24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Honda plánuje spolupráci na vývoji baterií pro elektromobily s nejvýznamnějším čínským výrobcem

Čínský producent baterií, společnost Contemporary Amperex Technology (CATL), podepsala smlouvu o dodávkách baterií do elektromobilů se společností Honda. Jedná se o spolupráci na vývoji a produkci baterií. Hlavní čínský výrobce těchto baterií tím dále upevňuje a rozšiřuje působení nejen na japonském trhu.
Obsahem smlouvy mezi CATL a Hondou je dohoda o dodávání lithiových baterií pro elektromobily o celkové kapacitě 56 gigawatthodin. Tento závazek by měl být naplněn do roku 2027. Pro snazší spolupráci by měla čínská společnost otevřít pobočku v Japonsku blízko vývojového centra společnosti Honda.
Samotná Honda nechce říci ke spolupráci více informací. O tom, pro které modely baterie budou, veřejnost zatím informovat nehodlá.
Společnost CATL ovšem uvažuje i o spolupráci s americkými výrobci.
Hlavní motivací je dlouhodobá stabilizace cen a dodávek diverzifikací dodavatelů
Důvodem a motivací k této spolupráci je průzkum využití CATL technologií ve vozech Honda. Krom jiného chce Honda rozšířit a diverzifikovat seznam svých dodavatelů za účelem stabilizace dodávek v dlouhodobém horizontu. Rovněž proběhly diskuse o dodávkách baterií se současným dodavatelem, společností Panasonic.
Honda také plánuje, v souvislosti s čínským cílem elektrifikace vozového parku, krom masové produkce baterií na čínském území i výstavbu továrny na produkci elektromobilů a hybridů.
CATL je producentem světového formátu. Mezi jeho další zákazníky patří například společnosti BMW, Volkswagen a SAIC Motor Corp. Z dalších japonských zákazníků můžeme zmínit například společnost Nissan.
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (3)
Dávno pryč je už doba, kdy nám Čína posílala jen propisky, ponožky, tílka a trenýrky. Jak je psáno v článku čínský výrobce baterií Lion je společností světového formátu, mezi jehož zákazníky patří i VW a BMW. Možná tak i my budeme mít ve svém elektromobilu baterku čínského výrobce CATL. Počítám, že potom pan Trump rozšíří do světa informaci , že nás tyto baterie v autě odposlouchávají a pak vysílají do Číny o čem v autě hovoříme. Západ trochu s Čínou nestíhá, Čína loni vyrobila 75 % !! světové produkce solárních panelů ,takže má prakticky monopol. Jak to, že zbytek světa vyrábí jen 25 % ???
Čína je dnes dominantním výrobcem nejrůznějším technologií napříč všemi průmyslovými odvětvími - jak se jí to podařilo? Jednoduše, v Číně neexistuje skutečné tržní hospodářství, tamní firmy nefungují za účelem tvorby zisku jako všechny firmy na západě, ale za účelem "vyhladovění" všech konkurentů z celého světa. Provoz čínských výrobních podniků dotuje čínská vláda, ta si to může dovolit, protože během poslední hospodářské krize se dostala k velkému bohatství (západní dluhopisy, západní akcie, západní nemovitosti, ...) a z tohoto bohatství se dá vykrýt ztráta tamních firem (navíc tamní firmy mají ve srovnání se západem minimální náklady - čínský dělník pracuje v hrozných podmínkách za mizerný plat, odpady vytvářené během výroby se lijí do řeky, nízká cena energií, porušování jakýchkoli pravidel péče o zaměstnance a životní prostředí povoleno ...).
Evropský automobilový průmysl byl vyhladověn/poškozen stupidními kroky EU - Čína mu paradoxně zatím spíše pomohla viz. prodeje.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.