24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Tesla chce v Číně vyrábět nabíječky pro elektromobily

Americká automobilka Tesla hodlá napřesrok zahájit výrobu nabíječek pro elektromobily v Číně. Vyplývá to podle agentury Reuters z dokumentu, který firma předložila šanghajským úřadům. Tesla plánuje do nového závodu na výrobu nabíječek investovat 42 milionů jüanů (zhruba 140 milionů Kč).
Závod by měl být hotov již v únoru a bude mít kapacitu 10.000 nabíječek ročně. Tesla nyní nabíječky, které se obvykle instalují na dobíjecích stanicích a parkovištích, dováží do Číny ze Spojených států, napsala agentura Reuters.
Společnost Tesla již v Šanghaji provozuje továrnu, která vyrábí elektromobily Model 3. Letos začala některé vozy z této továrny vyvážet do Evropy. V příštím roce hodlá v továrně začít vyrábět také nový sportovně-užitkový elektromobil Model Y.
pmh mka
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (16)
140 mil. Kč není nějaká velká investice , ale když už se v Číně model 3 vyrábí i prodává, tak výroba nabíječek na místě je potřebná. Proč to tahat přes oceán.
Aby byla ee do těch nabijecek. Nabiječka je bez ee kus šrotu a to reálně hrozí v tomto úžasném podzimním období.
Pokud, tak hybrid.
Bohuzel greendeal je znevýhodňuje jako spalovaky.
Proč by nebyla elektřina? JE se staví ostošest, VtE jakbysmet a pokud bude potřeba, tak se zavře nějaká uhelka o trochu déle.
Nabíjení elektromobilu je velmi slušný zrout ee. Když jich bude 1 mio, tak to bude stejný systém jako ranní zapnutí varné konvice. Přenosová soustava to neutahne a vypne se trafačka. Pak můžete nabíjet tak akorát flintu...
Kdyby u nás jezdila všechny osobní auta na el. energii, pak to síť v pohodě utáhne a to za předpokladu inteligentního nabíjení - to ovšem není žádný problém. Stačí neházet flintu do žita....
Jen letos se jich prodalo skoro 1,5 milionu a to je teprve údaj do října.
Že vy zase hloupě komentujete aniž byste dočetl alespoň do čtvrtého slova v nadpisu?
Přesně, když to bude dobře rozložené tak objem EE představuje minimální problém. Taky mám k EV spoustu otázek a pochybností, ale tato konkrétní je na seznamu závažnosti až hodně nízko.
Pokud se rozloží dobíjení Eaut do celého dne , tak žádný problém. Naopak, když se dá výhodný noční dobíjecí tarif, tak budou miliony lidí dobíjet přes noc, kdy je dnes síť regulována k menšímu výkonu, protože domácnosti spí, školy jsou uzavřené a velká část fabrik stojí. A když v noci elektrárny dodají více elektřiny, tak tím zvýší efektivitu své práce , je rozdíl, když elektrárna za rok dodá do sítě 3 TWh a nebo 5 TWh. V první fázi rozvoje elektromobility stejně počítám, že se z 90 % budou Eauta užívat ke kratším jídám po městě za prací, nákupy, kulturou, návštěvami, k lékaři,...apod. A na to my obyvatelé větších měst čekáme jako na smilování. Zbavíme se smradu z výfuků milionů aut.
Včera mně tohle napadlo taky, pro base-load elektrárny to může být ekonomické požehnání že nebudou muset přes noc snižovat výkon, zvýší efektivitu. A i když vůči globální ekologii E-aut jsu zatím skeptický, tak v těch giga čínských městech sakra pomůže snížení emisí i když bude zkraje jen lokální.
A pak přes den V2G Grid. Zpětné zásobování ee z baterií ve špičce. Nezbytná věc pro každý budoucí elektromobil. Takže, ano, nabíječka se vrátí přes V2G velmi rychle. a pak emobil.
Elektrárny ani nemusejí dodávat v noci více elektřiny, stačí, když se nebudou napouštět PVE a hned budeme mít přes 300 GWh ročně navíc, což stačí na víc než 100 tisíc EV. Docela slušná hodnota na to, že k tomu nemusíme stavět ani předělávat vůbec nic.
Četl jsem článek, kde uváděli průměrný nájezd Tesel v USA necelých 15 tisíc mil (24 tisíc km) ročně. To nejenže není kolem komína, ale je to značně nadprůměrný nájezd, kterého u nás nedosahuje ani 10 % aut. EV již jsou jednoznačně primárním autem v rodině a to i třeba Renault ZOE. Tesly s články 4680 z Berlína pak budou mít dojezd naprosto ekvivalentní spalovacím autům (model 3 LR okolo 650 km, model Y LR 600 km, Model S 750 km, Model X 700 km).
Ve městech se bude jezdit z velké většiny sdílenými auty, do budoucna (do 5 let v USA, za 10 let v Evropě) pak robotaxi.
Jistý potenciál je i v úspoře při nahrazování nočních sodíkových výboje za LED zdroje - ovšem s potlačenou modrou složkou vlnové délky, ne ty, co se instalují nyní s "poledním spektrem".
To záleží na tom jaké "fosfory" si objednáte. Jsem si jistý že by se daly namíchat "fosfory" se spektrem shodným s plynovými lampami, které mají příjemné nazelenalé světlo.
Mimochodem, jak je složitá nabíječka v rámci V2G? Je to obdoba klasické nabíječky s tím, že ee může běžet oběma směry, tj i hodiny by měly běžet oběma směry?
Není to nic hrozného. Usměrňovač je sice jednodušší než střídač/invertor, ale máloco pokročilo za posledních 30 let tolik jako zrovna spínané zdroje a výkonová elektronika. Všechny FVE jsou připojené přes střídače, HVDC výstupní měnírny jsou taky gigantické střídače, dnes už je to prostě zvládnuté. Ještě 10-20 let zpátky to bylo dost drahé, průběh často jen retardovaná pseudo-sinusovka, ještě závislá na charakteru zátěže. Dnes je to finančně schůdné a harmonické zkreslení pod 1%, některé měniče jsou tak jemné že pro většinu zátěží teoreticky ani nejsou nutné výstupní kondenzátory.
Naše demoopozice už protestuje?
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.