3. říjen 2015
Aktuální výroba v ČR
innogy posiluje tým elektromobility, Německo je pro elektrická auta příležitost

K německé společnosti innogy se v rámci posilování působení v oblasti elektromobility připojil jeden z hlavních manažerů divize elektromobility BMW. Od elektromobility si společnost hodně slibuje, plánuje například významnou expanzi v oblasti rychlodobíjecích stanic.
Novou posilou pro innogy je Stefan von Dobschütz, který poslední téměř dva a půl roku řídil divizi elektromobility v BMW. Společně s Elkou Temme, která se elektromobilitě innogy věnuje od loňského prosince, budou tuto divizi řídit. V době, kdy Stefan von Dobschütz působil v BMW, se navíc elektromobilitě mimořádně dařilo, o čemž svědčí poslední výsledky prodejů elektrických BMW.
innogy své záměry v elektromobilitě oznámila již v minulém roce (více v loňském článku zde). Od té doby, kromě dvou zmíněných akvizic v personální oblasti, společnost investovala například do vylepšení technologie na více než 1000 dobíjecích stanicích a projevila zájem o účast na projektu výstavby 400 rychlodobíjecích stanic.
„innogy věří, že elektromobilita je obrovské téma v Německu i celosvětově. Pokud chceme dosáhnout nízkoemisního hospodářství, potřebujeme změnu i v dopravě. Proto věřím, že období elektromobility přichází – a přijde možná dříve, než očekáváme.“
Peter Terium, CEO innogy SE
Potenciální rozvoj elektromobility v Evropě je pro energetické společnosti aktuálně významnou příležitostí. Poslední čísla ukazují, že prodeje elektromobilů stále rostou a s postupným snižováním jejich ceny se dá očekávat výrazný boom elektromobility.

Navíc u společností, mezi jejichž předmět podnikání patří výroba a prodej elektřiny, jde využít synergických efektů, které jsou v době nízkých cen elektrické energie mimořádně lákavé.
Německo elektromobilitu potřebuje k dosažení klimatických cílů
Konkrétně v Německu se v příštích letech může elektromobilita proměnit v obrovskou podnikatelskou příležitost. Již nyní jsou zde vysoké cíle na počet elektromobilů na silnicích do roku 2020 (1 milión, nicméně velice pravděpodobně nebude splněn) a vláda dokonce přispívá na nákup nového elektromobilu až 4000 EUR.
Kromě toho německá vláda rozhodla o vyčlenění 300 mil. EUR na rozvoj dobíjecích stanice a není pochyb o tom, že se společnosti jako innogy budou o tyto finance zajímat.
Další tlak na rozvoj elektromobility ze strany státu se dá i nadále očekávat. Prémie na nákup elektromobilu zatím neplní původní očekávání a navíc emise v oboru dopravy loni meziročně vzrostly. Pro dosažení klimatických cílů proto bude německá vláda nucena jednat i v jiných sektorech, než v sektoru výroby elektřiny, kde je zatím pokles emisí pouze zanedbatelný.
Mohlo by vás zajímat
30. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (2)
Myslím si, že kombinace moderních elektronických vozů, které budou mít potenciál propojit svůj běžný provoz například s chytrým telefonem může být cesta, kterou by se mohli některé automobilky v následujících letech vydat
Tak jasně.
V elektroautech začne Německo při masovém rozšíření těžce narážet na to, že má díky Energiewende jednu z nejdražších elektřin pro jejich pohon na světě.
Takže bude muset podporovat jejich nákup spíš přez zákaz tradičních aut ve městech, ale i elektro ve městech je velmi složité, a vybudovat nabíjecí zastřešená místa nebo parkovací domy ve všech částech města je velmi náročná výstavba na déle než 15 let.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.