Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,6USD/Barel
-0,52%
Ropa - WTI (Oct25)
63,61USD/Barel
-0,69%
Emisní povolenky (Dec25)
77,68EUR/t
+0,91%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,56EUR/MWh
+0,49%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,8USD/t
+0,17%
Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,6USD/Barel
-0,52%
Ropa - WTI (Oct25)
63,61USD/Barel
-0,69%
Emisní povolenky (Dec25)
77,68EUR/t
+0,91%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,56EUR/MWh
+0,49%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,8USD/t
+0,17%

Nezačne-li Evropa s produkcí baterií, přijde o práci kvůli asijské konkurenci

Jiří Vejrosta
20. září 2017, 06:49
Bez komentáře
nezacne-li-evropa-produkci-baterii-prijde-praci-diky-asijske-konkurenci

Evropa by se se zákazem spalovacích motorů neměla příliš unáhlovat. Před tímto výrazným zásahem do automobilového průmyslu musí začít s vlastní velkovýrobou baterií, aby byla schopna měřit krok s Čínou, v opačném případě nebude Evropa konkurenceschopná a ztratí tuto do budoucna významnou oblast na trhu. Ve hře je i myšlenka vzájemné výpomoci.

Zákaz spalovacích motorů je dnes v Německu s přibližujícími se volbami žhavým tématem. Schválení relativně brzkého zákazu prodeje automobilů se spalovacím motorem za účelem snížení míry znečištění ovzduší ve Velké Británii a Francii by mohlo tento trend nastolit i ve zbytku západní Evropy.

Přechod by se neměl uspěchat

Roberto Vavassori, prezident Evropské asociace dodavatelů pro automobilový průmysl, varuje před překotným přechodem k elektromobilům. Trh s dodavateli by mohly ovládnout Čína, Jižní Korea a Japonsko, jelikož právě tyto státy v produkci baterií pro elektromobily dominují.

Z tohoto důvodu je třeba délku doby přechodu od spalovacích motorů k elektromotorům nastavit velmi uvážlivě a nijak se neunáhlovat, v opačném případě by dodavatelský trh ovládla právě Čína. Pro lepší představu – za každou v Číně vyrobenou baterii by Evropa zaplatila mezi 4 a 7 tisíci eur. Při plánované produkci by tedy došlo ke značnému odlivu kapitálu.

Vavassori volá po aktivnějším zapojení Evropy do vývoje baterií nové generace. Zároveň však zdůrazňuje, že výrobci automobilů a představitelé států by měli zvažovat i jiné cesty, pomocí kterých by se daly emise snížit, ať už by šlo o další snižování emisí automobilů nebo výrobu syntetických paliv.

Německý Daimler a Volkswagen již oznámily své plány ohledně urychlení vývoje jejich elektromobilů. Sám Volkswagen přišel s myšlenkou propojení evropského průmyslu tak, aby Evropa měla svého regionálního dodavatele.

Komentáře (0)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se