Domů
Německo
Anketa: Němci si chtějí auta na benzín a naftu nechat
benzin bioethanol E10
benzin bioethanol E10

Anketa: Němci si chtějí auta na benzín a naftu nechat

Německo
26 komentářů
20. březen 2021, 14:15
ČTK

Většina Němců je proti zákazu nových benzínových a naftových vozů. Zjistila to anketa institutu pro výzkum veřejného mínění Civey, kterou mu zadal berlínský deník Der Tagesspiegel. Pouze bezvýfuková auta by na trhu od roku 2030 rádi viděli němečtí Zelení.

Na otázku „Od kdy by se podle vašeho názoru měla přestat v Německu prodávat auta se spalovacím motorem?“ odpovědělo 55 procent z 2502 dotazovaných, že by takový časový limit neměl existovat.

S požadavkem Zelených vyjádřilo souhlas jen 22 procent respondentů. Dokonce i mezi stoupenci této strany se pro zákaz benzínových a naftových aut vyslovilo jen 55 procent z nich.

Prodej nových osobních aut v Německu v únoru meziročně klesl o 19 procent. Benzinová auta vykázala meziroční pokles o 41,4 procenta, jejich podíl činil 37,7 procenta. O 35 procent na podíl 25,4 procenta klesl prodej dieselových aut.

Elektromobily dosáhly podílu 9,4 procenta, což je meziroční nárůst o 124,2 procenta. Ještě lépe si vedly takzvané plug-in hybridy s růstem o 161,9 procenta – v únoru měly mezi nově zaregistrovanými osobními vozy podíl 11,3 procenta.

vjn

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(26)
Josef
20. březen 2021, 17:24

úplný zákaz aut se spalovacím motorem je samozřejmě špatný, ale na druhou stranu požadavek na to, aby každé nové auto ujelo prvních 100 km na el. energii dejme tomu k roku 2035 je žádoucí, protože tím se dramaticky sníží spotřeba ropy a přitom si takové auto ponechá všechny výhody vozu se spalovacím motorem, kdo toto nebude potřebovat bude mít čisté EV. V takovém případě by patrně nevadila ani vyšší cena benzínu okolo 100kč /l, který by se mohl uměle vyrábět.

ll
20. březen 2021, 18:34

100 Kč/l ?? to myslíte vážně?

Samozřejmě jsem pro do 5 let zakázat prodej čistě spalovacích vozidel. A ano benzín by se postupem času začal mixovat s uměle vyráběným.

Josef
20. březen 2021, 22:28

Ano proč ne, spotřeba benzínu běžného řidiče klesne o 95%, takže jestli stojí 30 kč a nebo 100 kč bude úplně jedno , protože měsíčně spotřebujete průměrně tak 3l benzínu, takže jde o 200kč někdy za 20 let, což je zanedbatelné a většina nových aut budou čistá EV. Jiná cesta ani není - tedy pokud se máme zbavit závislosti na ropě, kterou nemáme a musíme dovážet pak musíte paliva jedině uměle vyrábět a to je prostě velmi drahé.

Vinkler
21. březen 2021, 08:31

Umělý benzín. To už tu bylo za II války a výroba byla vysoce jedovatá. Náklady na ekologii výroby z toho udělají více než 100Kč/l podle materiálu. Z uhlí to nebude.

hellokitty
20. březen 2021, 20:13

ten trend je jasny, netreba ani nic zakazovat, ako sa budu vylepsovat parametry elektromobilov, zvysovat dojazd, znizovat doba nabijania, rast nabijacia infrastruktura a klesat cena, tak po tom logicky pojde vacsina ludi, predpokladam, ze okolo roku 2025 sa to zlomi, potom uz kupovat ICE auto nebude mat ekonomicky zmysel

Josef
20. březen 2021, 22:34

asi máte pravdu, podle prognóz výrobců už v roce 2027 EV mají poloviční podíl na prodejích je to o 4 roky dříve než prognóza z roku 2019. Kdo ty EV dokáže tak rychle vyrábět nevím v každém případě je zajímavé ,že výrobci očekávají že asi 25% trhu zůstane spalovacím motorům i po roce 2040.

Pavel
20. březen 2021, 22:54

Už dnes došlo v určitých segmentech vyrovnání ceny spalovacích aut a elektromobilů. Když si srovnáte např Enyaq a Kodiak v odpovídající motorizaci a výbavě je cena podobná. V roce 2035 už nebude co zakazovat, ICE bude tak malý díl trhu, že to nebude mít význam. Bude stačit zákaz vjezdu do měst a ten přijde mnohem dříve.

Vladimír Šťastný
21. březen 2021, 07:08

Jedna věc je ta, že srovnávání cen nezpůsobuje ani tak zlevňování EV, ale umělé zdražování fosilů. Druhá věc, až si v roce 2035 postavíte toho v roce 2021 zakoupeného Enyaqa a Kodiaqa vedle sebe, tak Kodiaq bude nejspíš ještě použitelné auto, to druhé buď vůbec, nebo až po investici v řádech statisíců za novou baterku. Až potom to mnohým lidem dojde.

pr
21. březen 2021, 08:26

Lidé povětšinou nekupují vůz aby jej zavřeli do stodoly na 15 let. A pokud jezdí, tak mají náklady na servis. Tyto náklady - a mám na mysli palivový systém, přesáhnou v součtu cenu nového akumulátoru. Takže zase jste se střelil do vlastní nohy.

Máte však pravdu, že fosil je pro lidi, kteří neumí šetřit a potřebují mít náklady tak nějak průběžné. Což je dnes bohužel velmi rozšířená lidská vlastnost. Zvlášť u křiklounů.

Vladimír Šťastný
21. březen 2021, 08:34

Jako vždycky, buď nejste schopen pochopit, co jsem napsal, nebo jste tak zručný demagog, který už ze zvyku překrucuje i to, o čem není sporu.

Já jsem někde napsal, že ta auta budou zavřená ve stodole?

A EV nemá žádné náklady na servis? A jak jste na to přišel? Z propagandistických příruček?

A jak jste přišel na to, že jsem křikloun?

Pokud chcete jezdit elektromobilem, klidně si ho kupte a užívejte si ho, mě je to dokonale šumák, ale proč se tedy musí prodeje dotovat, když je to tak úžasný vynález? Proč musí mít EV výhody oproti fosilům? Proč je legislativa překrucována tak, aby EV zvýhodňovala?

pr
21. březen 2021, 10:10

1) tvrdil jsem snad že něco takového píšete? Okomentoval jsem obě varianty. Jak nepravděpodobnou uloženku, tak provozovaný vůz.

2) tvrdil jsem snad že EV nemá náklady na servis? Naopak jasně jsem uvedl jaké náklady EV nemá.

3) tvrdil jsem snad, že Vy jste křikloun? Rozhodně ne. pouze jsem uvedl, že u křiklounů je velmi rozšířená snaha o průběžné financování.

Takže nejenom číst, ale i pochopit psaný text a neprojektovat si do komentářů jiných své vlastní uzávěry by se ve školách mělo učit.

Pavel
21. březen 2021, 11:07

Pane Šťastný, chápu vaše obavy, ale nemáte vůbec pravdu. Zaprvé mluvíte o umělém zdražování fossilů, ovšem v případě Kodiaku nevím o tom, čím by měl být uměle zdražený? Tím že musí plnit emisní normu a nesmrdet? Jediné skryté zdražení je ve spotřební dani na palivo. Ovšem i bez této spotřební daně jsou náklady na palivo elektromobilu mnohem nižší. Dále: každé 15 let staré auto má prakticky nulovou hodnotu vůči pořizovací ceně. V tomto směru může elektromobil pouze mile překvapit. Já doma provozuji 70 let starý elektromotor po dědečkovi a všechny mnohem mladší benzínové motory už jsou dávno ve šrotu. Takže si dovedu představit, že za 15 let bude Enyaq možno repasovat novou baterii za cenu mnohem menší, než stojí baterie dnes. Takže ve šrotu bude ten Kodiaq a moji vnuci za 30 let budou prohánět Enyaq po dědovi, ve kterém budou solid state baterie s dvojnásobnou kapacitou i životností, za polovinu dnešní ceny. Zbývá jen našetřit ten milion :)

Vladimír Šťastný
21. březen 2021, 14:06

Všechna klasická auta jsou uměle zdražována povinnými asistenty, které ale spotřebitelé nepožadují. Více je to vidět na levnějších a menších autech, v autě mio+ se už desetitisíce nebo jedna stovka tisíc snadněji ztratí.

Mě nevadí elektromobily, mě vadí to, že se mi ho někdo pokouší vnutit. Mě to auto pro mé potřeby zatím nevyhovuje, tak si chci koupit svobodně fosila úměrného mým potřebám.

Benjamin Dalton
21. březen 2021, 18:40

Vsichni melete blbosti dle toho jaky PR jste si precetli. Uz jste treba videli motor na nakladni lodi ? Zkuzte si jen predstavit ho vymenit za baterky :) A letadlo bude asi tak na 3 tuzkovy monoclanky.... :)

Josef Janovec
21. březen 2021, 12:53

V kategorii luxusních vozidel zo tak je, ale u mini a malých to nebude nikdy. Např. Škoda Citigo nebo Opel Corsa.

Milan
21. březen 2021, 05:31

Díky za článek, z něhož vyplývá, že většina Němců je normální a ekofanatiků je tam menšina. K umělému benzínu za 100Kč/l. Myslím, že se může prodávat klidně vedle dnes běžného z ropy a trh si sám určí, jak velký bude mít tržní podíl.

Vladimír Šťastný
21. březen 2021, 07:10

Otázka je, jestli pokrokáři ten trh nechají. Z jejich dnešních kroků mám vážné pochybnosti.

T
21. březen 2021, 13:20

Ano presne tak.V poradu o energetice pripustili mozne zdaneni FVE. NT uz se pomalu rovna VT.Svicky ,olej ,vyfuk se da klidne vymenit svepomoci a odevzat na benzince ci ve srotu,ale baterie maji zaruku , ci servis ,ktrery neni zajisten.Pokud projde STK,neni co resit 15 ,20 let.Baterie urcite 15 let neudrzi 100% kapacitu.Po covidu stejne vsechno zdrazi bez vyjimky.A ten milion na EA moc beznych lidi mit nebude,nepocitam zakonne a havarijni pojisteni.Klasicke male nove spalovaky budou jezdit stejne jeste aspon 30 let. Potom se mozna cena srovna...

St
21. březen 2021, 17:45

Jde vidět, že ještě Němci mají rozum. Ještě aby jej prokázali při volbách. Osobně je mi jedno na co bude moje auto jezdit. Ale nechci, aby mi někdo přikazoval co to má být. Ať si sám mohu vybrat podle toho co bude pro mne nejvýhodnější.

Carlos
21. březen 2021, 17:48

Neříkejte dvakrát... Cožpak taková 500% daň na PHM s vratkou pro komerční subjekty? K tomu emisenka na CO při prvním prodeji, k tomu DPH... to by bylo abyste si to auto na baterie nekoupil...

Vladimír Šťastný
21. březen 2021, 19:54

To může klidně být a až budou fosily vyhubeny, pěkně se to překlopí na EV v podobě nějaké daně na EE + samozřejmě zmizí výhody parkování zdarma nebo využití pruhů pro MHD.

St
22. březen 2021, 16:27

Pokud by tomu tak bylo pane Carlos, tak samozřejmě pošupajdím pro něco co jezdí na podstatně levnější palivo. Zatím i přes všechno elektřina není zrovna to nejlepší co může pohánět auto. Netvrdím, že se to do budoucna nemusí změnit. Jen bych některé nadšence do elektroaut upozornil na to jak své svého času tlačili malé naftové motory. A kde jsou dnes....

TomH
21. březen 2021, 21:49

Zdravím do diskuze, s dovolením přispěji jako již dva a čtvrt roku majitel Tesly model S do diskuze.

Elektro auto jsou budoucnost a můžete o tom polemizovat, nesouhlasit ale to je tak vše, co se s tím dá dělat. Jestli to bude trvat 5, 10 nebo 15 let nevím, ale je to prostě tak.

Ano, elektro auto nepotřebuje servis, moje servisní náklady za 28 měsíců jsou cca 30000 Kč za pneu a přesouvání , mám najeto 70000km a i brzdové destičky jsou ještě ok.

Nabíjím přes noc doma, občas na firmě , minimálně na cestách na superchargerech. Noční proud cca 2,3kč/kw.

Dle diagnostiky a i dle zobrazovaneho dojezdu je degradace baterie cca 1-2% ročně. Nyní mám na plné nabití dojezd o 14km menší než v prosinci 2018 kdy jsem vůz převzal.

Na rozdíl od mých předchozích auto (3xbmw,2xaudi a naposledy volvo) je Tesla hůř vyrobená v detailech jako Interier nebo lak, ale zatím absolutě spolehlivá. Kromě toho auto s více než 800 koni si v benzinu proste nikdy nekoupim. Nemám na jeho servis a provozní náklady. Tesla je sice o půlku dražší ale servis a benzin neřešíš. Nyní zvažují koncem letošního roku výměnu za nový model a prodejní cenu předpokládám cca 50% kupní ceny , což je u audi nebo bmw sci-fi .

Přijde mi zajímavé, že ti kteří se zde vyhraňují k EV s nim asi nikdy nejeli a hlavně jsou to ti stejní kteří zde vychvaluji uhlí a jádro.

Vinkler
22. březen 2021, 07:07

Jako podnikateli, co má firemní, rozumím. je to vhodné když máte vilu s nabíječkou a firmu s nabíječkou. OK.

Ale pro důchodce co mu došlo staré auto, na 25 tisíc km za rok je to nereálná náhrada.

Vladimír Šťastný
22. březen 2021, 07:42

V aktuální ceně a kursu dolaru je cena modelu S něco okolo 1 500 000kč. Auto, které splňuje moje požadavky stojí do 500 000. Myslíte, že ten zbylý milion dám celý za servis?

Ten zásadní problém, který se diskusemi elektrika versus fosil vine, je to, že se strany neposlouchají. Určitě se dá pochopit, že vám váš vůz v míře a specifice vašich požadavků vyhovuje a reprezentuje vás.

Pak jsem tady já, který jednak takové peníze nemá, druhak jezdím v hlubokém sněhu, potřebuji s ním jezdit do lesa, tahat náklady a jezdit v docela těžkém terénu. Snad sám uznáte, že ani Tesla ani žádný jiný EV není na tohle úplně vhodný. Existují sice určité speciální konstrukce, ale ty mají do sériové výroby a přijatelné ceny ještě tisíce mil.

Celý problém je politickém tlaku na to, aby si auto na elektriku koupil každý a když si nekoupí, tak mu je zakážeme nebo nějakým jiným opatřením znemožníme jeho používání.

T
24. březen 2021, 15:54

Kolik se plati u TESLY zakonne a havarijni pojisteni?Plati se i pro pripd samovzniceni pri dobijeni?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se