Domů
Elektromobilita
Německé automobilky vyzývají vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic
Nabíjecí stanice v blízkosti Mnichova, autor:  Jakob Härter, Flickr

Německé automobilky vyzývají vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic

Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům.

„K urychlení tohoto přechodu si musíme být jisti, že se buduje dobíjecí infrastruktura,“ uvedl podle listu Bild šéf Mercedesu Ola Kallenius.

„Je to rovněž otázka pro politiky,“ dodal.

Také šéf Volkswagenu Oliver Blume se vyslovil pro rychlejší výstavbu dobíjecí infrastruktury, která je podle něj „společným úkolem pro ekonomiku, spolkovou vládu a obce“.

Asociace zastupující německý automobilový průmysl si dlouhodobě stěžují, že vláda v této oblasti nedrží krok s rychlým růstem počtu elektromobilů. Loni v říjnu vláda schválila plán vynaložit 6,3 miliardy eur (téměř 150 miliard Kč) na rozvoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily v Německu. Podle asociací však nyní bude záležet na tom, jakým způsobem bude tento plán realizován.

„Budoucnost automobilů je elektrická,“ uvedl Kallenius.

„Do konce tohoto desetiletí chceme být připraveni na úplný přechod k elektromobilům ve všech našich tržních segmentech, kde to podmínky dovolí,“ dodal.

Na lednovém jednání s kancléřem Olafem Scholzem zástupci německého automobilového průmyslu potvrdili dřívější cíl v podobě nejméně 15 milionů elektrických aut na německých silnicích do roku 2030.

Evropský parlament tento týden definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(8)
Ivan Švančara
20. únor 2023, 14:43

Buducnost je v elektromobiloch, lebo fosilne budu zakazane. Cimrmanova absolutna pravda.

Plyn je fuj, ale s Katarom podpiseme zmluvu na 20 rokov.

Karel Salaj
20. únor 2023, 21:02

Tohle je všechno jenom klid před bouří, brzy se zaseje a bez hnojiv se urodí polovina, hnojiv nejvíce vyrobí Rusko a Čína, jenže kvůli nesmyslným embargům se hnojiva nemohou vyvážet, lodě nikdo nechce pojistit a jsou blokovány v přístavech....Ta pravá drahota přijde až se sklidí....

Petr
20. únor 2023, 23:11

Děkujeme za podnětný příspěvek na webu o energetice, ty hnojivo.

Vladimír Šťastný
21. únor 2023, 06:59

Jenže o to spolu úzce souvisí, ty vševěde.

Karel Zeman
21. únor 2023, 00:32

Dusíkatých hnojiv je hodně a jsou levnější než před rokem, i když stojí cca 2,5 násobku než před dvěma lety. Nepříjemnost je v draselných a fosforečných hnojivech, to je přůser i když je to většinou jen rozemletý šutr. Bohužel většinou z Ruska a Běloruska…..

Petr Dolák
20. únor 2023, 23:16

No na kauze průmyslových hnojiv je prostě vidět, že sankce opravdu fungují - sice jinak, než byly myšleny, ale to je detail !

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-kdo-ovlada-hnojiva-ovlada-svet-bohuzel-pro-zapad-226036

Evropa už prostě spotřebovala megahory surovin, tak ať je nyní nechá Indii a Číně. Jen by se k nám měla připojit i Amerika a přestat odebírat ze zlého Ruska věci jako titan, paladium, obohacený uran, ropu a z ní vyráběná průmyslová hnojiva... Je nehezké, když my se zříkáme toho, bez čeho se neobejdeme a USA sankcionují jen to, čeho sami mají dostatek.

Petr Dolák
21. únor 2023, 00:40

Kocourkov se v tomto kontextu jeví jako poměrně vyspělé město.

Vladimír Šťastný
21. únor 2023, 07:07

Nabíjecí stanice vám budou k prdu, i když je všechny za vás postaví stát. Evropě v současné době chybějí především zdroje a to ty stabilní a řiditelné.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se