Palivové články jako zdroj energie pro námořní dopravu
Švédsko-švýcarská společnost ABB oznámila dodávku palivových článků na výletní loď společnosti Royal Caribbean International. Systém bude prvním svého druhu, který bude primárním zdrojem elektrické energie pro výletní loď. Celkový instalovaný elektrický výkon celého systému bude 100 kWe.
Pilotní instalace na výletní lodi společnosti Royal Caribbean International zahrnuje technologie řízení, výkonových měničů a transformátorů od společnosti ABB. Celý systém bude generovat elektrický výkon 100 kWe. Celá sestava byla upravena pro lodní použití, sestavena a otestována dceřinou společností ABB Marine & Ports. Pro účely pilotního projektu ABB vybrala FCvelocity palivový článek s polymerní membránou (PEM – Proton Exchange Membrane) od společnosti Ballard Power Systems.
„Tato pilotní instalace demonstruje, že technologie palivových článků je již nyní plně k dispozici pro lodní dopravu. Technologie palivových článků měla být hudbou budoucnosti pro dalších 25 let, ale již nyní se stávají skutečností. V ABB věříme, že příští generace plavidel bude elektrická, vybavená digitálními technologiemi a mezi sebou propojená. Palivové články mají výrazně vyšší účinnost než spalovací motory a umožňují vyšší koncentraci energie ve srovnání s ropnými palivy. Pokud používáte obnovitelné zdroje k výrobě vodíku, stává se celý energetický řetězec čistým a opravdu bez emisí,“ uvádí Juha Koskela, ředitel ABB Marine & Ports.
Pilotní instalace má demonstrovat odhodlání společnosti Royal Caribbean International k přechodu na bezemisní zdroje napájení svých lodí. Z tohoto důvodu má vzniknout nová třída lodí Icon, která bude vybavena palivovými články.
„Naším cílem je vyloučit kouř z komínů. Jsme odhodláni inovovat, neustále zlepšovat a být zodpovědní vůči životnímu prostředí. Využívání palivových článků nám dává příležitost plnit zároveň všechny tři body,“ říká Harri Kulovaara, viceprezident společnosti Maritime and Newbuilding, Royal Caribbean Cruises.
Zdroj úvodní fotografie: ABB
Mohlo by vás zajímat:
Takže pro ty co se v tom nevyznají.
Má jít samozřejmě jen o případy když bude loď v přístavu, jinak při pohybu na moři budou furt používat i na výrobu elektřiny naftu či mazut.
Myslím že 100kW je tak na osvětlení a trochu něčeho jiného(klimatizaci?).
pro ilustraci je 100kW jako jeden větší přívěsný motor Mercury k člunu.
Z videa je patrné, že jich tam bude, zřejmě podle velikosti lodi víc a že to má pohánět i trakční elektromotory. Konkrétně jsou v ukázce na lodi 4.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se