Domů
Elektromobilita
PG&E a BMW rok a půl regulovali zatížení sítě pomocí elektromobilů

PG&E a BMW rok a půl regulovali zatížení sítě pomocí elektromobilů

Americká společnost Pacific Gas and Electricity Company (PG&E) v pilotním projektu společně s BMW úspěšně otestovala využití baterií elektromobilů k vyrovnávání zátěže v síti. Celkem se do projektu zapojilo 100 elektromobilů od BMW a bateriové úložiště, které dohromady přijímaly požadavky na omezení výkonu až o 100 kW.

Vliv očekávaného boomu elektromobility není spojován pouze se zvýšením nároku na výrobu elektřiny a snížením emisí, které jsou kvůli dopravě vypouštěny do ovzduší. Možností je i využívat elektromobily k vyrovnávání zátěže v síti, zejména díky možnosti ovlivnit dobu, ve které bude elektromobil nabíjen.

Pilotní projekt, který se zaměřil právě na „vhodné“ načasování nabíjení elektromobilu proběhl v Kalifornii. Na projektu se podílela společnost PG&E a BMW.

Princip spočíval v tom, že celé stovce elektromobilů mohla být jednou denně až o hodinu posunuta doba, ve které bude nabíjen. O zásahu byl v průběhu pilotního projektu vlastník elektromobilu vždy informován pomocí mobilní aplikace.

Velice zajímavá je odezva samotných účastníků projektu. Celkem 98 % bylo s projektem spokojeno a 93 % uvedlo, že by se v případě další nabídky opět projektu zúčastnili. Určitý vliv ale lze připisovat i poměrně štědré odměně, kterou účastnící dostali. Pouze za účast měli účastníci přislíbeno 1 000 dolarů a dalších až 540 dolarů v závislosti na četnosti omezení.

Omezení za celou dobu běhu projektu dosáhlo 19,5 MWh a celkem bylo vydáno 209 požadavků za osmnáct měsíců běhu projektu. Větší část požadavků směřovala k přidruženému stacionárnímu bateriovému úložišti elektřiny, přibližně na pětině požadavků se podílely elektromobily.

Využití elektromobilů pro vyvažování zátěže v síti je možné ve dvou režimech. Jedním je výše zmíněná optimalizace doby, kdy je elektromobil nabíjen, díky čemuž je možné v některých hodinách snížit zátěž sítě.

Druhým způsobem je systém tzv. vehicle-2-grid, kdy elektromobily mohou elektřinu do sítě rovněž dodávat a fungují jako běžné baterie. O tomto způsobu však panují pochybnosti, zejména z hlediska ekonomické výhodnosti a zda nevýhody nepřevažují nad výhodami.

Komentáře

(0)

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.