V Česku je 1417 dobíjecích míst pro elektromobily. Na jedno připadá devět aut
V Česku je k dispozici 1417 dobíjecích míst pro elektromobily v celkem 744 stanicích. Za poslední dva roky se jejich množství zvýšilo téměř dvojnásobně. Na jedno dobíjecí místo tak v zemi v současnosti jezdí skoro devět elektrických automobilů. Do konce příštího roku má přitom podle plánů státu vzniknout téměř 2000 dobíjecích stanic. Uvedlo to Centrum dopravního výzkumu (CDV).
V registru vozidel bylo ke konci června evidováno 12.520 elektrických vozidel, z toho 8533 plně elektrických vozů a téměř 4000 hybridů. Na jeden dobíjecí bod tak připadalo 8,8 elektrických vozidel. „Očekávám, že progres jak v oblasti registrovaných vozidel, tak infrastruktury získá i díky podpoře ministerstva dopravy na dynamice. Do konce příštího roku má vzniknout téměř 2000 dobíjecích stanic. Podíl přibližně devět elektrických vozidel na jeden dobíjecí bod je stále příznivější, než jaký po nás požaduje evropská regulace,“ uvedl pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.
Podle statistik dvě ze tří veřejných dobíjecích stanic provozují tři energetické skupiny. Konkrétně 38 procent stanic provozuje ČEZ, 19 procent PRE a deset procent E.ON. Alespoň jednu dobíjecí stanici nyní v Česku provozuje celkem 64 subjektů.
CDV zároveň zveřejnilo dosavadní výsledky ankety zaměřené na zvyklosti při dobíjení elektrických vozidel. Podle ní tři ze čtyř respondentů řídí své elektrické vozidlo téměř denně. Že tato vozidla nejsou využívána jen na krátké vzdálenosti svědčí fakt, že pouze 3,2 procent respondentů ujede ročně vzdálenost do 5000 kilometrů. Od 10.000 do 30.000 najezdí se svými elektrovozy skoro 60 procent uživatelů, 5,1 procenta ujede vzdálenost více než 50.000 kilometrů. Přibližně 30 procent respondentů nabíjí bateriová elektrická vozidla téměř denně doma, naopak 11 procent pak doma nenabíjí vůbec a 54 procent na pracovišti. U hybridů naopak většina jejich uživatelů nabíjí vozy doma.
sip mal
Mohlo by vás zajímat:
Jen houšť a větší kapky.
Když se to sečte s počtem všech zásuvek 230V nebo 400V v ČR, ze kterých dokáženabíjet každý elektromobil, je to už slušná výbava pro elektromobilitu v ČR.
Jenže takto zprůměrovaně počítat je velká chyba! Vždy se musí vycházet z max příkonu.
Vtip je v tom, že do těch zásuvek nebude k dispozici dostatek el. energie....
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se