Němečtí výrobci automobilů musí urychlit vývoj autonomních aut, pokud chtějí dohnat Google
Přední němečtí výrobci automobilů BMW a Volkswagen hledají způsob, jak urychlit vývoj nové generace autonomních vozů. Ve vzduchu visí i možnost spolupráce. Jejím účelem je stažení náskoku společnosti Google, která již produkci daného typu vozů zvažuje.
Automobilky a technické společnosti závodí ve vývoji autonomních taxíků již od roku 2012, kdy Google autonomní auto představil. BMW oznámilo spolupráci na vývoji s izraelskou technologickou společností Mobileye v roce 2016 a Daimler přiznal podobnou spolupráci se společností Bosch v roce 2017.
První generace autonomních automobilů společností BMW a Daimler se má objevit po roce 2020. Ty budou využívat počítače a mapy o vysokém rozlišení za účelem navigace v předdefinovaném prostředí, mezi něž patří například dálnice.
Společnost Waymo vlastněná Googlem tento týden oznámila plány sériové výroby autonomních automobilů. Takové oznámení je samozřejmě impulsem pro německou konkurenci, která na jeho základě zvažuje nové cesty, které by vedly ke zrychlení vývoje druhé generace autonomních automobilů.
V zákulisí probíhají jednání o nové generaci mezi mnoha významnými hráči na trhu s autonomními funkcemi. K plně autonomnímu vozu bez volantu jsme ovšem ještě hodně daleko.
Google má dvouletý náskok
Generální ředitel Volkswagenu, Herbert Diess, loňského listopadu prohlásil, že Waymo je jeden až dva roky ve vývoji autonomního řízení napřed, a to díky dlouho probíhajícímu testování a milionech ujetých kilometrů.
Dokonce se proslýchá, že probíhají diskuze mezi automobilkami BMW, Volkswagen a Daimler a významnými dodavateli pro automobilový průmysl Continental, ZF a Bosch. Výsledkem těchto jednání by měla být vzájemná spolupráce.
Účelem spojení sil není nic jiného než předehnání společnosti Waymo. Sdílení know-how a nákladů na vývoj by mohlo být tou správnou cestou vstříc pokroku.
Mohlo by vás zajímat:
Nemyslím si, že si automobilky musí bezpodmínečně vyvinout vlastní AI na řízení vozů. Stejně na to nemají know-how. Nejpravděpodobnější stejně bude, že to 1-3 firmy rozlousknou a následně budou SW (nebo i HW) normálně licencovat. Prostě z toho bude něco jako je dnes Android/iOS u smartfonů.
Německé automobilky by se hlavně měli soustředit na to, co umí dobře, tj. soustředit se na maximální užitnou hodnotu svých vozů v autonomním provozu (aby byly hezké, spolehlivé, snadno opravitelné, ...). Pokud má Tony Seba pravdu, tak budou muset přežít masakr, kdy objem produkce automobilů skokově klesne (5x - 10x).
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se