Americká Tesla v pátek oznámila, že ukončí podomní prodej produktů své dceřiné společnosti SolarCity, kterou získala akvizicí loni na podzim. Namísto podomního prodeje se společnost plánuje zaměřit na prodej přes internet a maloobchod.

Rozhodnutí ukončit podomní prodej přichází na základě zpomalení růstu počtu nově instalovaných domácích střešních fotovoltaických elektráren na klíčových trzích, včetně domovského státu Tesly, Kalifornie. Podle agentury Reuters mohou zákazníky na vyspělejších trzích agresivní prodejní taktiky odrazovat.

Podle předpovědí Bloomberg New Energy Finance by roční tempo růstu počtu nových domácích instalací mělo letos klesnout na 3 %, což je výrazně méně v porovnání se 64 % před dvěma lety.

„Věříme, že toto rozhodnutí odráží preference většiny našich potenciálních zákazníků a povede k zlepšení jejich zážitku,“ uvedla Tesla v prohlášení.

Přestože většina nových zákazníků přichází na doporučení stávajících klientů, podomní prodej se v posledních letech stal důležitým nástrojem pro navyšování prodejů.

Výpadek nahradí internet a maloobchod

Podomní prodej solárních systémů má být nyní nahrazen navýšením prodejů na internetu či v prodejních pobočkách společnosti. Tesla rovněž plánuje své produkty i nadále nabízet prostřednictvím dlouhodobých partnerů, kterými jsou například maloobchodní řetězce Home Depot nebo Best Buy.

„Očekáváme, že nárůst skrz tyto kanály převáží pokles způsobený ukončením podomního prodeje,“ dodala společnost v prohlášení.

Rozhodnutí Tesly se dotkne zhruba 1000 jejích zaměstnanců, kteří se podomnímu prodeji věnují. Podle společnosti však většina z nich bude převedena do jiných prodejních útvarů nebo dostane možnost ucházet se o jinou pracovní pozici.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *