Domů
Elektromobilita
Dobíjecí stanice Ško-Energo v Mladé Boleslavi budou nově placené
ABB fast-charging station for electric vehicles launched at a Lidl store. Zdroj: ABB

Dobíjecí stanice Ško-Energo v Mladé Boleslavi budou nově placené

Elektromobilita
17 komentářů
30. červenec 2020, 14:31
ČTK

Dobíjecí stanice pro elektromobily, které instalovala společnost Ško-Energo v Mladé Boleslavi, budou od 1. srpna placené. Dosud byly zdarma. Další místa pro dobíjení aut na elektrický pohon ale budou přibývat, Ško-Energo buduje dobíjecí stanice jak ve městě, tak přímo v závodě automobilky Škoda Auto, informoval dnes ČTK v tiskové zprávě Viktor Kolarčík ze Ško-Energo.

Zpoplatnění dobíjecích stanic je další fází projektu, na kterém společnost spolupracuje s městem. Firma v září 2018 zprovoznila první stanici na mladoboleslavském letišti u muzea Metoděje Vlacha, loni přibyly dobíjecí stanice u plaveckého bazénu, na Českobratrském náměstí, v parkovacím domě v ulici Kateřiny Militké a u fotbalového stadionu.

Cena za nabíjení se liší podle typu dobíjecí stanice. V případě stanic s pomalým nabíjením je stanovena na 3,50 Kč/kWh, u stanic s rychlým dobíjením na sedm korun za kWh. „Dosud jsme testovali technické možnosti nabíjení na konkrétních typech dobíjecích stanic a v rámci popularizace elektromobility jsme poskytovali elektřinu na nabíjení všem zákazníkům zdarma. Zpoplatněním služby nabíjení se dostáváme do finální fáze projektu, kdy stanovujeme konečnou cenu za nabíjení,“ řekl jednatel Ško-Energo Tomáš Kubín.

Ško-Energo nyní dokončuje projekt na vybudování dobíjecí infrastruktury v závodech automobilky v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. „Jedná se o podstatně větší počty stanic, více než 500 dobíjecích bodů,“ řekl Kubín.

Ško-Energo není jediná, kdo v Mladé Boleslavi provozuje dobíjecí stanice, motoristé si mohou elektromobil dobít například i u stanice společnosti ČEZ. V prvním čtvrtletí letošního roku meziročně stoupl objem energie odebrané v síti veřejných rychlodobíjecích stanic Skupiny ČEZ o více než 54 procent téměř na 600.000 kWh, u středočeských dobíjecích stanic to bylo 67.552 kWh při téměř 4600 dobíjení.

V tuzemsku funguje přes 400 dobíjecích stanic od různých provozovatelů. Ve středních Čechách jsou rychlodobíjecí stanice společnosti ČEZ například v Berouně, Kolíně, Kladně nebo Mladé Boleslavi. Další provozují třeba společnosti E.ON nebo PRE. Celkem jich je přibližně pět desítek.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(17)
St
1. srpen 2020, 10:23

No jak se dívám na ty cifry, tak zlaté staré dobré TDI. I s dnešní trojkovou otkávkou v automatu se dá jezdit za 5 litrů nafty. S LPG či CNG se dá jezdit ještě levněji.

Když by mě zajímalo. Na kolik by mě přišel provoz elektro auta pokud bych chtěl být správně uvědomělí a nabíjel si jej doma skrze svou solární elektrárnu. Na kolik by mě takové řešení přišlo?

Předem moc děkuji.

Ivan Novák
1. srpen 2020, 11:13

Nechci být úplně jízlivý, ale to by nebyla ani tak otázka ceny. Hlavně byste ho musel v zimě nechávat ve stodole na špalkách.

Jan Veselý
1. srpen 2020, 14:48

Jo, jo, dostalo se nám od st arogantní lenosti a hloupých předpokladů.

St
1. srpen 2020, 22:13

Pane Veselý. Můžete mi jaké se Vám dostalo ode mne arogantní lenosti a hloupých předpokladů?

Jen jsem se zeptal kolik by mne stálo, pokud bych chtěl být "ekologicky" uvědomělý a používat elektromobil bez toho aniž bych používal "zlou" jadernou energii.

Zkuste prosím argumentovat bez toho, aniž by jste kohokoliv napadal. Předem moc děkuji.

Opravdu nevím co je arogantního a hloupého na dotazu kolik by člověka stálo zařízení, které by bylo schopno dobíjet elektromobil. Ale je fakt že nemám křišťálovou kouli jako má pan Vaněček. Takže spoustu věcí tím pádem nevím.

Pavel K
1. srpen 2020, 23:55

Neuvedomuji sim, z eby se tu nasel nekdo, kdo by chtel zavrit nase stavajici JE, pokud se vyroba v nich vyplaci. Protoze to nejhrosi (stavba a odstraneni) uz ji stejne nemine.

Uz nekolikrat, ale opravdu mockrat jsme Vam vysvetlovali, ze nechceme stavet nove JE, protoze to se ekonomicky nevyplati. A navic tyto sdroje nema stavet stat, ten se ma zajistovat stavbu infrastruktury, ale soukromy sektor. V dnesnim CR mixu si v zime opravdu BEV z vlastni FVE nenabijete, pokud ji nemate aspon na 1 ha.

Jan Veselý
2. srpen 2020, 00:54

Arogantní lenost - dožadování se, aby za vás někdo spočítal jednoduchou věc, kterou byste sám (při troše inteligence) zvládl během pár minut.

Hloupé předpoklady - to dobíjení jen pomocí střešní FVE.

St
2. srpen 2020, 10:15

Pane Pavle K. Nějak nechápu proč vytahujete JE, když se zde bavíme o něčem úplně jiném, ale budiž. Teď už aspoň díky Vám vím, že pokud bych chtěl nabíjet elektromobil, tak potřebuji mít 1 ha FVE. Děkuji.

St
2. srpen 2020, 10:20

Pane Veselý, obrátil jsem se na místní odborníky, kteří toho hodně ví, třeba to jaká bude cena EE za 20 let. Navíc když jsem spočítal jak je ekonomicky výhodná stavba JE, tak se tu na mě někteří sesypali a měli mě tendenci kritizovat.

Doufám, že Vy pane Veselý jste natolik inteligentní, že si dáte práci a nám líným a hloupým lidem spočítáte kolik člověka bude stát jeho nezávislost. Jak na fosilních palivech, tak i na veřejné energetické soustavě.

Píšete něco o hloupých předpokladech o dobíjení pomocí střešní FVE. Zkuste si vzpomenout na jedince, kteří požadovali dát FVE na každou střechu i pomalu fasádu. Proč jste jim neodpovídal stejně jako mě?

T
1. srpen 2020, 17:44

Nejlepe celorocne,vyhodny artikl pro zlodeje a pojistovny.Kolik stoji havarijni pojisteni a pojisteni proti kradezi?

St
1. srpen 2020, 22:09

Jen klidně buďte pane Novák. Dle některých místních "odborníků" slunce svítí a vítr fouká pořád. V zimě v létě a někdy i v noci :-)

Jan Veselý
2. srpen 2020, 00:51

Slaměnný panák.

St
2. srpen 2020, 10:21

Pane Veselý. Jaký slaměný panák? Nějak nechápu souvislosti. Můžete to prosím vysvětlit? Předem moc děkuji.

Carlos
2. srpen 2020, 10:28

St.

argumentační faul typu slaměný panák je že si postavíte "argument" který by mohla použít druhá strana a ten pak názorně roztrháte, byť jej protistrana nepoužila. Odvozeno od toho že se dřív s bodáky cvičilo tak že se udělali slamění panáci a na ty se pak naběhlo, v civilizovaných zemích, ty méně civilizované používaly zajatce a vězně, no a pak se to zrušilo.

St
2. srpen 2020, 20:20

Pane Carlos. Děkuji za vysvětlení pojmu slámový panák. Jsem zas o něco chytřejší. Akorát nerozumím v souvislosti v této diskusi. Pan Novák podotkl, že pokud bych použil OZE, zvláště pak FVE pro dobíjení svého hypotetického elektrovozu měl bych v zimě značné problémy. I tak by mne zajímalo na kolik by mne takové řešení přišlo. Bohužel nikdo z místních "odborníků" mi není schopen odpovědět na můj dotaz. Při tom kde kdo z nich ví takové věci jaká bude cena EE v budoucnu, jak snadné bude postavit x nových přečerpávacích elektráren, postavit vedení od moře k nám a spousta jiných "fantastických" věcí a nápadů. Nehledě na to, že tito lidé ví jak je FVE výhodná a levná tak nyní, kdy by to opravdu dávalo smysl mlčí. Což je mi nějaké divné.

luboš
31. červenec 2020, 13:16

Jak vychází ekonomika v případě nákupu 1 kWh elektřiny za 7 Kč? (v nákladu Kč/ujetý km)v porovnání benzin, nafta, LPG, .....

Pavel K
31. červenec 2020, 13:33

Alektromobilista takovou cenu plati jen vyjimecne, kdyz jede dlouhou strasu. Pokud ne, pak zvolil spatne auto. Takze Vase otazka zni stejne, jako kdyz bych se zeptal ja, jak se zmeni ekonomika, kdyz jednou rocne natakujete plnou za 70 Kc/l misto 35 Kc/l.

Obecne se nabiji doma za 2,5 Kc / kWh (+ 15 - 20 % ztraty)

Carlos
31. červenec 2020, 13:45

Navíc u EV platí zhruba 18.5-20kWh/100km a cena +- stabilní u elektřiny, zato u benzínu je v rozmezí řekněme 27-40Kč/l, navíc u spalovacích aut se na těch 5l/100km nedá moc dostat, EV i díky rekuperačnímu brzdění umí trochu eliminovat i vliv stylu jízdy.

A pak ano, je tu ještě ten vliv myšlení kdy dodnes lidé počítají se současným modelem tankování když EV jsou buď na tankování doma nebo v práci. Celkem si umím představit, pokud budou mít EV palubní nabíječky, eventuálně budou levné nabíjecí stanice, že zaměstnavatelé budu mít nabíjení v práci jako benefit kdy ta cena pro lidi bude buď 0 (víc než 20kWh si v průměru denně to auto nevezme), nebo 1-3Kč protože velkoodběr.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se