Domů
Elektromobilita
Nissan představil nový Leaf, k řízení je třeba jen jeden „e-Pedal“
Zdroj: Nissan

Nissan představil nový Leaf, k řízení je třeba jen jeden „e-Pedal“

Automobilka Nissan představila novou generaci elektromobilu Leaf. Novinka má vyšší výkon i kapacitu baterií a také nový design. K ovládání přitom běžně stačí pouze jediný pedál, jelikož auto při jeho uvolnění samo brzdí pomocí rekuperace.

Nissan představil vylepšenou generaci svého modelu Leaf, který je v současné době druhým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a nejprodávanějším na světe. Aby si tuto pozici udržel, musí čelit čím dál tím ostřejší konkurenci – například modelu 3 od Tesly. Nový Leaf se tedy dočkal mimo jiné o poznání líbivějších křivek ve srovnání s předchozí generací, zároveň by měl být i levnější a jeho cena startuje lehce pod 30 tisíci dolary (cca 650 tisíc korun).

Novinka má baterie s kapacitou 40 kWh, což je o 10 kWh více než předchozí generace a automobilka s nimi slibuje dojezd až 378 km. K dostání bude během příštího roku a v roce 2019 by pak měla přijít 60kWh verze s ještě delším dojezdem. Baterie se u rychlonabíječky dobije na 80 % kapacity za zhruba 40 minut, při nabíjení z běžné zásuvky pak plné nabití trvá 16 hodin.

Elektromotor pohánějící přední nápravu disponuje výkonem 110 kW a elektromobil dokáže rozpohybovat až na 144 km/h.

Nový Nissan Leaf. (Zdroj: Nissan)

Řízení pomocí jednoho pedálu

Nový Leaf disponuje plynovým pedálem e-Pedal, s nímž je dle Nissanu možné řídit auto v 90 % času v městském provozu bez použití brzdového pedálu. Při uvolnění plynu totiž auto přechází do brzdění pomocí rekuperace, od čehož si automobilka slibuje mnohem efektivnější využití elektrické energie a tedy vyšší dojezd. Auto zůstane stát i v mírném kopci, pro prudší brzdění je ovšem v autě instalován i klasický brzdový pedál.

„Chtěli jsme udělat nový Leaf více zábavný, což zajišťuje jízda jen s jedním pedálem a mnohem rychlejší odezva pohonu. Myslím si, že řízení pomocí jednoho pedálu je součástí evoluce – od manuálního přes automatické k tomu současnému. Nízké těžiště také pomáhá ovladatelnosti auta,“ uvedl hlavní inženýr Nissanu Leaf, Hiroki Isobe.

Podrobný seriál o první generaci tohoto elektromobilu naleznete v našich předchozích článcích.

Zdroj úvodního obrázku: Nissan

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se