Domů
Elektřina
V Praze by v příštím roce mělo jezdit 14 nových elektrobusů
Ukázka připojení nabíjecího systému ABB k autobusu. Zdroj: abb.com.my

V Praze by v příštím roce mělo jezdit 14 nových elektrobusů

Elektřina
4 komentáře
8. únor 2017, 13:48
ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) koupí 14 elektrobusů pro linku 207 ze Staroměstské na Ohradu, jezdit by mohly od září 2018. Na dnešním setkání s novináři to řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Pořízení elektrobusu je dvakrát dražší než naftového autobusu, stojí 11 až 12 milionů Kč, další dva miliony výměna baterií, která prodlouží životnost, dodal. Naopak levnější než nafta jsou náklady na energii.

„Elektrobusy jsou budoucnost. Máme tu smog a strategii akcionáře, kterou je snižování emisí,“ řekl Gillar.

Další elektrobusy budou jezdit na trase z Palmovky do Letňan. V Prosecké ulici by měla být trolej, kde se budou dobíjet při jízdě do kopce.

DPP počítá s životností elektrobusů osm až 12 let. Podmínky v Praze jsou podle Gillara pro elektrobusy problematické – teploty pod bodem mrazu snižují kapacitu baterií a elektrobusy se víc vybíjejí při jízdě do kopce.

Elektrobus Volvo jehož nabíjení bude zajišťovat rychlonabíjecí stanice ABB.
Ilustrační foto

Za elektrickou energii platí DPP jako ostatní odběratelé část ceny jako příspěvek na obnovitelné zdroje. Dopravní podnik bude chtít výjimku.

„Třeba v Německu je od příspěvku městská hromadná doprava osvobozená. Chceme proto ve spolupráci s dalšími městskými dopravními podniky oslovit poslance,“ dodal Gillar.

Jde asi o 120 milionů korun ročně.

DPP má už v provozu elektrobus SOR/Cegelec EBN 11, zkušební provoz potrvá do srpna. Vůz nasazovaný na linkách 163 a 213 se nabíjí během přestávek na zastávce Želivského ze speciální troleje, po Praze najezdil téměř 100.000 kilometrů.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(4)
Honza
24. červenec 2017, 08:00

Děkuji za stromy a životní prostředí, že pomalými krůčky pracujeme na zachování ovzduší pro děti, vnoučata, pravnoučata ....

Honza

nikdo
5. květen 2017, 02:12

Nebylo by lepsi rovnou obnovit aspon na nejfrekventovanejsich linkach trolejbusy.

Zbyněk
9. únor 2017, 11:29

.....elektrobusy se víc vybíjejí při jízdě do kopce.

A nebudou se Vám ty elektrobusy na kopci hromadit?.... s tím, že se budou z kopce vracet zpět a velkou část energie rekuperovat do baterií - se asi nepočítá.

Garance na baterie je dnes běžně 8 let. DP počítá s životností elektrobusů na 12let tzn žádná výměna baterií určitě nehrozí.... :)

Mikeš
9. únor 2017, 20:14

Otázka zní jak velkou část energie lze rekuperovat, vykon motoru v generatorovym režimu, maximální nabíjecí proud baterií a samozřejmě účinnost, (další limity zařízení) mohlo by být zábavné sledovat jak ebusy rekuperuji ráno když vezou lidi z kopce do práce a jak se vybíjí večer když vezou lidi z práce..

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se