10. prosinec 2018
Aktuální výroba v ČR
Na amerických silnicích jezdí již 1 milion elektromobilů. Prudce rostoucím prodejům dominuje Tesla

Prodeje čistě bateriových elektromobilů a plug-in hybridů v USA zaznamenaly loni průlomový rok, když meziročně vzrostly o téměř 78 % na 354 000 vozidel. V současnosti tak na amerických silnicích jezdí již více než 1 milion automobilů do zásuvky.
Prodejům nových čistě bateriových elektromobilů a plug-in hybridů v USA loni dominovala Tesla, které prodala přes 191 000 vozidel, což je téměř čtyřnásobek ve srovnání s předloňskými zhruba 50 000.
Nejvíce se dařilo Modelu 3, kterého se loni v USA prodalo téměř 140 tisíc kusů a stal se tak nejprodávanějším elektromobilem. Třetím nejprodávanějším elektromobilem byl Model X s 26 100 kusy a čtvrtým Model S s 25 745 kusy.
Na druhé místo se vklínil plug-in hybrid od Toyoty Prius Prime, kterého se v USA prodalo 27 595 kusů.
1 milion elektromobilů na amerických silnicích a další očekávaný rozvoj
Díky vysokým prodejům elektromobilů v loňském roce překonaly Spojené státy milník 1 milionu vozidel do zásuvky. Podle reportu od Edison Electric Institute a Institute for Electric Innovation se tak stalo v říjnu.
Autoři reportu uvedli, že výrobci automobilů odpovídají na poptávku zákazníků a přicházejí s novými elektromobily, a to jak čistě bateriovými tak plug-in hybridy.Tyto modely jsou podle nich navíc stále více konkurenceschopné ve srovnání s vozy se spalovacím motorem.
Edison Electric Institute předpokládá, že v roce 2030 dosáhne počet elektromobilů na amerických silnicích hodnoty 18,7 milionu.
„To je zhruba 7 % z předpokládaného počtu vozidel – automobilů a malých dodávek – na amerických silnicích v roce 2030,“ uvádí report.
Ročně by v roce 2030 mělo být ve Spojených státech prodáno 3,5 milionu elektromobilů, což je více než pětina z celkových očekávaných prodejů nových vozů.
Předpokládaný rozvoj dobíjecí infrastruktury
Report dále uvádí, že pro dobíjení uvedeného počtu elektromobilů v roce 2030 bude potřeba 9,6 milionu dobíjecích míst.
Podle zahraničního serveru Platts by roční spotřeba elektřiny na nabíjení elektromobilů měla v případě výše uvedeného rozvoje vzrůst z 5,3 TWh v roce 2018 na 64,4 TWh v roce 2030.
„Energetické společnosti věnují velké úsilí budování nabíječek pro elektromobily. Aby pokryly velkou poptávku, instalují nová vedení,“ řekl Zane McDonald, senior analytik v oblasti dopravy v Platts Analytics.
Úvodní fotografie: Tesla Model 3. Zdroj: Tesla
Mohlo by vás zajímat
12. říjen 2019
13. listopad 2019
13. prosinec 2019
13. prosinec 2019
25. květen 2020
30. červenec 2020
20. září 2021
Komentáře (7)
Výhledy jsou slibné, když uvážíme růst ze současného milionu elektromobilů v Americe na 16 milionů pře rokem 2030 tak při koeficientu learning curve 0,20 se dostaneme k ceně Tesla 3 ze 30000 na dvanáct tisíc dolarů (v cenách 2018). Za to si ekvivalentní naše auto (třeba Škoda superb) nepořídíte ani náhodou.
Elektromobilita ve velkých městských aglomeracích jistě zvítězí, venkov se o ní ještě dlouho vůbec zajímat nebude, nakonec rozhodne cena, provozní náklady a servis.
Tož tak.
V roce 2018 se prodavala Tesla Model 3 nejlevneji za 46.000 dolaru. viz napriklad the Verge a clanek o novorocni sleve: https://www.theverge.com/2019/1/2/18165014/tesla-prices-cut-model-3-record-car-production
Novy Superb v USA standardne nekoupite a srovnavat americke ceny s evropskymi z mnoha duvodu nejde.
Dobře, tak když vyjdete z 46 tisíc za luxusnější versi Tesla 3 tak se dostanete poklesem ceny dle "learning curve" na 18,4 tisíc USD což je za moderní auto s parametry sporťáku pěkná cena 420 tisíc Kč plus DPH. A třeba bavorák půjde s cenou ještě níže ??
Elektromobilitu v Kalifornii či Číně už nikdo nezastaví a exportovat tam chtějí i Němci (i Škodovka do Číny).
Pokud bude cena klesat dle vami stanovene learning curve a koeficientu, tak to tak klidne muze byt, byt takovy optimista nejsem.
Mimochodem neni lepsi pro Evropskou predstavu uvazovat o evropskych cenach, minimalne pro nektere zeme jiz jsou nejakou dobu znamy, treba v Nemecku zacina Tesla 3 na 58380 eurech vcetne 19% DPH.
Vaněček a jeho curvy :)
Baterie tvoří menší část ceny Tesly 3.
Venkov si na každodenní nutné dojíždění do práce a levné noční nabíjení ve vlastní garáži díky jaderným elektrárnám v Česku, může docela rozumně koupit elektrickou Škodovku už příští rok za půl milionu.
Je skoda, ze mnoho lidi nechape - https://www.imdb.com/title/tt1014762/?ref_=nm_knf_i4
SOuhlas,oba filmy davala CT2 minuly tyden.Jak donutit mocensko politickou strukturu k jinemu chovani....Proc jsou asi takove uzitecne veci vyrabeny??? Vsem jde predevsim na prvnim miste jenom o ZISK ,pod zasterkou ECO konferenci o klimatu......
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.