů to je příliš málo na supervelmoc s tímto arogantním přístupem bude mít za chvíli USA stejně spojenců v Evropě jako v Jižní Americe.

Dušan
22. prosinec 2019, 15:49

To nie je vôbec o spojenectve.

Keď rozhodli sa rozhodli USA uvaliť sankcie na Venezuele, tak to rešpektovali i čínske firmy .... a určite nie preto, že by boli spojencami USA, ale jednoducho im to nestálo za to mať problémy. V Iráne USA napríklad ignorujú, ale v Južnej Amerike im to za to nestálo.

Čo sa týka spojencov USA v Južnej Amerike, tak to nie celkom chápem, lebo momentálne sú na tom USA v tomto regióne celkom dobre .... určite lepšie ako v Európe....

Borak Vladislav
23. prosinec 2019, 08:01

Toto je ta svoboda kterou se nam snaži vnutit. Nepoučitelni neřikam že v Rusku je všechno v pořadku,ale kde jsou Spojene staty tak vždy problem a valka jakym pravem si někdo přisuzuje světoveho četnika stupiduta.

energetik II
22. prosinec 2019, 15:56

TO : Josef

Souhlas. 330 milionů lidí nemůže stačit na čínských 1400. Čína má velkou výhodu, že na rozdíl od USA nebude muset k ovládnutí světa dělat světového četníka = armáda rozlezlá po celém světě. Jí bude stačit ovládnout svět ekonomicky, což se už děje. A USA nebudou svoji roli světového četníka stíhat, jelikož ony jsou přesvědčeny, že musí mít námořnictvo v Atlantiku, Indickém, Tichém oceáně, ve Středozemí, v Karibiku , v Perském zálivu,..... a k tomu tedy provozují 11 jaderných letadlových lodí , desítky ponorek všeho druhu,...... a ještě USA udržují vojáky v Koreji, Japonsku ,Evropě, .... Čína si zabezpečí svá přilehlá moře třeba jen 6 letadlovými loděmi a nákladné vojenské základny po světě budovat nebude. A postavit letadlovou loď něco stojí, poslední v USA G.Ford byl za 13 mld. USD.

Dušan
22. prosinec 2019, 18:15

Ale buduje .....

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_with_overseas_military_bases

Samozrejme ešte je na začiatku, ale trend je jasný .... Čína expanduje i v budovaní vojenských základní po svete.

Jej snaženie v Afrike, či v strednej Azii je intenzívne .... a i to bude určite pokračovať po celom svete.

Robin
23. prosinec 2019, 09:44

Žádná letadlová loď není určena na zabezpečení vlastních přilehlých moří. Jak můžete napsat něco tak hloupého? Zřejmě vám i zcela uniká rozdíl v kvalitě. Ten nemusí být věčný, ale ještě poměrně dlouho bude platný.

Jana
23. prosinec 2019, 12:53

USA nevládne cizím zemím pomocí armády aLE pomocí Hollywoodu. Který denně přes TV Nova, Rtl a další mediální kanály vysílá propagandu která dopředu připravuje půdu pro americké vládnutí.

Největší šok pak zažijí lidi vo FO USA přijedou pracovat nebo studovat. Zjistí že jsou vlastně v Africe.

Fanouš
22. prosinec 2019, 15:14

Ať jde USA do ... Jsou stejní jak Rusové nebo Číňani.

Antonin
23. prosinec 2019, 08:57

Krvavý pavouk z USA na svoji síť okrádal celý svět. Teď jen vyssává.

Asd
23. prosinec 2019, 10:54

Nějak to nechápu. Když Německo nakupovalo ruský plyn tranzitem přes Polsko a Ukrajinu, tak to bylo více méně v pořádku. Ale když jej bude odebírat na přímo, tak bude rukojmím RF. To mi nějak hlava nebere. Vždyť plyn bude pořád ruský jen na něm ani Polsko ani Ukrajina nebudou vydělávat.

Bohuslav.
23. prosinec 2019, 18:05

Jenže se jaksi předpokládalo, že Ukrajina po rozepři s Ruskem začne klást překážky pro tranzit a amíci budou moct vozit do Evropy svůj plyn, kterej je ovšem dražší a proto se staví i Nord tream 2. Takhle se případné vydírání Ukrjinou eliminuje a USA ostrouhá. Jen blbej polák a estonec bude dovážet dražší plyn z USA a ještě si při tom mlaskat. Rusko nikdy, ani v krizích nezastavilo plyn a ropu, jen jednou, to když Ukrajina kradla dodávky pro Evropu, protože za plyn neplatila, tak se musel zastavit. Jen debil bude pěchovat svým tovarem zloděje.

Plyncek
23. prosinec 2019, 20:59

Lépe bych to neřekl ;)

Jiri Palicka
24. prosinec 2019, 20:29

S Ukrajinskym okradim ropy to neni tak jednoduchy, sice tam zmizne hodne plynu, ale Rusko v UKcku dela taky pekny svinstva - nedavna anexe uzemi bohateho na zemni plyn je jednim z prikladu.

mirek Havran
23. prosinec 2019, 11:21

pravda se Vám nelíbí?

Ivan Malík
23. prosinec 2019, 13:47

USA je a ještě nějakou dobu bude nejsilnější ekonomická velmoc. Proto tuto svou výhodu využívá i politicky. A již to došlo tak daleko, že vyloženě vydírá. Jde jí o nějaká lidská práva? Vůbec ne ! V Číně Ujgurové, v Rusku opozice proti Putinovi, východ Ukrajiny, Krym, Turecko a S 400. To jsou kecy a samé kecy. Ekonomika, prodej zboží a zbraní. To je to co USA zajímá, protože Amerika především - America First. Prý mají obavu o bezpečnost Evropy. Ha, to je žvást roku. Jen jsem zvědavý, jak dlouho bude trvat Evropě, než s tím něco začne dělat. Rusko, Čína, částečně i Indie a Turecko se již brání a politiku přizpůsobují.

A bezpečnostní zájmy USA , vezměte Globus a roztočte ho. Nato ? Záruka bezpečnosti ? Před kým, no přeci před tím, na koho USA ukáže. Zkuste mě to vymluvit.

energetik II
23. prosinec 2019, 14:28

Jak asi může Rusko ohrožovat NATO ,když se podíváme na velikost ekonomik těchto dvou soupeřů = nominální HDP, tak to jasně vidíme.

NATO = 40 bilionů Dolarů + spojenec Japonsko = 5 bilionů = 45 bil. Dolarů

Rusko = 1,6 bilionu Dolarů

NATO má zhruba 25 krát !!! silnější a větší ekonomiku jak Rusko . Je tedy možné, aby nás Rusko zásadně ohrožovalo?? Ani náhodou. USA vydávají na armádu přes 700 mld. USD Rusko 69 , tedy 10 krát méně. Jsou tedy jen dvě možnosti :

1. Buďťo jsme s tak gigantickou ekonomikou absolutní neschopná nemehla , že nemáme patřičně násobně silnější armádu jak Rusko a neděláme si z Ruska jenom "dobrý den".

2. Strašák Rusko je jenom uměle vytvořený propagandistický bubák pro obyvatelstvo ,aby měly zbrojní koncerny NATO stálé zakázky pro výrobu zbraní proti tomu "strašlivému nepříteli Rusku".

Osobně si myslím, že platí varianta č. 2

Carlos
23. prosinec 2019, 16:13

Úplně normálně, HDP Německa ve 30. bylo také někde úplně jinde než HDP Británie a Francie a přesto obě tyto mocnosti napadlo, stejně jako koho v okolí mohlo. Takže Rusko, navíc s moderními dezinformačními technikami nebezpečné pro okolí klidně být může.

energetik II
23. prosinec 2019, 16:34

TO : Carlos

Až do roku 1940 mělo Německo druhou nejsilnější průmyslovou výrobu na světě po USA , roku 1940 pak bylo jen těsně předstiženo ještě SSSR. Ale hlavně !, zbrojní výdaje Německa roku 1939 byly 16 mld. USD , druhá Británie = 9, Rusko - 6, Francie = 3, USA = 1 . Německo tedy r. 1939 zbrojilo tak, jako všichni jeho soupeři dohromady !! Takže žádný div, že se pak tak dobře útočilo ! Hitler udělal dvě osudové chyby : 1. Že napadl nekonečně rozlehlý SSSR, který měl navíc 190 mil. obyvatel a Německo jen 70 a za 2. že po útoku Japonců na Pearl Harbour vyhlásil dne 8.12.1941 válku největší průmyslové mašinérii světa - USA. Kdo se chce podívat na vývoj vojenských výdajů v období 1914-2018 je to na Yotube pod : "Top 15 countries by military spending 1914-2018.

RF
23. prosinec 2019, 14:55

Ať ten Kačer Donald nestrká ten svůj zobák do toho,do čemu nic není!

Jiří HL
23. prosinec 2019, 15:01

Určitě to USA nedělá v ochranářském cítěním pro Evropu ! V minulosti USA své praktiky a jejich dopad, předvedlo v jiných státech. Evropa se musí rozhodovat dle svých požadavků a ekonomických potřeb samotných evropských států.

USA nás musí respektovat.

Pedro
23. prosinec 2019, 15:23

Slyšel jsem zajímavou debatu včera na téma sankcí. Myslím, že jsme teď získali čas, protože ta švýcarská firma pozastavila práce a Rusko nemá technologie, kterými by zvládli dílo dokončit (ano - tak vyspělá země je Rusko, že povětšinou i v těžebním průmyslu je závislé na nejmodernějších západních technologíích). V podstatě teď je NS2 pozastaven a termín dokončení se odsune o mnoho měsíců. Co jsem slyšel , tak ve hře jsou další sankce, které přinutí Rusko posílat objem plynu přes Ukrajinu i po dokončení eventuálním NS2 a pokdu to nesplní budou čelit postihu. Myslím, že to je dobrá strategie, i když souhlasím, že jsme zde trochu zaspali. Nicméně minimálně je dobré, že sankce pomohly urychlit dohodu Ruska s Ukrajinou o tranzitu a Gazprom musí vyplatit cca 3 miliardy dolarů Ukrajině. Rusko zde prostě tahá za velmi krátký konec.

energetik II
23. prosinec 2019, 16:51

TO : Padro

Dnes vyrazil úplně první vlak z Petrohradu na ruský Krym , koleje už tak fungují. To považuji za dobrou zprávu.

A s tou pokládkou potrubí, ono si s tím Rusko bezpochyby poradí ! Nedávno Rusko pokládalo potrubí po dně Černého moře , také to tam musel někdo pokládat. Bezpochyby měl Gazprom s tou švýcarskou firmou uzavřenou smlouvu o pokládce a to na celou délku. Být Ruskem, tak bych nyní té švýcarské firmě nasolil penále min. 1 mld. Dolarů za nesplnění smlouvy. To je spravedlivé řešení běžné v mezinárodní praxi. Doufám, že už si tato švýcarská firma nikdy ani "nebrkne" v získávání nových zakázek ! Celý svět by ji nyní měl pokládat za krajně nespolehlivou. Rusko už má nyní uzavřenou smlouvu o tranzitu přes Ukrajinu na 5 let a množství plynu se tak výrazně snižuje. Pokud bude EU neustále jenom na Rusko uvalovat nějaké další sankce, tak to bude prohra jen pro ni samotnou. Rusko se plně přimkne na Čínu , která také požaduje obří množství surovin. Vyloučit z Evropy největší stát co do zásob surovin, počtu obyvatel i rozlohy území považuji za blbost. Rozhodně to nemůže být nijak přínosné.

Carlos
23. prosinec 2019, 17:10

Rusko se přimkne k Číně... a spláče nad vejdělkem.

energetik II
23. prosinec 2019, 17:47

TO : Carlos

Pokud se vytvoří těsná dvojka Rusko- Čína, tak zapláče nejvíce Evropa. Rusko a Čína je ideální dvojka. Rusko má obrovité zásoby surovin ,které nutně potřebuje někam vyvézt, Čína je pravý opak, ona potřebuje odněkud tyto suroviny dovážet. Nedávno otevřeli z Ruska nový most do Číny přes Amur, rovněž plynovod Síla Sibiře. Pan Trump se zoufale snaží, aby obchod USA- Čína byl co nejmenší, u Čína - Rusko je to naopak, tam se snaží o co největší obrat. Ano, málo zalidněné oblasti ruského Dálného východu zřejmě postupně kolonizují Číňané. Jsou to pracovití obchodníci, tak proč ne. Myslím, že to ani Rusko nebude nijak bolet. Státní hranice zůstanou tam kde jsou a několik milionů pracovitých Číňanů bude zvedat HDP celé oblasti. Válka Rusko - Čínská nikdy nebude, Rusko má asi 10 000 jaderných nábojů, Čína si 300. To stačí bohatě na oboustranné zničení, takže proč. Navíc se může Čína u Ruska stále učit u špičkové vojenské techniky , třeba obří torpédo Poseidon s jaderným pohonem , protizemní střela Kinzhal, křižující střela na jaderným pohon s neomezeným doletem,..... to je světová špička.

Carlos
23. prosinec 2019, 18:10

Myslíte si že bude zbytečně někomu platit? Spíš dojde v budoucnu k pokusu oblast obsadit a anektovat.

Jaderné odstrašení nemusí vůbec fungovat, protože napadený, vědom si možnosti oboustranného zničení použije buď jen konvenční a chemické zbraně, nebo neudělá vůbec nic. Představa o válce dvou jaderných mocností jako válce která povede k použití jaderných zbraní nemusí být vůbec realistická.

Ludvík Svoboda
23. prosinec 2019, 21:32

Včera bylo včera, dnes je to jinak. Rusko technologie samozřejmě má, musí jen přesunout techniku. Dále si můžete přečíst komentář, kterým vám odpověděl energetik II.

Míra
23. prosinec 2019, 16:44

Koukám, že tady je to samý znalec Ruské ekonomiky. Lidičky proboha to si opravdu myslíte, že je na tom tak zle ? Už vám někdo řekl jaké mají vztahy z Čínou ? Kolik evropských firem a investorů se snaží dostat na Ruský trh ? A kolik jich tam ve skutečnosti je ? Znáte také opravdové fakta jak je na tom se zadlužeností USA a Rusko vůči Číně? A další věc. Vážně nás Rusko bere jako hrozbu a proto zbrojí ?

Jan
23. prosinec 2019, 19:16

Taky je to dobře amerika která je za vodou rozpoutává po celé zemi peklo a doma si sedí pěkně v teploučku tak si to zaslouží.

To si snad jako mysleli , že nám bude dovážet stlačený plyn v tankerech.To je kokotina.

Měli by se v tomto spojit celá Evropa i Asie a udělovat sankce naopak americe např. kvůli neplnění klimatické dohody.

Kdyby za války neukradla vědce a nebo někteří neodešli z Evropy tam , tak tam dodnes lezou jako ty opice po stromech a halekají.

energetik II
23. prosinec 2019, 20:21

TO : Jan

Ano, to je něco z historie. Proč si více vážím Číny jak USA. Kvůli historii.

Historie USA 1800 - 2019 :

1. Vyvraždění Indiánů = území získali genocidou jiných

2. Na obou válkách v Evropě pohádkově vydělali = půjčovali peníze, dodávali zbraně =po druhé válce tak už byli supervelmoc . Na jejich území přitom bomba nespadla

3. Jako supervelmoc si "nebrali servítky" =vedli řadu válek v rozvoj. světě

Závěr : USA svou pozici supervelmoci vyhrály bezpracně v loterii

Historie Číny 1800 - 2019 :

1. Vojensky napadena Anglií, Francií, Japonskem, + dalšími evrop. státy

2. Jen Japonci jim zavraždili 12 milionů obyvatel

3. R. 1949 po okupaci Japonskem a občan. válce byla Čína zcela finančně na dně , to samé o 30 let později r. 1979 , když tam začaly reformy. Teng Siao - pching, když chtěl letět na návštěvu USA, tak na letenku nebylo ve státní kase Číny dost peněz !!

Nyní má Čína devizové rezervy 3 biliony Dolarů , má v programu přistání člověka na Měsíci do 2036 , staví třetí letadlovou loď, ročně vypouští nejvíce raket do vesmíru, její námořnictvo ročně dostává větší tonáž válečných lodí jak USA, v Číně dnes pracuje dvojnásobek superpočítačů proti USA,......

Závěr : Čína své současné pozice dosáhla jen a pouze tvrdou a neúnavnou prací a dřinou. Jí nespadlo nic bez práce do klína jako USA.

Jaroslav Plaček
23. prosinec 2019, 23:17

No kdo po vyděračském extempore, kdy se Amíci snaží vnutit násilím Evropě svůj předražený plyn na úkor levnějšího plynu ruského, věří ještě na americkou svobodu a demokracii, ten je beznadějný pablb. Americký režim není ani svobodný, ani demokratický, ale je to režim GANGSTERSKÝ !!

jiří Káňa
24. prosinec 2019, 16:27

Proč se bavíte takovýma blbostma.Vy to určitězměníte.

JINDRA Rosicky
24. prosinec 2019, 16:48

Ano Amerika na obou světových válkách fantastický vydělala,narostla ji pýcha světového četníka,vůbec nevi co je válečné utrpení,ukradla a stále krade světové mozky, vše jednou už brzy skončí,,,co si to může stále dovolovat pořád celý svět treztat,,,naco je OSN?Evropa prožila mnoho utrpení ale bohužel se nikdy asi nesjednoti.

Koukal
25. prosinec 2019, 20:53

Už se to rýsuje, Poláci pokutují Francouze za stavbu toho nebezpečného plynovodu, Američani, kteří si vybudovali obrovské kapacity na zkapalnění plynu uvalejí na každýho kdo nebude jejich plyn kupovat sankce a EU může rozdíl v ceně plynu z Ruska a kapalného z USA věnovat Ukrajině, která přijde o tranzitní poplatky a bude kupovat USAcký kapalný plyn. Za čas se Ukrajina zařadí na čelo EU, velká je na to dost a demokracie v plném proudu, obsadí Rusko a my se budeme mít dobře. A teď tu čertovi a káče ...

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se