Na amerických silnicích jezdí již 1 milion elektromobilů. Prudce rostoucím prodejům dominuje Tesla
Prodeje čistě bateriových elektromobilů a plug-in hybridů v USA zaznamenaly loni průlomový rok, když meziročně vzrostly o téměř 78 % na 354 000 vozidel. V současnosti tak na amerických silnicích jezdí již více než 1 milion automobilů do zásuvky.
Prodejům nových čistě bateriových elektromobilů a plug-in hybridů v USA loni dominovala Tesla, které prodala přes 191 000 vozidel, což je téměř čtyřnásobek ve srovnání s předloňskými zhruba 50 000.
Nejvíce se dařilo Modelu 3, kterého se loni v USA prodalo téměř 140 tisíc kusů a stal se tak nejprodávanějším elektromobilem. Třetím nejprodávanějším elektromobilem byl Model X s 26 100 kusy a čtvrtým Model S s 25 745 kusy.
Na druhé místo se vklínil plug-in hybrid od Toyoty Prius Prime, kterého se v USA prodalo 27 595 kusů.
1 milion elektromobilů na amerických silnicích a další očekávaný rozvoj
Díky vysokým prodejům elektromobilů v loňském roce překonaly Spojené státy milník 1 milionu vozidel do zásuvky. Podle reportu od Edison Electric Institute a Institute for Electric Innovation se tak stalo v říjnu.
Autoři reportu uvedli, že výrobci automobilů odpovídají na poptávku zákazníků a přicházejí s novými elektromobily, a to jak čistě bateriovými tak plug-in hybridy.Tyto modely jsou podle nich navíc stále více konkurenceschopné ve srovnání s vozy se spalovacím motorem.
Edison Electric Institute předpokládá, že v roce 2030 dosáhne počet elektromobilů na amerických silnicích hodnoty 18,7 milionu.
„To je zhruba 7 % z předpokládaného počtu vozidel – automobilů a malých dodávek – na amerických silnicích v roce 2030,“ uvádí report.
Ročně by v roce 2030 mělo být ve Spojených státech prodáno 3,5 milionu elektromobilů, což je více než pětina z celkových očekávaných prodejů nových vozů.
Předpokládaný rozvoj dobíjecí infrastruktury
Report dále uvádí, že pro dobíjení uvedeného počtu elektromobilů v roce 2030 bude potřeba 9,6 milionu dobíjecích míst.
Podle zahraničního serveru Platts by roční spotřeba elektřiny na nabíjení elektromobilů měla v případě výše uvedeného rozvoje vzrůst z 5,3 TWh v roce 2018 na 64,4 TWh v roce 2030.
„Energetické společnosti věnují velké úsilí budování nabíječek pro elektromobily. Aby pokryly velkou poptávku, instalují nová vedení,“ řekl Zane McDonald, senior analytik v oblasti dopravy v Platts Analytics.
Úvodní fotografie: Tesla Model 3. Zdroj: Tesla
Mohlo by vás zajímat:
Výhledy jsou slibné, když uvážíme růst ze současného milionu elektromobilů v Americe na 16 milionů pře rokem 2030 tak při koeficientu learning curve 0,20 se dostaneme k ceně Tesla 3 ze 30000 na dvanáct tisíc dolarů (v cenách 2018). Za to si ekvivalentní naše auto (třeba Škoda superb) nepořídíte ani náhodou.
Elektromobilita ve velkých městských aglomeracích jistě zvítězí, venkov se o ní ještě dlouho vůbec zajímat nebude, nakonec rozhodne cena, provozní náklady a servis.
Tož tak.
V roce 2018 se prodavala Tesla Model 3 nejlevneji za 46.000 dolaru. viz napriklad the Verge a clanek o novorocni sleve: https://www.theverge.com/2019/1/2/18165014/tesla-prices-cut-model-3-record-car-production
Novy Superb v USA standardne nekoupite a srovnavat americke ceny s evropskymi z mnoha duvodu nejde.
Dobře, tak když vyjdete z 46 tisíc za luxusnější versi Tesla 3 tak se dostanete poklesem ceny dle "learning curve" na 18,4 tisíc USD což je za moderní auto s parametry sporťáku pěkná cena 420 tisíc Kč plus DPH. A třeba bavorák půjde s cenou ještě níže ??
Elektromobilitu v Kalifornii či Číně už nikdo nezastaví a exportovat tam chtějí i Němci (i Škodovka do Číny).
Pokud bude cena klesat dle vami stanovene learning curve a koeficientu, tak to tak klidne muze byt, byt takovy optimista nejsem.
Mimochodem neni lepsi pro Evropskou predstavu uvazovat o evropskych cenach, minimalne pro nektere zeme jiz jsou nejakou dobu znamy, treba v Nemecku zacina Tesla 3 na 58380 eurech vcetne 19% DPH.
Vaněček a jeho curvy :)
Baterie tvoří menší část ceny Tesly 3.
Venkov si na každodenní nutné dojíždění do práce a levné noční nabíjení ve vlastní garáži díky jaderným elektrárnám v Česku, může docela rozumně koupit elektrickou Škodovku už příští rok za půl milionu.
Je skoda, ze mnoho lidi nechape - https://www.imdb.com/title/tt1014762/?ref_=nm_knf_i4
SOuhlas,oba filmy davala CT2 minuly tyden.Jak donutit mocensko politickou strukturu k jinemu chovani....Proc jsou asi takove uzitecne veci vyrabeny??? Vsem jde predevsim na prvnim miste jenom o ZISK ,pod zasterkou ECO konferenci o klimatu......
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se