Domů
Elektromobilita
Na amerických silnicích jezdí již 1 milion elektromobilů. Prudce rostoucím prodejům dominuje Tesla
Tesla Model 3, zdroj: Tesla

Na amerických silnicích jezdí již 1 milion elektromobilů. Prudce rostoucím prodejům dominuje Tesla

Prodeje čistě bateriových elektromobilů a plug-in hybridů v USA zaznamenaly loni průlomový rok, když meziročně vzrostly o téměř 78 % na 354 000 vozidel. V současnosti tak na amerických silnicích jezdí již více než 1 milion automobilů do zásuvky. 

Prodejům nových čistě bateriových elektromobilů a plug-in hybridů v USA loni dominovala Tesla, které prodala přes 191 000 vozidel, což je téměř čtyřnásobek ve srovnání s předloňskými zhruba 50 000.

Nejvíce se dařilo Modelu 3, kterého se loni v USA prodalo téměř 140 tisíc kusů a stal se tak nejprodávanějším elektromobilem. Třetím nejprodávanějším elektromobilem byl Model X s 26 100 kusy a čtvrtým Model S s 25 745 kusy.

Na druhé místo se vklínil plug-in hybrid od Toyoty Prius Prime, kterého se v USA prodalo 27 595 kusů.

Toyota Prius Prime. Zdroj: Toyota

1 milion elektromobilů na amerických silnicích a další očekávaný rozvoj

Díky vysokým prodejům elektromobilů v loňském roce překonaly Spojené státy milník 1 milionu vozidel do zásuvky. Podle reportu od Edison Electric Institute a Institute for Electric Innovation se tak stalo v říjnu.

Autoři reportu uvedli, že výrobci automobilů odpovídají na poptávku zákazníků a přicházejí s novými elektromobily, a to jak čistě bateriovými tak plug-in hybridy.Tyto modely jsou podle nich navíc stále více konkurenceschopné ve srovnání s vozy se spalovacím motorem.

Edison Electric Institute předpokládá, že v roce 2030 dosáhne počet elektromobilů na amerických silnicích hodnoty 18,7 milionu.

„To je zhruba 7 % z předpokládaného počtu vozidel – automobilů a malých dodávek – na amerických silnicích v roce 2030,“ uvádí report.

Ročně by v roce 2030 mělo být ve Spojených státech prodáno 3,5 milionu elektromobilů, což je více než pětina z celkových očekávaných prodejů nových vozů.

Předpokládaný rozvoj dobíjecí infrastruktury

Report dále uvádí, že pro dobíjení uvedeného počtu elektromobilů v roce 2030 bude potřeba 9,6 milionu dobíjecích míst.

Podle zahraničního serveru Platts by roční spotřeba elektřiny na nabíjení elektromobilů měla v případě výše uvedeného rozvoje vzrůst z 5,3 TWh v roce 2018 na 64,4 TWh v roce 2030.

„Energetické společnosti věnují velké úsilí budování nabíječek pro elektromobily. Aby pokryly velkou poptávku, instalují nová vedení,“ řekl Zane McDonald, senior analytik v oblasti dopravy v Platts Analytics.

Úvodní fotografie: Tesla Model 3. Zdroj: Tesla

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Při nabíjení elektromobilu z domácí zásuvky proletí komínem až čtvrtina energie
26. září 2022, 15:00
Na hlavních tazích už dobijeme v pohodě, plno bývá u řetězců, říkají majitelé elektromobilů
26. září 2022, 00:10
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(7)
Milan Vaněček
5. leden 2019, 18:21

Výhledy jsou slibné, když uvážíme růst ze současného milionu elektromobilů v Americe na 16 milionů pře rokem 2030 tak při koeficientu learning curve 0,20 se dostaneme k ceně Tesla 3 ze 30000 na dvanáct tisíc dolarů (v cenách 2018). Za to si ekvivalentní naše auto (třeba Škoda superb) nepořídíte ani náhodou.

Elektromobilita ve velkých městských aglomeracích jistě zvítězí, venkov se o ní ještě dlouho vůbec zajímat nebude, nakonec rozhodne cena, provozní náklady a servis.

Tož tak.

R2
5. leden 2019, 19:55

V roce 2018 se prodavala Tesla Model 3 nejlevneji za 46.000 dolaru. viz napriklad the Verge a clanek o novorocni sleve: https://www.theverge.com/2019/1/2/18165014/tesla-prices-cut-model-3-record-car-production

Novy Superb v USA standardne nekoupite a srovnavat americke ceny s evropskymi z mnoha duvodu nejde.

Milan Vaněček
5. leden 2019, 21:43

Dobře, tak když vyjdete z 46 tisíc za luxusnější versi Tesla 3 tak se dostanete poklesem ceny dle "learning curve" na 18,4 tisíc USD což je za moderní auto s parametry sporťáku pěkná cena 420 tisíc Kč plus DPH. A třeba bavorák půjde s cenou ještě níže ??

Elektromobilitu v Kalifornii či Číně už nikdo nezastaví a exportovat tam chtějí i Němci (i Škodovka do Číny).

R2
6. leden 2019, 02:34

Pokud bude cena klesat dle vami stanovene learning curve a koeficientu, tak to tak klidne muze byt, byt takovy optimista nejsem.

Mimochodem neni lepsi pro Evropskou predstavu uvazovat o evropskych cenach, minimalne pro nektere zeme jiz jsou nejakou dobu znamy, treba v Nemecku zacina Tesla 3 na 58380 eurech vcetne 19% DPH.

Petr
6. leden 2019, 15:30

Vaněček a jeho curvy :)

Baterie tvoří menší část ceny Tesly 3.

Venkov si na každodenní nutné dojíždění do práce a levné noční nabíjení ve vlastní garáži díky jaderným elektrárnám v Česku, může docela rozumně koupit elektrickou Škodovku už příští rok za půl milionu.

Premek
5. leden 2019, 22:50
Hartl Petr
6. leden 2019, 11:47

SOuhlas,oba filmy davala CT2 minuly tyden.Jak donutit mocensko politickou strukturu k jinemu chovani....Proc jsou asi takove uzitecne veci vyrabeny??? Vsem jde predevsim na prvnim miste jenom o ZISK ,pod zasterkou ECO konferenci o klimatu......

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se