Domů
Elektromobilita
Nissan představil nový Leaf, k řízení je třeba jen jeden „e-Pedal“

Nissan představil nový Leaf, k řízení je třeba jen jeden „e-Pedal“

Automobilka Nissan představila novou generaci elektromobilu Leaf. Novinka má vyšší výkon i kapacitu baterií a také nový design. K ovládání přitom běžně stačí pouze jediný pedál, jelikož auto při jeho uvolnění samo brzdí pomocí rekuperace.

Nissan představil vylepšenou generaci svého modelu Leaf, který je v současné době druhým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a nejprodávanějším na světe. Aby si tuto pozici udržel, musí čelit čím dál tím ostřejší konkurenci – například modelu 3 od Tesly. Nový Leaf se tedy dočkal mimo jiné o poznání líbivějších křivek ve srovnání s předchozí generací, zároveň by měl být i levnější a jeho cena startuje lehce pod 30 tisíci dolary (cca 650 tisíc korun).

Novinka má baterie s kapacitou 40 kWh, což je o 10 kWh více než předchozí generace a automobilka s nimi slibuje dojezd až 378 km. K dostání bude během příštího roku a v roce 2019 by pak měla přijít 60kWh verze s ještě delším dojezdem. Baterie se u rychlonabíječky dobije na 80 % kapacity za zhruba 40 minut, při nabíjení z běžné zásuvky pak plné nabití trvá 16 hodin.

Elektromotor pohánějící přední nápravu disponuje výkonem 110 kW a elektromobil dokáže rozpohybovat až na 144 km/h.

Nový Nissan Leaf. (Zdroj: Nissan)

Řízení pomocí jednoho pedálu

Nový Leaf disponuje plynovým pedálem e-Pedal, s nímž je dle Nissanu možné řídit auto v 90 % času v městském provozu bez použití brzdového pedálu. Při uvolnění plynu totiž auto přechází do brzdění pomocí rekuperace, od čehož si automobilka slibuje mnohem efektivnější využití elektrické energie a tedy vyšší dojezd. Auto zůstane stát i v mírném kopci, pro prudší brzdění je ovšem v autě instalován i klasický brzdový pedál.

„Chtěli jsme udělat nový Leaf více zábavný, což zajišťuje jízda jen s jedním pedálem a mnohem rychlejší odezva pohonu. Myslím si, že řízení pomocí jednoho pedálu je součástí evoluce – od manuálního přes automatické k tomu současnému. Nízké těžiště také pomáhá ovladatelnosti auta,“ uvedl hlavní inženýr Nissanu Leaf, Hiroki Isobe.

Podrobný seriál o první generaci tohoto elektromobilu naleznete v našich předchozích článcích.

Zdroj úvodního obrázku: Nissan

Komentáře

(0)

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.