Domů
Elektromobilita
VW: Baterie pro elektroauta jsou větší problém než zákaz spalovacích motorů

VW: Baterie pro elektroauta jsou větší problém než zákaz spalovacích motorů

Elektromobilita
22 komentářů
30. červen 2022, 09:08
ČTK

Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích 12 letech je problematická, ale ještě větším problémem bude výroba dostatečného množství baterií pro elektromobily, které mají vozy se spalovacím motorem nahradit. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl finanční ředitel německé automobilky Volkswagen Arno Antlitz.

Komentář zazněl poté, co se země EU dohodly na zákonech pro boj proti změně klimatu, včetně toho, který požaduje, aby nové automobily prodávané v unii od roku 2035 vypouštěly nulové emise oxidu uhličitého. To v praxi může znemožnit prodej automobilů se spalovacími motory.

„Je to náročný cíl. Myslíme si, že je splnitelný,“ řekl Antlitz.

„Nejnáročnějším tématem není navyšování počtu závodů na výrobu aut. Nejnáročnějším tématem bude rozjezd dodavatelského řetězce baterií,“ doplnil.

Volkswagen uvedl, že k danému datu přestane v regionu prodávat automobily se spalovacím motorem. Některé automobilky, které jsou ve vývoji elektromobilů pozadu, ale mohou mít problémy s dodržením termínu.

Ilustrační foto

Velké automobilky se snaží zajistit si dodávky baterií. Větší problém však může představovat nalezení dostatku surovin pro jejich výrobu. Pokud se nepodaří získat dostatečné dodávky lithia, niklu, manganu nebo kobaltu, může to zpomalit přechod k elektromobilům, zdražit tyto vozy a ohrozit ziskové marže automobilek.

Generální ředitel automobilky Stellantis Carlos Tavares minulý měsíc uvedl, že očekává, že automobilový průmysl zasáhne nedostatek baterií pro elektromobily v letech 2024 až 2025, protože ještě nebude dostatek nových závodů na výrobu baterií, ale výroba elektromobilů poroste. Dnes Tavares dodal, že rozhodnutí EU není pro Stellantis překvapením a není to pro automobilku ani dobrá, ani špatná zpráva. Stellantis nyní plánuje prodávat od roku 2030 v Evropě pouze elektromobily.

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Další fáze elektromobility: Na silnice se chystají auta dobíjená energií ze slunce
24. listopad 2022, 00:10
Trochu jiný elektromobil. Nio už lze koupit u sousedů, baterie mění na pumpách
23. listopad 2022, 13:58
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(22)
Michal K.
30. červen 2022, 10:01

titanic predsa nemoze nic potopit !

Jiří Švarc
30. červen 2022, 10:07

A v Číně podíl EV na prodejích překonal 30 %, protože na rozdíl od Evropy nefňuká, ale maká.

Plánované roční výrobní kapacity baterií jsou již téměř 7 TWh, tedy dost na 100 % BEV ještě před rokem 2035.

Jan Veselý
30. červen 2022, 10:37

Fňukají novináři. Výrobci aut už tohle mají za sebou. V článku to jasně řekl finanční ředitel VW, je to "jen" problém, na kterém pracují a budou v příštích letech pracovat. Mají na to doslova horu peněz a tolik inženýrů, techniků a obchoďáků kolik je možné za peníze najmout.

Ladislav Novák
1. červenec 2022, 13:08

A kde nakopou dostatek lithia? :-D

Jan Veselý
1. červenec 2022, 16:02

VW? Proč by to dělali? To dělají profesionálové, těžařské firmy. VW prostě s nimi uzavře dlouhodobé smlouvy o dodávkách.

Ladislav Novák
1. červenec 2022, 16:40

A jak porostou ceny, když je dostupného a ekonomicky těžitelného lithia ve světě nedostatek a poptávka díky astronomicky vysokým státním dotacím prudce roste? :-)

Ivica Bojič
30. červen 2022, 13:51

Hlavně měli hromadu času na přípravu, přitom věděli, že ta budoucnost přichází, zatím co se Muskovi smáli, on stavěl první továrnu na baterie, teď když některé automobilky kňučí, že nebudou mít kde vyrábět, Musk postavil další tři a hledá lokace na další. Takže až oni začnou opravdu něco vyrábět, tak bude Musk flákat baterie pro miliony aut. Stejně tak Čína, ty už se s cenami EV dostávají do nižších středních tříd i cenově. Třeba největší výrobce elektrovozidel a jeden z největších výrobců baterií na světě BYD začíná prodávat BYD Doplhin, auto velikosti fábie s dojezdem 400km za 330-430tis. Auto má přijít i do EU. Není mi evropských automobilek ani trochu líto, nejdřív proti nim lobbovali, teď kňučí, namísto aby makali.

Jan Veselý
30. červen 2022, 17:18

Za tyhle prachy jim lidi na tyhle vozy budou stát fronty. Klidně bych si taky jeden koupil.

kuk
5. červenec 2022, 12:32

Je to přesně tak ja říkáš.

kuk
5. červenec 2022, 14:05

Pozor ty dojezdy jsou jen ty NEDC fantasmagorie, takže realita je jinde.

rosta kosta
30. červen 2022, 22:13

Muzete mi prosim uvest zdroj, kde v Cine EV maji podil 30%?

Ted si prosim vemte kalkulacku a odhadnete si, kolik z tech 7TWh je urceno pro EV. Je to tak 10-15%? A ted si vemte, ze na EV potrebujete cca 50KWh. Na svete se proda cca 150mil aut rocne. Kolik z toho pokryjeme tema slavnyma 7TWh?

Jan Veselý
1. červenec 2022, 09:20

1 TWh baterií = 20 milionů EV s 50 kWh baterií. To nejsou tak složité počty, že?

Jimi
1. červenec 2022, 09:30

Na světě se ročně prodá 70 mil aut, ne 150. A z těch 70 milionů bude letos 10 milionů aut dobíjecích. Čili chybí 60 milionů - dle výpočtu pana Veselého je to 3TWh baterek. Kde jste navíc vzal 10-15%? Zatím je to spíš tak 80-85%.

Slavomil Vinkler
1. červenec 2022, 14:58

A to neberete v potaz baterie na zálohu OZE do sítí, tj. to co si mysleli, že bude dělat plynová elektrárna. To když shrneme je to tak navíc 10x, čili řádově větší výroba baterií a tím řádově spotřeba surovin.

rosta kosta
30. červen 2022, 22:26

Na EV je krasne videt, do jakeho dalsiho pruseru nas EU vede. Jeste jsme se nespamatovali z faktu, jak jsme zavisli na plynu a rope z Ruska. A ted nas EU vede jeste do vetsi zavislosti na dodavatelych surovin kdyz ne rovnou z nepratelskych zemi, tak alespon z nestabilnich.

Navrh EU na zakaz zpracovali lithia na uzemi EU je jenom uz takova tresnicka na dortu.

Jan Veselý
1. červenec 2022, 09:18

Prázdné řeči. Lithium, ani jiného kovy do baterií se v EV ani jinde nespalují. Při zastavení dodávek se zastaví výroba v některých továrnách, ale ekonomiky jako celku se to dotkne až opravdu za hodně dlouho. To není měsíc, resp. 3 měsíce, na které má náš stát maximální zásobu ropy a zemního plynu, a po téhle krátké době bez dodávek bude komplet v hajzlu nejen ekonomika, ale asi i velká část civilizace.

A nešiřte tady lži o nějakém zákazu zpracování lithia v EU.

Ladislav Novák
1. červenec 2022, 11:06

Tak znovu:

Hrátky EU s lithiem (20.06.2022 Rybecký Vladimír, autoweek)

Špičkový výrobce lithia Albemarle riskuje uzavření německého závodu, pokud EU prohlásí lithium za nebezpečné.

"... Členské státy EU v současné době předkládají své názory na návrh výboru, který se sejde 5. až 6. července, aby projednal chemické látky včetně lithia, které byly doporučeny ke klasifikaci jako nebezpečné. Konečné rozhodnutí se očekává na konci roku 2022 nebo začátku 2023. ..."

Jan Veselý
1. červenec 2022, 16:05

Tak znovu, tady nějaký Ladislav tapetuje diskusi jedním, rádoby skandálním, článkem z iDnesu, kde jeden konkrétní těžař fňuká nad tím, jak je nakládání s určitými sloučeninami lithia regulováno. O žádném zákazu nebylo nikde ani slovo.

Ladislav Novák
1. červenec 2022, 16:31

Zkus si ten článek najít a přečíst, není na iDnes. Problém s chápáním psaného textu?

Jan Veselý
1. červenec 2022, 17:32

Čteš aspoň to, co tady kopíruješ za text? To je vyloženě o klasifikaci nějakých sloučenin lithia. S nějakým zákazem to nemá nic společného.

kuk
5. červenec 2022, 14:11

Jedinej kdo se nevzpamatoval z toho že jsme v ropě a plynu závisilý na rusku, je ten kdo byl tak naivní že si to doteď neuvědomoval a vždy se smál tomu když na to někdo upozorňoval a varoval před tím. Takových lidí je republice spousty. Takže ne, lidi znalé věci to naprosto nepřekvapuje. Klasické házení viny za všechno na EU už je jen čirý alibismus.

kuk
5. červenec 2022, 12:28

Takže si to shrňme Tesla v roce 2015 začne stavět gigabaterkánu v Nevadě, aby mohla v budoucnu vyrábět statisíce až miliony elektroaut, cemuž se všichni v té době zdráhali uvěřit, ale kolos VW koncern v roce 2022, stále bez giga baterkárny, oznamuje že baterie budou problém??? To vědělo už každé malé dítě, když před ohlášením iD3 slibovali kolik milionů BEV v budoucnu dodaj, že bez vlastní baterkárny bude něco takového nemožné. No a novináři z toho udělaj problém a začnou fňukat o tom, jak je ten konec spalováků strašně nesplnitelná věc. Lol. Já se směju až se za břicho popadám. :)))

Neschopný auto dinosauři dokazují že jsou neschopný auto dinosauři a pomatený novináři zase dělají z prdu kuličku…

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se