UBA potvrdila zvýšení německých emisí, přesto má Německo další ambice
Nejvyšší německý úřad pro životní prostředí včera potvrdil předběžné zprávy o meziročním nárůstu německých emisí. Nárůst emisí podle úřadu zaznamenal zejména sektor dopravy, kde emise vzrostly o 5,4 mil. tun CO2. Celkem dosáhly emise v loňském roce 906 mil. tun CO2.
Emise CO2 ze všech sektorů vzrostly o cca 4 mil. tun CO na 906 mil. tun, což je přibližně stejné množství, jako vypustilo Německo do ovzduší v roce 2009. Za zvýšením emisí jsou podle tiskové zprávy úřadu hned dva faktory.
Především jde o sektor dopravy, kde došlo k meziročnímu nárůstu emisí o 5,4 mil. tun, a o sektor vytápění (+1,5 mil. tun). Mírný pokles zaznamenala energetika, a to i přes nárůst výroby elektřiny. Právě energetika by ovšem mohla dosahovat lepších výsledků, pokud by od zmiňovaného roku 2009 nebyla odstavena přibližně polovina instalovaného výkonu jaderných elektráren.
Klíčový je ale nyní podle prezidentky úřadu pro životní prostředí především sektor dopravy. Ten má aktuálně s ohledem k referenčnímu roku 1990 emise ještě o 2 mil. tun vyšší.
„Pokud se v sektoru dopravy rychle něco nezmění, našich cílů nedosáhneme.“
Prezidentka německého úřadu pro životní prostředí Maria Krautzberger
Plánem Německa, na který se již téměř zapomnělo, je mít do roku 2020 na silnicích milion elektromobilů. Tento cíl je však, podobně jako cíle na snížení celkových emisí do stejného roku, prakticky nedosažitelný.
Na situaci prozatím nic nezměnil ani loni spuštěný dotační plán pro nákupy elektromobilů, naopak podle posledního průzkumu poklesl mezi občany o elektromobily zájem.
Kvůli současným neúspěchům se začínají hledat způsoby, jak snížení emisí dosáhnout. Zatímco sílí hlasy po plánu na odstoupení od uhlí, začíná se více uvažovat nad zdaněním emisí. Internetový deník BBC informoval o plánu Německa vyzdvihnout na summitu G20 plán na zavedení uhlíkové daně.
Mohlo by vás zajímat:
Jo, budou muset začít intenzivně řešit dopravu. Taky by bylo zajímavé zjistit jestli emise z dopravy nestouply kvůli úpravě metodiky výpočtu (dieselgate).
Každopádně mě potěšil meziroční pokles spotřeby uhlí vyjádřený v emisích jako -7.8 mil.t CO2 (černé uhlí) a -4.9 mil.t.CO2 (hnědé uhlí). Jen tak dál.
Jen aby nakonec nedošlo k úpravě dosavadních vynikajících výsledků " zlepšení" v tzv . Umweltzonen :) Při německé lásce k dieselu a při tom, že emise v dopravě rostou, se totiž proklamovaná zlepšení zdají spíš jako nerealistická.
Myslím, že bez dieselgate by nebylo elektromobility. A je vidět, že ostatní v tom jedou taky, nejen VW, naposledy to byl Renault.
Teď už elektromobily nic nemůže zastavit, jako druhé auto do města to nemá žádný obtížný technický problém, cenový pokles dá hromadná výroba (vždyť ekonomický pojem "learning curve" začal s hromadnou výrobou aut u Forda).
No a ve státech, kde už teď PŘÍRUSTKY ve výrobě elektřiny jsou řešeny pomocí OZE (těch států je v Evropě většina) nebo JE (ale ty nikdo do 10 let nové nepostaví, spíše budou kvůli stáří ubývat) to bude znamenat snížení emisí v dopravě.
Malinko Vám pane Vaněčku uniklo, že ve chvíli, kdy Německo vypne jaderky, tak se ty krásné hračky za miliardy promění v uhlomobily a co se ušetří v dopravě se bohatě propálí v energetice. Kdyby blbost nadnášela...
Kdyby demagogie nadnášela tak lítáte. V současnosti jsou vypnuté JE nahraženy celoročním výkonem elektráren větrných. A ostatní OZE jsou navíc. A budou růst.
Zkrátka jak píši, PŘÍRůSTKY ve výrobě elektřiny (potřebné pro elektromobilitu) musíte řešit pomocí nových OZE (a to že OZE v současnosti stačí nahrazovat vypnuté JE to snad víte? Když ne tak Vám to říkám).
Netvrdte mi, že Němci chtějí vypnout zbývající JE třeba v této chvíli. Nebo o jaké chvíli mluvíte?
No to je jistě prima předsevzetí, ale v praxi prostě nefunguje, protože ve skutečnosti nedojde k tomu, že spotřeba elektřiny pro elektromobilitu bude přizpůsobena výrobě z OZE. Možná velmi částečně, ale vzhledem k mixu v Německu dodá většinu toho přírůstku uhlí. Co je na tom k nepochopení? Vy říkáte, že něco musím řešit a já říkám, jak to bude ve skutečnosti. Mezi námi je propast daná rozdílem mezi zbožným přáním a všední realitou.
Všední realita v Německu je že spotřeba uhlí klesá a výroba elektřiny z OZE roste.
"Myslím, že bez dieselgate by nebylo elektromobility..." - To asi bylo. Dieselgate začala na podzim 2015 vs. např. "slavná" Tesla: Roadster před r. 2010, S - rok 2012 a další...
Elektromobilita to není o tom, že nějaká firma vyrábí elektromobily. To už tu bylo i před 100 lety. Je to o tom, že největší světoví výrobci chtějí v nejbližších 10 letech vyrábět miliony elektromobilů (každý z nich). Až ve velkých městech (jinde asi ne) elektromobily převládnou (tak okolo 2040) tak to bude skutečná elektromobilita. A okolo 2040 už fosilní paliva ustoupí ve srovnání s OZE. OZE budou dominovat ve vyspělých zemích.
Já jsem reagoval na výrok o dieselgatu...
Zapomněl jste na Fiat. Ten má také zaděláno na velký doplatek zákazníkům. Přírůstky ve výrobě elektřiny mohou vyřešit OZE jen v případě, že současně s nimi bude instalovaná dostatečná kapacita pro úložiště energie. Bude to finančně náročné, ale jiná cesta není. Nevím, do jaké míry to mají Němci zkalkulované, ale ono se všechno nedá úplně přesně předpovídat. V každém případě jim přeji, aby se to povedlo dotáhnout, nakročeno mají dobře.
A kam jako myslíte, dotáhnout. K blackoutu nebo ke státnímu bankrotu?
Emise v dopravě jsou zastoupené asi 20-15%. Tj. něco kolem 24-25 miliónů tun. Nárůst o 5,5 miliónů tun je tedy značný. Hlavně ve městech to musí být dost znát.
Ano, je to skvělá zpráva. Emise z uhlí klesly v Německu celkem o 12,7 mio tun. Jenomže emise ze spalování zemního plynu stouply o 12,9 milionu tun. Jen tak dál!
Německo nejen že ve skutečnosti zvýšilo svoje emise z Energetiky, ale navíc zvýšilo výrazně svou závislost na dovážených fosilních paliv. Takový úspěch si zaslouží dlouhý aplaus ve stoje!
No a pak už jen zbývá zavolat Chocholouška.
Na koho??? Buď to co je uvedeno v článku je lež,
cituji:Především jde o sektor dopravy, kde došlo k meziročnímu nárůstu emisí o 5,4 mil. tun, a o sektor vytápění (+1,5 mil. tun). Mírný pokles zaznamenala energetika, a to i přes nárůst výroby elektřiny.
A nebo demagogicky mícháte hrušky a jablka, výrobu elektřiny a Vaše oblíbené teplárenství (to vždy dost závisí na tom, jaká byla zima...)
Tak na straně 3 té tiskové zprávy je tabulka a v ní je položka: "Energiebedingte Emissionen" a je u ní nárůst 0,6 %. Nejsem nějaký velký němčinář, ale domnívám se, že jako emise z energetiky se to dá přeložit. Pokud ne, tak se předem omlouvám.
Mě nejde o CO2, jde mi o to, že nechci aby se pálil ten černý/hnědý maras. To, že ta bilance nevychází je fluktuace daná počasím, prostě se protopilo více plynu oproti nezimě 2015. A taky tím, že se z Německa vyvezlo o další 4 TWh více elektřiny, takže fakticky nějaké 2-3 miliony tun CO2, o to míň vysmrděli v Holandsku, Francii, Švýcarsku nebo Rakousku.
Nevím, čím to je, ale už tu zase smrdí plyn... :-)
Tak hlavně budou muset pořešit prostý fakt, že litím stovek miliard euro do kanálu oze parodií na elektrárny se klasická energetika nahradit nedá. USA (a to i v období vlády Bushe juniora) prostým přechodem energetiky z uhlí na břidlicový plyn snižovaly emise co2 rychleji než Německo s celou svou "energiewende".
Němci nalili zbytečně stovky miliard EUR do jaderného výzkumu a jaderných elektráren, které teď likvidují. Výzkum (ty obrovská centra třeba v Juelichu a Karlsruhe) už předělali, teď jim bude minimálně 50 let trvat likvidace JE a uložení odpadu ještě déle. Němci (naštěstí) nemohou mít jaderné zbraně, takže pro ně výroba plutonia v JE a jaderný výzkum nedává smysl.
Zbavují se dinosaurů (JE a hnědouhelných elektráren) a dávají přednost čisté energii bez obtížného nebezpečného jaderného odpadu. A novou, modulární a distribuovanou čistou energetiku rychle budují. Kdyby necpali obrovské finance do imigrantů, tak už měli těchto nových energetických zdrojů skoro dvakrát tolik.
Samozřejmě, kdyby se rozhodli dříve zlikvidovat hnědouhelné elektrárny na východě, tak už měli emise CO2 poloviční. Ale dělají si v Evropě to co chtějí (s bývalou NDR, s imigranty i s energetikou). Němci nechtějí modernizovanou klasickou energetiku, chtějí Energiewende.
Čau parodie, OZE se v USA instalují 4x rychlejším tempem než v Německu. Němci to jen rozběhli, předplatili to celému světu.
To jako myslíte na obyvatele/dolar HDP/podíl na spotřebě energie a nebo porovnáváte absolutní čísla? To asi nedává moc smysl, že?
Nově instalovaný výkon v roce 2016.
A přijde Vám úplně normální takto porovnávat zemi s 300+ miliony obyvatel se zemí s 80 miliony obyvatel?
Teplí obnovitelní bratři se tedy navzájem ujišťují o svých z prstu vycucaných blábolech. :-)
Realita je poněkud jiná.
http://atominfo.cz/2017/01/nemecky-paradox-rostou-obnovitelne-zdroje-ale-i-emise/
http://www.nationalreview.com/article/436228/wind-energy-subsidies-billions
USA mají asi 4x větší populaci než Němci. S HDP to bude, předpokládám podobné. Takže se vlastně jenom dotáhli na Německo. Ale máte pravdu, Německo jako první na světě začalo do těchto technologií investovat ve velkém. Za to jim patří velký dík, ale mají kvůli tomu iv ysokou cenu za elektrickou energii.
Problém je v tom, že Německo v plánu snižování emisí stagnuje. Jestliže produkují kelem 990 mil tun CO2 ročně, tak je asi úplně jedno, jestli je nárůst nebo snížení o 0,5%. To je trochu směšné.
Ano, Německo je na nejlepší cestě stát se nejšpinavější ekonomikou EU hned za Polskem. Ale na rozdíl od Polska má tu drzost hlásat u toho, jak je zelené. Poláci si alespoň na nic nehrají.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se