28. červen 2021
Aktuální výroba v ČR
Výrobce elektromobilů BYD plánuje v Číně závod na baterie za 1,2 miliardy USD

Čínská společnost BYD, která je největším výrobcem elektromobilů na světě, plánuje investovat v Číně 1,2 miliardy USD (26,6 miliardy Kč) do výstavby nového závodu na baterie pro elektromobily. S odvoláním na dokumentaci o posouzení vlivu na životní prostředí to dnes uvedla agentura Reuters. Kapacita závodu v čínském městě Čeng-čou má činit 40 gigawatthodin.
Společnost FinDreams Technology, která je bateriovou divizí BYD, plánuje v závodě vyrábět méně objemné lithium-železo-fosfátové akumulátory. Ty jsou podle předsedy správní rady firmy Wang Čchuan-fua bezpečnější než jiné alternativy na trhu a nehrozí u nich vznícení. BYD je používá ve svých nejprodávanějších elektromobilech, v sedanech Han a Seal, které v Číně konkurují vozům Model 3 od americké automobilky Tesla.

Podle analýzy společnosti SNE Research byla firma BYD loni podle instalací baterií do elektromobilů druhou největší firmou na trhu spolu s jihokorejskou LG Energy Solution. Jejich podíl činil 13,6 procenta a celková instalace 70,4 GWh. V případě BYD se instalace meziročně zvýšily o 167,1 procenta. Jedničkou byla čínská firma CATL s podílem na trhu 37 procent.
Společnost BYD v loňském roce zvýšila čistý zisk o 458 procent na 17 miliard jüanů (55,2 miliardy Kč). Vysoký růst podle firmy podpořil zájem o automobily. Firma prodala 1,86 milionu elektromobilů, což bylo více než za poslední čtyři roky dohromady. Firmě BYD se podařilo vyhnout se problémům v dodavatelském řetězci a narušení výroby kvůli covidu-19, které zasáhly konkurenty. Firma je totiž schopna vyrábět si sama důležité komponenty, včetně baterií a polovodičů.
Mohlo by vás zajímat
29. červen 2021
27. červenec 2021
27. červenec 2021
23. září 2021
28. září 2021
11. říjen 2021
15. říjen 2021
Komentáře (3)
Lithium železo fosfátové baterie jsou mnohem lepší než to co používají do svých aut evropští výrobci ,taková baterie má reálně 5000 cyklů a pokut na 1 cyklus auto ujede alespoň 200km , je jistota životnosti baterie 1 milion km. Baterie může pracovat i v teplotách pod nulu cca do -10°C bez vyhřívání a při šetrném zacházení vydrží baterie v autě 20 let. Až si budu potřebovat koupit nové auto , koupím si EV s touto baterii. Patrně bude Čínské, protože evropští výrobci jsou nejméně 5 let pozadu.
To, ze je Cina 5 rokov vpredu neznamena, ze my sme 5 rokov pozadu. Nezda, ze by som mal mat z toho radost. Ale nepodporujme zelene hluposti, ze?
Když bude auto se slušným dojezdem dejme tomu 500 km a baterii, která vydrží 1,5 mil km / 20 let a cena takového vozu není astronomická, tak to přece není zelená hloupost. a kdyby takové auto nebylo zbytečně veliké a místo toho mělo 4x4 pak si ho půjdu koupit hned....
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.