Tesla chce v Číně vyrábět nabíječky pro elektromobily
Americká automobilka Tesla hodlá napřesrok zahájit výrobu nabíječek pro elektromobily v Číně. Vyplývá to podle agentury Reuters z dokumentu, který firma předložila šanghajským úřadům. Tesla plánuje do nového závodu na výrobu nabíječek investovat 42 milionů jüanů (zhruba 140 milionů Kč).
Závod by měl být hotov již v únoru a bude mít kapacitu 10.000 nabíječek ročně. Tesla nyní nabíječky, které se obvykle instalují na dobíjecích stanicích a parkovištích, dováží do Číny ze Spojených států, napsala agentura Reuters.
Společnost Tesla již v Šanghaji provozuje továrnu, která vyrábí elektromobily Model 3. Letos začala některé vozy z této továrny vyvážet do Evropy. V příštím roce hodlá v továrně začít vyrábět také nový sportovně-užitkový elektromobil Model Y.
pmh mka
Mohlo by vás zajímat:
140 mil. Kč není nějaká velká investice , ale když už se v Číně model 3 vyrábí i prodává, tak výroba nabíječek na místě je potřebná. Proč to tahat přes oceán.
Aby byla ee do těch nabijecek. Nabiječka je bez ee kus šrotu a to reálně hrozí v tomto úžasném podzimním období.
Pokud, tak hybrid.
Bohuzel greendeal je znevýhodňuje jako spalovaky.
Proč by nebyla elektřina? JE se staví ostošest, VtE jakbysmet a pokud bude potřeba, tak se zavře nějaká uhelka o trochu déle.
Nabíjení elektromobilu je velmi slušný zrout ee. Když jich bude 1 mio, tak to bude stejný systém jako ranní zapnutí varné konvice. Přenosová soustava to neutahne a vypne se trafačka. Pak můžete nabíjet tak akorát flintu...
Kdyby u nás jezdila všechny osobní auta na el. energii, pak to síť v pohodě utáhne a to za předpokladu inteligentního nabíjení - to ovšem není žádný problém. Stačí neházet flintu do žita....
Jen letos se jich prodalo skoro 1,5 milionu a to je teprve údaj do října.
Že vy zase hloupě komentujete aniž byste dočetl alespoň do čtvrtého slova v nadpisu?
Přesně, když to bude dobře rozložené tak objem EE představuje minimální problém. Taky mám k EV spoustu otázek a pochybností, ale tato konkrétní je na seznamu závažnosti až hodně nízko.
Pokud se rozloží dobíjení Eaut do celého dne , tak žádný problém. Naopak, když se dá výhodný noční dobíjecí tarif, tak budou miliony lidí dobíjet přes noc, kdy je dnes síť regulována k menšímu výkonu, protože domácnosti spí, školy jsou uzavřené a velká část fabrik stojí. A když v noci elektrárny dodají více elektřiny, tak tím zvýší efektivitu své práce , je rozdíl, když elektrárna za rok dodá do sítě 3 TWh a nebo 5 TWh. V první fázi rozvoje elektromobility stejně počítám, že se z 90 % budou Eauta užívat ke kratším jídám po městě za prací, nákupy, kulturou, návštěvami, k lékaři,...apod. A na to my obyvatelé větších měst čekáme jako na smilování. Zbavíme se smradu z výfuků milionů aut.
Včera mně tohle napadlo taky, pro base-load elektrárny to může být ekonomické požehnání že nebudou muset přes noc snižovat výkon, zvýší efektivitu. A i když vůči globální ekologii E-aut jsu zatím skeptický, tak v těch giga čínských městech sakra pomůže snížení emisí i když bude zkraje jen lokální.
A pak přes den V2G Grid. Zpětné zásobování ee z baterií ve špičce. Nezbytná věc pro každý budoucí elektromobil. Takže, ano, nabíječka se vrátí přes V2G velmi rychle. a pak emobil.
Elektrárny ani nemusejí dodávat v noci více elektřiny, stačí, když se nebudou napouštět PVE a hned budeme mít přes 300 GWh ročně navíc, což stačí na víc než 100 tisíc EV. Docela slušná hodnota na to, že k tomu nemusíme stavět ani předělávat vůbec nic.
Četl jsem článek, kde uváděli průměrný nájezd Tesel v USA necelých 15 tisíc mil (24 tisíc km) ročně. To nejenže není kolem komína, ale je to značně nadprůměrný nájezd, kterého u nás nedosahuje ani 10 % aut. EV již jsou jednoznačně primárním autem v rodině a to i třeba Renault ZOE. Tesly s články 4680 z Berlína pak budou mít dojezd naprosto ekvivalentní spalovacím autům (model 3 LR okolo 650 km, model Y LR 600 km, Model S 750 km, Model X 700 km).
Ve městech se bude jezdit z velké většiny sdílenými auty, do budoucna (do 5 let v USA, za 10 let v Evropě) pak robotaxi.
Jistý potenciál je i v úspoře při nahrazování nočních sodíkových výboje za LED zdroje - ovšem s potlačenou modrou složkou vlnové délky, ne ty, co se instalují nyní s "poledním spektrem".
To záleží na tom jaké "fosfory" si objednáte. Jsem si jistý že by se daly namíchat "fosfory" se spektrem shodným s plynovými lampami, které mají příjemné nazelenalé světlo.
Mimochodem, jak je složitá nabíječka v rámci V2G? Je to obdoba klasické nabíječky s tím, že ee může běžet oběma směry, tj i hodiny by měly běžet oběma směry?
Není to nic hrozného. Usměrňovač je sice jednodušší než střídač/invertor, ale máloco pokročilo za posledních 30 let tolik jako zrovna spínané zdroje a výkonová elektronika. Všechny FVE jsou připojené přes střídače, HVDC výstupní měnírny jsou taky gigantické střídače, dnes už je to prostě zvládnuté. Ještě 10-20 let zpátky to bylo dost drahé, průběh často jen retardovaná pseudo-sinusovka, ještě závislá na charakteru zátěže. Dnes je to finančně schůdné a harmonické zkreslení pod 1%, některé měniče jsou tak jemné že pro většinu zátěží teoreticky ani nejsou nutné výstupní kondenzátory.
Naše demoopozice už protestuje?
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se