Tesla Model X nakonec předčil nadcházející model od Audi
Minulý měsíc automobilka Audi odhalila své čistě elektrické SUV quattro. Média tento počin okamžitě označila za „zabijáka Tesly“. Po nedávném představení Modelu X je nicméně jasné, že se jednalo o předčasná hodnocení.
Audi quattro má podle norem EPA podobný dojezd jako Tesla, tedy kolem 400 kilometrů. Audi ovšem své SUV uvolní až v roce 2018, kdežto Model X již brázdí silnice. Tesla navíc eviduje již něco mezi 25 a 30 tisíci objednávkami na tento automobil.
Automobilka Audi se pyšnila faktem, že jejich koncept bude nejaerodynamičtějším SUV v historii. Tohoto prvenství si ovšem Audi neužívalo příliš dlouho, jelikož Tesla oznámila, že Model X má koeficient odporu vzduchu pouhých 0.24, čímž předčila Audi s koecicientem 0.25. Na druhou stranu, to je rovněž vynikající hodnota.
Aerodynamika Tesly
Model X dosahuje výborné hodnoty dojezdu právě díky své výborné aerodynamice, která je v kategorii SUV naprosto ojedinělá. Pro zajímavost uveďne, že odpor je oproti nejlepším SUV konkurentům o 20 % nižší. Tesla rovněž disponuje aktivním spoilerem, který přispívá k lepší stabilitě při jízdě.
Audi původně tvrdilo, že dojezd jejich SUV se bude pohybovat kolem hodnoty 380 km, to byl rovněž důvod jeho odvážné přezdívky. Média ovšem systematicky opomíjela skutečnost, že Audi určovala dojezdovou vzdálenost na základě evropských norem NEDC, které jsou oproti americkým EPA benevolentnější.
Označení Audi jako zabijáka Tesly tedy bylo podle všeho předčasné. Nicméně bude zajímavé sledovat vývoj elektromobilů „e-tron“ z dílen Audi, zvláště v souvislosti se skandály ohledně emisí vznětových motorů z dílem VW Group. Vývojem elektromobilů totiž automobilka může kompenzovat právě veliký tlak na poli dieselových motorů.
Úvodní obrázek převzat ze serveru caranddriver.com.
Mohlo by vás zajímat:
Na tento souboj jsem velmi zvedav :)
Z financnich a ideologickych duvodu si luxusni SUV nekoupim, jsem zvedav, kdy se dockame elektrickeho Mini... BMW tuto technologii take rozviji, tak je to snad otazka pouze par let.
Také jsem na souboj zvědav, Tesla je nicméně ve velké výhodě zavedenosti na trhu v oblasti elektromobilů, Audi si ovšem jakožto zavedený hráč na trhu své zákazníky jistě také získá. Zvláště v Evropě bude dle mého názoru stále dostatek lidí, kteří vymění své staré Audi na nové, a dozajista to nebude krok vedle.
Otázky financí a ideologií jdou v automotive stranou, zde bezvýhradně platí pravidla poptávky a nabídky a vězte, že poptávka bude, obchod s luxusem a marnivostí, což automotive do určité míry bezpochyby je, je do budoucna jedním z mála artiklů, na kterém bude možno skutečně vydělat peníze (z podstaty lidské), věcem stačí dát punc výjimečnosti a luxusu a odbyt je zajištěn (příkladů ze života je hodně, budu korektní a nebudu nic uvádět).
Mini je dle mého názoru ideálním adeptem na elektromobil a vzhledem k výše jmenovanému by se mohl i dobře prodávat. BMW skutečně neusnulo na vavřínech a na vývoji se podle všeho pracuje, jak jinak si vysvětlit, že společnost Apple stojí v této oblasti o patenty BMW, jak to dopadne jsem sám zvědav.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se