
Největší evropský vozový park elektrobusů vyroste v nizozemských městech
V nizozemských městech Eindhoven a Helmond bude všech 43 autobusů veřejné dopravy plně elektrických, provoz začne 11. prosince tohoto roku. Společně vytvoří největší flotilu s nulovými emisemi ve veřejné dopravě v Evropě.
Jedná se o první uskupení v rámci veřejné dopravy v Evropě, které nabylo co do počtu vozidel a přepravní kapacity elektrifikovaného vozového parku tak velikého rozsahu. Londýn disponuje například 51 elektrickými autobusy, nicméně se jedná o standardní vozidla předělaná na elektrický pohon. Extra dlouhé cíleně navržené kloubové elektrobusy v Nizozemsku pojmou daleko více pasažérů.
Otázky dojezdu byly nejzásadnější
Společnost Transdev, která se na trhu objevila s elektrifikovanými vozy veřejné dopravy jako první, zahájí provoz svého vozového parku 11. prosince. Jedním z nejzásadnějších problémů, se kterými se společnost musela potýkat, byl omezený operační rádius vozového parku. Společnost Transdev tento zásadní problém vyřešila extrémně rychlou dobíjecí technologií a rotačním systémem využití vozidel.
Vozidla, která se vybijí během dne, mohou být za půl hodiny opět nabita. Depo v Eindhovenu bylo přeměněno na dobíjecí garáž, která má 43 dobíjecích míst. Vozidla jsou vybavena pantografem, který známe z tramvají a trolejbusů a který je styčným bodem pro nabíjení. Tato konstrukce v tomto měřítku ještě v zemi nikdy využita nebyla.
K dispozici je dokonce několik náhradních autobusů, které mohou při vybité stroje v provozu nahradit. Začátky směn začínají s plně dobitým vozem. Toto nabíjení probíhá přes noc.
Zdroj úvodní fotografie: busandcoachbuyer.com
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se