Domů
Elektromobilita
Tesla chce v Číně vyrábět nabíječky pro elektromobily
tesla v české republice - supercharger

Tesla chce v Číně vyrábět nabíječky pro elektromobily

Elektromobilita
16 komentářů
25. listopad 2020, 17:43
ČTK

Americká automobilka Tesla hodlá napřesrok zahájit výrobu nabíječek pro elektromobily v Číně. Vyplývá to podle agentury Reuters z dokumentu, který firma předložila šanghajským úřadům. Tesla plánuje do nového závodu na výrobu nabíječek investovat 42 milionů jüanů (zhruba 140 milionů Kč).

Závod by měl být hotov již v únoru a bude mít kapacitu 10.000 nabíječek ročně. Tesla nyní nabíječky, které se obvykle instalují na dobíjecích stanicích a parkovištích, dováží do Číny ze Spojených států, napsala agentura Reuters.

Společnost Tesla již v Šanghaji provozuje továrnu, která vyrábí elektromobily Model 3. Letos začala některé vozy z této továrny vyvážet do Evropy. V příštím roce hodlá v továrně začít vyrábět také nový sportovně-užitkový elektromobil Model Y.

pmh mka

Štítky:Tesla
čína

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(16)
energetik II
25. listopad 2020, 18:12

140 mil. Kč není nějaká velká investice , ale když už se v Číně model 3 vyrábí i prodává, tak výroba nabíječek na místě je potřebná. Proč to tahat přes oceán.

PetrV
25. listopad 2020, 20:08

Aby byla ee do těch nabijecek. Nabiječka je bez ee kus šrotu a to reálně hrozí v tomto úžasném podzimním období.

Pokud, tak hybrid.

Bohuzel greendeal je znevýhodňuje jako spalovaky.

Jiří
25. listopad 2020, 20:26

Proč by nebyla elektřina? JE se staví ostošest, VtE jakbysmet a pokud bude potřeba, tak se zavře nějaká uhelka o trochu déle.

PetrV
25. listopad 2020, 20:46

Nabíjení elektromobilu je velmi slušný zrout ee. Když jich bude 1 mio, tak to bude stejný systém jako ranní zapnutí varné konvice. Přenosová soustava to neutahne a vypne se trafačka. Pak můžete nabíjet tak akorát flintu...

Josef
25. listopad 2020, 21:08

Kdyby u nás jezdila všechny osobní auta na el. energii, pak to síť v pohodě utáhne a to za předpokladu inteligentního nabíjení - to ovšem není žádný problém. Stačí neházet flintu do žita....

Jiří
26. listopad 2020, 00:03

Jen letos se jich prodalo skoro 1,5 milionu a to je teprve údaj do října.

Že vy zase hloupě komentujete aniž byste dočetl alespoň do čtvrtého slova v nadpisu?

Bizon
26. listopad 2020, 00:04

Přesně, když to bude dobře rozložené tak objem EE představuje minimální problém. Taky mám k EV spoustu otázek a pochybností, ale tato konkrétní je na seznamu závažnosti až hodně nízko.

energetik II
26. listopad 2020, 11:19

Pokud se rozloží dobíjení Eaut do celého dne , tak žádný problém. Naopak, když se dá výhodný noční dobíjecí tarif, tak budou miliony lidí dobíjet přes noc, kdy je dnes síť regulována k menšímu výkonu, protože domácnosti spí, školy jsou uzavřené a velká část fabrik stojí. A když v noci elektrárny dodají více elektřiny, tak tím zvýší efektivitu své práce , je rozdíl, když elektrárna za rok dodá do sítě 3 TWh a nebo 5 TWh. V první fázi rozvoje elektromobility stejně počítám, že se z 90 % budou Eauta užívat ke kratším jídám po městě za prací, nákupy, kulturou, návštěvami, k lékaři,...apod. A na to my obyvatelé větších měst čekáme jako na smilování. Zbavíme se smradu z výfuků milionů aut.

Bizon
26. listopad 2020, 12:21

Včera mně tohle napadlo taky, pro base-load elektrárny to může být ekonomické požehnání že nebudou muset přes noc snižovat výkon, zvýší efektivitu. A i když vůči globální ekologii E-aut jsu zatím skeptický, tak v těch giga čínských městech sakra pomůže snížení emisí i když bude zkraje jen lokální.

PetrV
26. listopad 2020, 13:16

A pak přes den V2G Grid. Zpětné zásobování ee z baterií ve špičce. Nezbytná věc pro každý budoucí elektromobil. Takže, ano, nabíječka se vrátí přes V2G velmi rychle. a pak emobil.

Jiří
26. listopad 2020, 13:30

Elektrárny ani nemusejí dodávat v noci více elektřiny, stačí, když se nebudou napouštět PVE a hned budeme mít přes 300 GWh ročně navíc, což stačí na víc než 100 tisíc EV. Docela slušná hodnota na to, že k tomu nemusíme stavět ani předělávat vůbec nic.

Četl jsem článek, kde uváděli průměrný nájezd Tesel v USA necelých 15 tisíc mil (24 tisíc km) ročně. To nejenže není kolem komína, ale je to značně nadprůměrný nájezd, kterého u nás nedosahuje ani 10 % aut. EV již jsou jednoznačně primárním autem v rodině a to i třeba Renault ZOE. Tesly s články 4680 z Berlína pak budou mít dojezd naprosto ekvivalentní spalovacím autům (model 3 LR okolo 650 km, model Y LR 600 km, Model S 750 km, Model X 700 km).

Ve městech se bude jezdit z velké většiny sdílenými auty, do budoucna (do 5 let v USA, za 10 let v Evropě) pak robotaxi.

Martin P
28. listopad 2020, 15:05

Jistý potenciál je i v úspoře při nahrazování nočních sodíkových výboje za LED zdroje - ovšem s potlačenou modrou složkou vlnové délky, ne ty, co se instalují nyní s "poledním spektrem".

Carlos
28. listopad 2020, 15:35

To záleží na tom jaké "fosfory" si objednáte. Jsem si jistý že by se daly namíchat "fosfory" se spektrem shodným s plynovými lampami, které mají příjemné nazelenalé světlo.

PetrV
26. listopad 2020, 13:19

Mimochodem, jak je složitá nabíječka v rámci V2G? Je to obdoba klasické nabíječky s tím, že ee může běžet oběma směry, tj i hodiny by měly běžet oběma směry?

Bizon
26. listopad 2020, 16:04

Není to nic hrozného. Usměrňovač je sice jednodušší než střídač/invertor, ale máloco pokročilo za posledních 30 let tolik jako zrovna spínané zdroje a výkonová elektronika. Všechny FVE jsou připojené přes střídače, HVDC výstupní měnírny jsou taky gigantické střídače, dnes už je to prostě zvládnuté. Ještě 10-20 let zpátky to bylo dost drahé, průběh často jen retardovaná pseudo-sinusovka, ještě závislá na charakteru zátěže. Dnes je to finančně schůdné a harmonické zkreslení pod 1%, některé měniče jsou tak jemné že pro většinu zátěží teoreticky ani nejsou nutné výstupní kondenzátory.

Mirous
26. listopad 2020, 14:04

Naše demoopozice už protestuje?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se