Volkswagen zvyšuje investici do výroby elektomobilů ve Španělsku na deset miliard eur
Německá automobilka Volkswagen investuje spolu se svými partnery do výroby elektromobilů a baterií ve Španělsku deset miliard eur (245,7 miliardy Kč). To je o tři miliardy eur více, než se automobilka zavázala dříve. Dnes to novinářům řekl předseda představenstva Volkswagenu Herbert Diess.
Volkswagen také oznámil dohodu o partnerství s největší španělskou energetickou společností Iberdrola. Ta zřídí solární park, který bude dodávat část energie továrně na výrobu baterií, kterou Volkswagen postaví v obci Sagunto nedaleko Valencie. Iberdrola do projektu vloží 500 milionů eur, uvedl ředitel Iberdroly Ignacio Sánchez Galán.
Volkswagen v březnu informoval, že investuje do závodu na baterie a do výroby elektromobilů ve dvou továrnách ve Španělsku sedm miliard eur. Diess nyní tuto částku zvýšil na deset miliard, protože se objevili noví partneři. Diess dodal, že plánem je vytvořit ve Španělsku kompletní ekosystém dodavatelů, od těžby lithia po montáž baterií.
Německá automobilka plánuje začít s výstavbou továrny na baterie s kapacitou 40 gigawatthodin (GWh) v prvním čtvrtletí příštího roku. Sériovou výrobu chce začít do roku 2026. Do roku 2030 by měl závod na baterie mít více než 3000 zaměstnanců.
Španělsko je druhým největším výrobcem automobilů v Evropě po Německu. Minulý měsíc země zahájila výběrové řízení na půjčky a dotace v celkové výši zhruba tři miliardy eur na podporu výroby elektromobilů. Nabídku předložily také Volkswagen a jeho španělská divize SEAT. O příjemcích peněz z programu nazvaného PERTE má být rozhodnuto letos, napsala agentura Reuters.
Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, hodlá v Evropě do konce desetiletí postavit celkem šest továren na výrobu baterií. Výstavbu závodu zvažuje i v České republice.
irl hab
Mohlo by vás zajímat:
a co ekologia ?
auto.pravda. sk/doprava/clanok/624732-green-ncap-brusel-potvrdil-ze-elektromobily-nie-su-vyhra-co-teraz-s-tym/
ta polozka "Fuel/Energy supply" je u fosilov podozrivo mala, moc sa mi nezda, ze by tazba, transport, rafinacia a distribucia fosilnych paliv na cerpacie stanice mala mensiu stopu nez elektrina co mi dojde do zasuvky zo strechy tych par metrov
Současné EV jsou bez dotací špatně prodejné, jejich provoz stojí 80 000 korun ročně na odpisech.
EV jsou předně dotovaný byznys.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se