Konsorcium společností představilo design tankeru s pohonem na metanol
Koalice námořních společností spolupracovala na společném průmyslovém projektu nového designu tankeru. Nový design má umožnit pronajímatelům a majitelům s tankery využívat metanol jako palivo bez ohledu na přepravovaný náklad.
Společnosti Hyundai Mipo Dockyard (HMD), MAN Energy Solutions a Methanol Institute spolupracovaly na vývoji designu, který splňuje všechny bezpečnostní požadavky. Důraz byl kladen na minimální ztrátu kapacity nákladu a nízké dodatečné náklady na stavbu. Společnost DNV GL přezkoumala návrhy plavidel v souladu s příslušnými pravidly a předpisy a poskytla technické rady a doporučení, aby pomohla zlepšit vývoj designu.
Výslednému designu, Low Emission Advanced Products Tanker (LEAP), bylo uděleno zásadní schválení klasifikační společností DNV GL. Společnost působila jako ověřovací orgán projektu, který posuzuje a schvaluje návrh v souladu s jeho pravidly a nejnovějšími kódy IMO IGF.
Plavidlo má provozní rychlost 14,5 uzlů (26 km/h) a efektivní dosah 17 400 námořních mil (32 225 kilometrů) při použití metanolu jako primárního paliva a efektivní dosah 21900 námořních mil (40 559 kilometrů) při použití topného oleje s velmi nízkým obsahem síry. Objem nákladu je 5400 metrů krychlových, což je pokles o pouhých 300 metrů krychlových ve srovnání s plavidlem pouze na naftu.
Snížení emisí s nízkými vícenáklady na stavbu
Konstrukce LEAP má náklady vyšší pouze o 10 % ve srovnání s 22 % pro pohon lodi s duálním palivem na LNG. Použití metanolu jako paliva by mělo při běžné provozní rychlosti vytvářet denní emise oxidu uhličitého o objemu 54,7 tun. Ve srovnání s naftovým pohonem je to o 10 tun emisí oxidu uhličitého méně.
Konstrukce LEAP využívá dvě nádrže o objemu 2600 metrů krychlových pro skladování metanolu jako paliva, umístěné na zádi nákladních nádrží, chráněné kofferdamem, se systémem přívodu paliva spojeným se strojovnou pomocí servisní nádrže na palubě. Metanol je přiváděn nezávislým potrubím a konstrukce zahrnuje nádrže pro skladování nafty a topného oleje s velmi nízkým obsahem síry. Tyto nádrže poskytují úplnou provozní flexibilitu.
„Společnost HMD s potěšením poskytla počáteční a podrobný návrh konstrukce plavidla LEAP s využitím zkušeností nashromážděných z úspěšných nosičů metanolu s dvojím palivem pro řadu mezinárodních majitelů. Tato konstrukce má za následek odhadovanou ztrátu nákladní prostoru ve výši 0,5 % při nízkých vícenákladech na stavbu. To umožní majitelům postavit loď s nízkými emisemi,“ uvedl YH Chung, vedoucí oddělení počátečního designu, loděnice Hyundai Mipo Dockyard.
Společnost MAN Energy Solutions poskytla vstupy pro uspořádání systému dodávky paliva a pohonného systému.
Methanol Institute věří, že příštích několik let bude mít zásadní význam pro přijetí paliv, která mohou začít mít dopad na celosvětové emise oxidu uhličitého z lodní dopravy. K výrobě obnovitelných paliv budou zapotřebí obrovské investice a vlastníci možná budou muset prokázat, že podnikli kroky k řešení svých vlivů na životní prostředí s cílem získat v budoucnu nový kapitál.
„Vlády, nevládní organizace, tvůrci politik, akademici i techničtí odborníci se shodují, že konvenční metanol poskytuje bezpečnou, čistou a praktickou cestu ke krátkodobému snížení emisí. Tento návrh ukazuje, že nová výstavba nebo konverze může být přímá a nákladově efektivní a prodlužuje životnost, protože může využívat obnovitelný metanol, jakmile bude k dispozici ve větším objemu,“ uvedl Chris Chatterton, provozní ředitel Methanol Institute.
Zdroj úvodní fotografie: Energy Northern Perspective
Mohlo by vás zajímat:
pokial je toto pravda: "Ve srovnání s naftovým pohonem je to o 10 tun emisí oxidu uhličitého méně" tak je prevoz akehokolvek nakladu silno znecistujuce. hlavne, ze EU sa snazi zozelenit auta.... bez rozumu. na velkom znecisteni usetrime vela, na mensom znecisteni menej. napriek tomu treba zavadzat elektro auta. to, ze lode chrlia bordel nevadi. to je rozum...
Emise oxidu uhličitého z dopravy je asi ze 70% právě silniční doprava. Takže "zlá" EU zohledňuje racionálně a ne bez rozumu, což se nedá říci o Vašem příspěvku. Po silniční dopravě je letecká. Dokonce bych si tipnul, že lodní bude co se co2 týče až po železniční dopravě. Navíc tyhle lodě nejezdí metr od chodníku a 5 metrů od oken, kde žijí lidé. A to nemluvě o tom, že značná část lodí jsou ty, co převáží paliva pro silniční dopravu:) Přeji pěkný nový rok.
Emise CO2 a emise oxidů síry a dusíku jsou v prvním přiblížení velmi různé věci. Ovšem pokud k nim dochází na moři, dobře zhodnotit a porovnat jejich vliv asi neumí nikdo.
To platí jen pro ty oxidy síry, které jsou škodlivé hlavně pro jehličnany, naopak na širém oceánu toho moc neudělají, spíš urychlují růst řas.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se