Domů
Akumulace energie
Nissan vyvinul novou analytickou metodu pro navýšení kapacity lithiových baterií

Nissan vyvinul novou analytickou metodu pro navýšení kapacity lithiových baterií

Nissan Motor a Nissan Arc (Analysis and Research Center) oznámily propojení v oblasti vývoje atomární analytické metodiky, která má vylepšit použitelnost lithiových baterií a značně tím zvýšit dojezd elektromobilů. Tento průlom je důsledkem úsilí vývojového centra Nissan Arc a Tohoku University, konkrétně Národního institutu pro materiálový výzkum,  japonského institutu věnujícího se výzkumu synchrotronového záření a Japonské technologické agentury.

Samotná analýza zkoumá strukturu amorfního oxidu křemnatého (SiO), který je často vnímán jako klíčová složka pro navýšení výkonu (kapacity) baterií další generace, a dovoluje vědcům lépe porozumět struktuře elektrody během nabíjecího cyklu.

Křemík je schopen ve srovnání s materiály na bázi uhlíku zadržovat velké množství lithia, ale dané krystalické uspořádání během cyklování značně degraduje, což má negativní vliv na funkčnost. Toto však neplatí pro SiO, který je vůči tomuto druhu poškození odolný.

Hlubší pochopení struktury oxidu křemnatého

Struktura tohoto materiálu byla doposud neznámá, nové analytické metody a numerické simulace nám však umožnily této amorfní struktuře porozumět. Atomární struktura byla považována za nehomogenní. Nové poznatky však ukazují, že struktura umožňuje uchování většího množství lithiových iontů, což povede k vyššímu výkonu baterií.

,,Vývoj této nové metody analýzy je nezbytný pro další rozvoj následující generace vysokokapacitních lithiových baterií. Určitě se stane jednou z našich kmenových technologií. Užití této analytické metody v našem R&D jistě přispěje k navýšení dojezdové vzdálenosti bezemisních vozidel.“

Takao Asami, viceprezident Nissan Motor a prezident Nissan Arc.

Nissan zkoumá širokou škálu energetických zdrojů pro automobily a do budoucnosti tohoto odvětví investuje obecně nemalé částky.

Zdroj úvodní fotografie: Mariordo

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
Josef
16. září 2016, 23:00

Lithium je dnes velmi populární pro výrobu baterií , ale teoretické kapacity jsou malé a hojnost prvku také , proti tomu stojí např. sodíkové baterie z dvojnásobnou teoretickou kapacitou a relativní hojností sodíku , proto podle mého názoru dříve či později dojde k odklonu od lithia a jeho nahrazení jinými prvky , pokud se to podaří bude to skutečná revoluce v elektroenergetice.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se