Domů
Elektromobilita
Výrobce elektromobilů BYD plánuje v Číně závod na baterie za 1,2 miliardy USD
Elektromobil BYD e6

Výrobce elektromobilů BYD plánuje v Číně závod na baterie za 1,2 miliardy USD

Čínská společnost BYD, která je největším výrobcem elektromobilů na světě, plánuje investovat v Číně 1,2 miliardy USD (26,6 miliardy Kč) do výstavby nového závodu na baterie pro elektromobily. S odvoláním na dokumentaci o posouzení vlivu na životní prostředí to dnes uvedla agentura Reuters. Kapacita závodu v čínském městě Čeng-čou má činit 40 gigawatthodin.

Společnost FinDreams Technology, která je bateriovou divizí BYD, plánuje v závodě vyrábět méně objemné lithium-železo-fosfátové akumulátory. Ty jsou podle předsedy správní rady firmy Wang Čchuan-fua bezpečnější než jiné alternativy na trhu a nehrozí u nich vznícení. BYD je používá ve svých nejprodávanějších elektromobilech, v sedanech Han a Seal, které v Číně konkurují vozům Model 3 od americké automobilky Tesla.

Elektromobil BYD e6
Ilustrační foto

Podle analýzy společnosti SNE Research byla firma BYD loni podle instalací baterií do elektromobilů druhou největší firmou na trhu spolu s jihokorejskou LG Energy Solution. Jejich podíl činil 13,6 procenta a celková instalace 70,4 GWh. V případě BYD se instalace meziročně zvýšily o 167,1 procenta. Jedničkou byla čínská firma CATL s podílem na trhu 37 procent.

Společnost BYD v loňském roce zvýšila čistý zisk o 458 procent na 17 miliard jüanů (55,2 miliardy Kč). Vysoký růst podle firmy podpořil zájem o automobily. Firma prodala 1,86 milionu elektromobilů, což bylo více než za poslední čtyři roky dohromady. Firmě BYD se podařilo vyhnout se problémům v dodavatelském řetězci a narušení výroby kvůli covidu-19, které zasáhly konkurenty. Firma je totiž schopna vyrábět si sama důležité komponenty, včetně baterií a polovodičů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Pravoslav Motyčka
14. únor 2023, 22:50

Lithium železo fosfátové baterie jsou mnohem lepší než to co používají do svých aut evropští výrobci ,taková baterie má reálně 5000 cyklů a pokut na 1 cyklus auto ujede alespoň 200km , je jistota životnosti baterie 1 milion km. Baterie může pracovat i v teplotách pod nulu cca do -10°C bez vyhřívání a při šetrném zacházení vydrží baterie v autě 20 let. Až si budu potřebovat koupit nové auto , koupím si EV s touto baterii. Patrně bude Čínské, protože evropští výrobci jsou nejméně 5 let pozadu.

Ivan Švančara
15. únor 2023, 10:42

To, ze je Cina 5 rokov vpredu neznamena, ze my sme 5 rokov pozadu. Nezda, ze by som mal mat z toho radost. Ale nepodporujme zelene hluposti, ze?

Pravoslav Motyčka
15. únor 2023, 19:11

Když bude auto se slušným dojezdem dejme tomu 500 km a baterii, která vydrží 1,5 mil km / 20 let a cena takového vozu není astronomická, tak to přece není zelená hloupost. a kdyby takové auto nebylo zbytečně veliké a místo toho mělo 4x4 pak si ho půjdu koupit hned....

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se